۹۰۴۳۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برادر بوریس جانسون از دولت انگلیس استعفا کرد

برادر نخست‌وزیر بریتانیا، از مقام خود به عنوان وزیر و نماینده قانون‌گذار استعفا کرد؛ او دو راهی خانواده و منافع ملی را دلیل این اقدام عنوان کرده است.

ایسنا: برادر نخست‌وزیر بریتانیا، از مقام خود به عنوان وزیر و نماینده قانون‌گذار استعفا کرد؛ او دو راهی خانواده و منافع ملی را دلیل این اقدام عنوان کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو جنسون، از وزرا و اعضای قانون‌گذار دولت بریتانیا، اظهار داشت: "نمایندگی حوزه اورپینگتون برای ۹ سال و خدمت در دوران سه نخست‌وزیر، افتخار من است".

او در ادامه و در توضیح دلیل استعفای خود گفت: "من در هفته‌های اخیر بر سر دوراهی وفاداری به خانواده و منافع ملی قرار گرفته‌ام؛ این یک تنش غیر قابل حل است و زمان آن رسیده که دیگران جایگزین من به عنوان نماینده و وزیر شوند".

برادر بوریس جانسون از دولت انگلیس استعفا کرد

اما نخست‌وزیر انگلیس پس از متحمل شدن شکست سنگین پارلمانی در برابر تصمیم مربوط به تعویق مهلت برگزیت عقب‌نشینی کرد. بوریس جانسون به پیروزی در انتخابات آتی امید بسته است.

دولت بریتانیا با صدور اطلاعیه‌ای خبر از عقب‌نشینی بوریس جانسون در برابر تصمیم مجلس عوام پیرامون درخواست تعویق مهلت خروج بریتانیا از اتحایه اروپا داد. این در حالی است که گزینه اصلی و اول جانسون خروج قطعی بریتانیا در پایان مهلت کنونی، یعنی در روز ۳۱ اکتبر بوده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات در این کشور شده بود. جرمی‌کوربین، رهبر اپوزیسیون بریتانیا و حزب کارگر این کشور با برگزاری پیش از موعد انتخابات مخالفت کرده بود و بر آن بود تا با بهره گرفتن از آرایش نیروها در مجلس عوام، به تصمیم "نه" به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا (بریگزیت سخت) مبنایی قانونی بدهد.

جرمی کوربین تاکید کرده بود که تجدید انتخابات برای او از اولویت برخوردار نیست و تنها پس از تصویب قانون منع خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا حاضر است با برگزاری انتخابات موافقت کند.

جانسون برای تجدید انتخابات نیاز به دو سوم آرای مجلس داشت. حال آنکه آرایش نیروها در پارلمان حکایت از آن دارد که دولت بریتانیا اکثریت پارلمانی خود را از دست داده است.

نخست‌وزیر بریتانیا در هر سه رای‌گیری اخیر ناگزیر تن به شکست داده است. موضوع تصمیم‌گیری در مورد مانع شدن از بریگزیت بدون توافق اکنون به مجلس اعیان ارجاع داده شده است.

بوریس جانسون پس از شکست در مجلس عوام تلاش کرده بود تا با به درازا کشاندن بحث در مجلس اعیان، تصمیم‌گیری را به زمان پس از تعطیلات پارلمانی بکشاند. اما، دولت بریتانیا روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از موافقت خود با درخواست تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا خبر داد.

بر اساس این تصمیم، هرگاه دولت بریتانیا تا پیش از پایان مهلت کنونی، ۳۱ اکتبر، با اتحادیه اروپا به توافق نرسد، از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا مهلتی سه ماهه برای کسب توافق پیش بینی کند. به این ترتیب، مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا روز ۳۱ ژانویه سال آینده تمدید خواهد شد.

برگزاری انتخابات پیش از موعد در بریتانیا الزامی است. دولت بریتانیا اکثریت خود را در پارلمان از دست داده‌است. اخراج حزبی آن دسته از نمایندگان محافظه‌کار که مخالف خروج بدون کسب توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا بودند، نیز موقعیت بوریس جانسون و دولت او را در پارلمان بیش از پیش تضعیف کرده است.

در پی عقب‌نشینی جانسون در مورد خواست نمایندگان در زمینه تمدید مهلت خروج بریتانیا، تمام تلاش رهبر حزب محافظه‌کاران بر کسب پیروزی در انتخابات آینده است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته ظرف هفته‌های اخیر حکایت از تقویت موقعیت جانسون دارند. به این ترتیب، بوریس جانسون به آن امید بسته است که با کسب اکثریت در پارلمان، موضوع بریگزیت را سهل‌تر دنبال کند. این در حالی است که نمایندگان با خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند.

اما استعفای جو جانسون نه تنها بار دیگر موقعیت بوریس جانسون در پارلمان این کشور را دشوارتر می‌کند، بلکه می‌تواند تاثیری منفی بر محبوبیت او در بین رای‌دهندگان داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج