۹۰۴۴۰۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نتانیاهو، ایران را محور مذاکرات در لندن عنوان کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای انگلیسی خواستار تقابل لندن با آنچه به گفته او «رفتارهای ستیزه‌جویانه» ایران است شد.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس از این کشور در مقابله با رفتارهای ایران از خود جدیت نشان دهد.

نتانیاهو بعد از این دیدار با جانسون در حساب رسمی خود در توئیتر درباره آن اظهارنظر کرد. او رفتارهای ایران را «ستیزه‌جویانه و تروریستی» توصیف کرد و از لندن خواست علیه این رفتارها اقدام کند.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند مسئله سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی هم از جمله محورهای گفت‌وگو میان نتانیاهو و جانسون بوده است. نخست‌وزیر انگلیس پیش از آغاز گفت‌وگو با نتانیاهو در مقابل دوربین‌های خبری گفت قرار است راهکار «دو کشوری» در فلسطین را به بحث بگذارند.

اما نتانیاهو با تأکید بر این‌که ایران موضوع اصلی حضور او در لندن است به جانسون گفت:‌ «همواره دیدار با شما برایم افتخار بوده، به‌خصوص اکنون که نخست‌وزیر شده‌اید.»

نتانیاهو، ایران را محور مذاکرات در لندن عنوان کرد

نتانیاهو مدعی شد: «ما چالش ایران و تروریسم را داریم و مایلم در راستای کمک به صلح با شما در این باره صحبت کنیم.»

نتانیاهو هفته گذشته نیز در حساب شخصی توئیتر خود مدعی شد: «اجازه نخواهیم داد دشمنانمان سلاح‌های مرگبار را علیه ما مورد استفاده قرار دهند. من این هفته به آن‌ها گفتم مراقب رفتارشان باشند و اکنون نیز می‌گویم نظرتان را عوض کنید».

سفر نتانیاهو به انگلیس در حالی انجام شده است که تهران روز چهارشنبه اعلام کرد گام سوم را در جهت کاهش تعهدها نسبت به برجام برداشته است.

این اقدام بر اساس بندهایی از برجام صورت می‌گیرد که ایران در آن‌ها اعلام کرده در صورت بازگشت تحریم‌ها، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که اجرای کل یا بخشی از تعهداتش را متوقف کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد تعهد خود را به توافق هسته‌ای کاهش می‌دهد. در گام نخست، ایران محدودیت مربوط به سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را تعلیق کرد و ۶۰ روز بعد در گام دوم سقف مربوط به میزان غنی‌سازی را کنار گذاشت. ایران پس از گام دوم، ۶۰ روز دیگر به کشورهای باقی‌مانده در برجام خصوصا سه کشور اروپایی فرصت داد تا وعده‌های خود برای جبران آثار تحریم‌های آمریکا را عملی کنند.

نتانیاهو پیش از سفر به لندن در فرودگاه در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «امروز شنیدیم که ایران مرتکب یک نقض دیگر شده است، این بار در زمینه اشاعه هسته‌ای. این بخشی از اقدامات ستیزه‌جویانه ایران در فضای بین‌المللی و بخشی از تلاش آن‌ها برای انجام حمله علیه اسرائیل است. این تلاش‌ها متوقف نشده است».

نتانیاهو قرار است در لندن با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کند.

جانسون ۱۹ تیرماه در مصاحبه با روزنامه «جوییش نیوز»، خود را یک «صهیونیست پرشور» و «عاشق» اسرائیل توصیف کرد و گفت حتماً از فلسطین اشغالی دیدن خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش از اعمال تحریم علیه ایران، باید منتظر تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، گفت: «نمی‌خواهم کسی فکر کند که من به هر شکلی در قبال ایران سهل‌گیر هستم. ما با وضعیت بسیار دشواری روبرو هستیم و من قطعا آماده‌ام که اگر آن‌ها از توافق هسته‌ای تخطی کردند، این مسیر را دنبال کنم. پیشنهاد بسیار بسیار قدرتمند من به ایرانی‌ها این است که از این جنون دست بردارند و گام‌های بیشتری که بندهای آن توافق را نقض می‌کند برندارند و سلاح هسته‌ای نسازند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاوه گویی این شخص بیمار در جهت کشور ایران بی فایده و بی ثمر است و کشورهای دیگر در اروپا هم گفتار نتانیاهو را بر علیه ایران مورد تمسخر و استهزاح قرار می دهند و اسرائیل باید بداند کشورش در مقابل ایران دانه ارزن است و مواظب در گفتار نجاستش باشد .

    • کامران

      این کثافت فقط کارش از آب گل آلود ماهی گرفتن است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج