۹۰۴۴
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

خطوط چاقی و لاغری را پاک کنید

این خطوط اغلب با رنگ قرمز و یا بنفش ظاهر می‌شوند، اما بعد از مدتی سفید یا بی‌رنگ می‌شوند. در نقاط مختلفی از بدن خانم‌ها و آقایان مثل ناحیه بالاتنه، ران‌ها، سینه، بازو، باسن یا پشت، خطوط چاقی و لاغری به وجود می‌آیند.

خطوط چاقی و لاغری را پاک کنید
خطوط چاقی و لاغری را پاک کنید
  • خطوط چاقی و لاغری چرا ایجاد می‌شود و چه درمانی برای آنها وجود دارد؟
خطوط چاقی و لاغری خطوطی هستند که در اثر بارداری، اضافه وزن یا کاهش وزن شدید روی پوست ایجاد می‌شوند و وقتی ایجاد شدند، برای همیشه باقی می‌مانند و نمی‌توانید پوست را به حالت قبل از آن بازگردانید. این خطوط اغلب با رنگ قرمز و یا بنفش ظاهر می‌شوند، اما بعد از مدتی سفید یا بی‌رنگ می‌شوند. در نقاط مختلفی از بدن خانم‌ها و آقایان مثل ناحیه بالاتنه، ران‌ها، سینه، بازو، باسن یا پشت، خطوط چاقی و لاغری به وجود می‌آیند.


درمان این خطوط:

چندین راه برای درمان این خطوط وجود دارد، اما در حقیقت هیچکدام از این روش‌های درمانی کاملا موثر نیست. میزان موفقیت درمان بستگی به سن، بافت پوست و حتی رژیم غذایی فرد دارد. این درمان‌ها عبارتند از:

  • روش‌های جراحی:
جراحی لیزر و لایه‌برداری تا حدودی می‌توانند این خطوط را از بین ببرند و یا کمرنگ‌تر کنند.

  • لوسیون‌ها و کرم‌ها:
کرم‌ها و لوسیون‌های مختلفی برای این خطوط در داروخانه‌ها موجود هستند، اما معمولا اثر کمی دارند. اگر باردار هستید، در همان ماه اول با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید قبل از اینکه این خطوط ایجاد شوند، کرم مناسبی را به شما پیشنهاد کند زیرا درمان پیشگیری همیشه موثرتر است. بهتر است هر چند ماه یکبار تحت نظر پزشک متخصص پوست باشید و با مشورت او از کرم‌های مناسب استفاده کنید.


دستام از این که هست...

  • چه راههایی را برای جوان شدن دستان توصیه می کنید ؟
دستان هم پیر می‌شوند اما با راه‌هایی مثل استفاده از لیزر و تزریق می‌توان آنها را دوباره جوان کرد. با بالا رفتن سن، دستان هم به سمت پیری حرکت می‌کنند، اما می‌توان زمان را به عقب بازگرداند و لک‌های پیری، آفتاب و پیرشدن بافت پوست را درمان کرد. دستان نمای حقیقی سن افراد هستند، اما خوشبختانه علم پزشکی نوین روش‌هایی را برای خلاص شدن از شر لک‌های قهوه‌ای و پیری دستان ابداع کرده‌اند. از تزریق چربی خود بدن تا فیلرهای نرم گرفته تا جوانسازی دستان با لیزر. پیر شدن دستان یک پروسه طبیعی است که اکثر افراد زیاد به آن توجهی نمی‌کنند. ممکن است در روز ساعتی را صرف نگهداری و رسیدگی به پوست صورت و گردن خود کنید اما اصلا توجهی به دستان خود نکنید. در صورتی که دستان آئینه تمام‌نمای سن حقیقی فرد هستند به خاطر داشته باشید همیشه نمی‌توانید دستان خود را مخفی کنید و یا آنها را در جیب لباس خود فرو ببرید.
  • روش درمان با فیلرها:
استفاده از فیلرهای بافت نرم مثل اسیدهیالورونیک یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی دستان است. تزریق چربی نیز نقش مهمی در جوان کردن دستان و حجم دادن به دستان ایفا می‌کند. این چربی را ابتدا باید از نقطه‌ای از بدن که چربی بیشتری در آن تجمع شده است، بگیرید و سپس پشت دستتان تزریق کنید. معمولا تزریق فیلرها روی دستان بسیار خوب جواب می‌دهد. ممکن است در محل تزریق کمی تورم ایجاد شود، اما این ورم ظرف چند روز از بین می‌رود. برای از بین بردن لک‌های پیری و محو کردن رنگ‌های برآمده روی دست، تزریق فیلرها بهترین گزینه هستند.
البته گاهی لک‌های قهوه‌ای رنگ روی دست پررنگ است که برای محو کردن آن باید از ترکیب درمان با لیزر و تزریق فیلرها استفاده کنید.
  • درمان با لیزر:
لیزرهای فرکشنال مثل فرکسل یکی از بهترین درمان‌ها برای جوانسازی دستان است. این لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود بدون اینکه به لایه بیرونی پوست آسیب وارد کند و با تحریک باعث تولید کلاژن می‌شود. به خاطر داشته باشید که می‌توانید از پیرشدن دستانتان با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب جلوگیری کنید. همیشه افرادی که پوست خوبی دارند، کسانی هستند که استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند. وقتی به صورت‌تان کرم ضدآفتاب می‌زنید، کمی از آن را نیز به پشت دستان خود بمالید.


زخم ها را تمیز و مرطوب نگه دارید

  • زخم‌ها چه درمان‌هایی دارند و استفاده از چه موادی توصیه نمی‌شود؟
  • استفاده از الکل:
پاک کردن محل زخم با الکل یا پروکسید هیدروژن کاملا اشتباه است. این مواد به بافت پوست آسیب وارد می‌کنند و باعث تأخیر پروسه بهبودی می‌شوند. بهترین راه برای تمیز کردن محل زخم شستن آن با آب خنک و یک صابون ملایم است. 5دقیقه محل زخم را با آب بشویید تا آلودگی‌ها و باکتری‌ها از روی آن پاک شود.اگر زخم‌تان عمیق و بزرگ است و خونریزی دارد، هیچ اقدام خودسرانه‌ای نکنید و حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • مرطوب نگه داشتن:
مرطوب نگه داشتن زخم‌ها باعث می‌شود تا زخم‌ها سریع‌تر بهبود پیدا کند و بانداژ آن به زخم نچسبد. این روش برای زخم‌های بزرگ بسیار موثر است. محل زخم را تمیز نگه دارید و برای جلوگیری از عفونت یک لایه نازک پماد آنتی‌بیوتیک روی آن بمالید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خطوط چاقی و لاغری را پاک کنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mojgan

      Very nice and useful

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج