۹۰۴۳۸۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ابرکامپیوتر ناسا برای ماموریت فضایی آرتمیس

معرفی ابر کامپیوتر جدید ناسا به نام Atiken که توسط شرکت HPE ساخته شده و به مانند یک شبیه ساز عمل می‌کند

خبرآنلاین: شرکت اچ پی اینترپرایز (HPE) به تازگی ابر کامپیوتر جدیدی را با نام Atiken طراحی و معرفی کرده است که قدرت پردازشی معادل ۳.۶۹ PFLOPS (پتافلاپس) دارد و می‌تواند شبیه سازی ورود، فرود و نشستن بر روی ماه را انجام دهد. این ابر کامپیوتر جدید در انبار مخصوص در مرکز تحقیقاتی ناسا قرار دارد.

ابرکامپیوتر ناسا برای ماموریت فضایی آرتمیس

این سیستم از پلتفرم (SGI-۸۶۰۰ HPC-High Performance Computer) استفاده می‌کند که از خوشه‌ای با چگالی بالا به همراه گره‌های محاسباتی نسل دوم پردازنده Xeon ساخت اینتل و سیستم شبکه‌ای Mellanox Infiniband بهرهمند است.

Atiken در مجموع از ۱۱۵۰ گره و ۲۲۱ ترابایت حافظه استفاده می‌کند که هر کدام از این گره‌ها عملکردی مانند دو پردازنده ۲۰ هسته‌ای بدون شتاب دهنده دارند. در نتیجه این ابر کامپیوتر دارای قدرت تئوری معادل ۳.۶۹ پتافلاپس بوده که آن را در رتبه ۵۵ بین ۵۰۰ ابر کامپیوتر برتر ماه ژوئن قرار می‌دهد.

ابرکامپیوتر ناسا برای ماموریت فضایی آرتمیس

این ابر کامپیوتر در مرکز ماژولار جدید واقع در مرکز تحقیقات Ames ناسا در کالیفرنیا قرار دارد. به ‌گفته‌ ناسا، این ابر کامپیوتر در اولین قطعه کارخانه که بر اساس مرکز داده‌های مدولار (MDC) طراحی شده، قرار گرفته است.

مرکز جدید ناسا توانایی ارتقا به ۱۶ قطعه مختلف به منظور افزایش محاسبه و ذخیره اطلاعات را دارد. همچنین به گفته HPE سیستم خنک کننده آن شامل هوای محیط بیرون، سیستم فن و سیستم چرخشی آب می‌شود که این مرکز را از برج‌های خنک کننده و میلیون‌ها لیتر آب بی نیاز کرده است. هدف ناسا فرستادن فضانوردان به خصوص یک فضانورد زن به قسمت جنوبی ماه تا سال ۲۰۲۴ است٬ که این ابر کامپیوتر می‌تواند شبیه سازی این ماموریت را انجام دهد.

tomshardware

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و ما اینجا در ایران هنوز مسولین به فکر این هستن چطور بهتر دزدی و فساد کنن..چطوری همدیگرو گول بزنن. چطوری به فکر ارتقای شغل خود باشن......از اونور بببینید دنیا به کجا رسیده.....تا کی جهل تا کی نادانی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج