جاباما
۹۰۴۴۱۰
۱۰ نظر
۵۱۱۶
۱۰ نظر
۵۱۱۶
پ

هر ۱۸ متر در مشهد یک «فست‌فود»!

اگر مساحت شهر مشهد را در نظر بگیریم و تعداد واحدهای فعال فست فود را باید عنوان کرد به صورت تقریبی در مشهد هر ۱۸ متر یک واحد فست فود فعال است.

خبرگزاری تسنیم: تغییر عادات غذایی مردم، زندگی ماشینی و علاقه به غذاهای آماده، پرچرب و پرکالری سبب شکل‌گیری تعداد زیادی فست‌فود در سطح شهر مشهد شده است.

فاصله این واحدها با توجه به اینکه قانون حریم صنفی وجود ندارد از یکدیگر بسیار کوتاه شده است، به طوری که طبق مساحت مشهد می‌توان گفت هر ۱۸ متر در مشهد به صورت میانگین یک واحد فست فود ایجاد شده است، تا جایی که در بلوار وکیل آباد مشهد در هر چند قدمی شاهد شکل‌گیری مغازه‌های فست فود و تهیه غذا هستیم که نظر جوانان و خانواده‌ها را به خود جلب می‌کند. به ویژه در آخر هفته و روزهای تعطیل صف‌های طولانی برای خریداری این نوع مواد غذایی شکل می‌گیرد.

اما آن چه در این میان حائز اهمیت است توجه به بهداشت و سلامت تهیه غذاهای آماده و اطمینان از وجود نظارت بر روی آن‌ها است.

بنابراین برای اطلاع از میزان نظارت بر این واحدها و وضعیت سلامت محیطی آن‌ها، با رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد به گفت‌وگو می‌نشینیم.

هر ۱۸ متر در مشهد یک «فست‌فود»!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد گفت: در حال حاضر حدود 2000 واحد فست فود در مشهد فعالیت می‌کنند.

ابوالقاسم کاشفی وحدتی اظهار داشت: تعداد فست فودهای زیر پوشش این اتحادیه در سطح کلانشهر مشهد دوبرابر رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و واحدهایی است که غذاهای سنتی و رایج را طبخ و عرضه می‌کنند که در حدود 1000 تا است.

وی افزود: در این اتحادیه ماهیانه بین 40 الی 50 پروانه فعالیت صادر شده و 30 الی 40 پروانه باطل می‌شود.

کاشفی وحدتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 400 واحد فست فود بدون مجوز در مشهد فعالیت می‌کنند که 80 تا از این تعداد تاکنون پلمب شدند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد ادامه داد: البته از این تعداد واحد بدون مجوز، اکثر آن‌ها در مراحل گرفتن مجوز هستند، اما مشورت نکردن متقاضیان با اتحادیه‌ها در زمینه راه‌اندازی واحد خدماتی سبب شده که حدود 70 درصد از واحد‌های صنفی ما با مشکلات مالی روبه‌رو شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در مشهد واحدهای صنفی وجود دارند که از نظر مالی در وضعیت قرمز هستند، اما برای فروش بیشتر با توجه افزایش مواد اولیه قیمت‌های خود را ثابت یا کاهش دادند.

کاشفی وحدتی با اشاره به اینکه فست‌فود‌های زیر پله‌ایی بیشتر در مناطق کم برخوردار شهر مشهد فعالیت می‌کنند، گفت: این فست‌فودها از مواد اولیه با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند اما باتوجه به اینکه مردم در این مناطق به دنبال جنس ارزان‌تر هستند از استقبال خوبی برخوردار هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه و پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد همچنین بدون اشاره به آمار مشخص، میزان فروش فست فودها را امسال تاکنون در این کلانشهر بسیار مطلوب توصیف و بیان کرد: ارقام و فروش بالای فست فود در مشهد نشان می‌دهد که زائران و مجاوران در روزهای مختلف سال به ویژه طی ایام نوروزی بیش از غذاهای سنتی متقاضی خرید و صرف انواع فست فود هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فست فود، پیش از سال جدید اعضای صنف فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد نرخ پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه کردند. اتحادیه نیز با در نظر گرفتن وسع اقتصادی مردم نرخ جدید مناسبی را برای انواع فست‌فود در سال 1398 اعلام نموده است.

کاشفی وحدتی در ادامه با اشاره به نحوه نظارت بر قیمت‌ها و موارد بهداشتی فست فودها در مشهد گفت: بازرسان ماهیانه حداقل یک نوبت بازرسی و نظارت را از واحدهای فست فود در مشهد انجام می‌دهند، تعیین نرخ قیمت‌ها هم با تایید اتحادیه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: برای واحدهایی که بهداشت فردی، محیطی و بهداشت فراوری مواد غذایی را رعایت نکنند اخطاریه صادر می‌شود و در مواردی که تخلف از شدت بیشتری برخوردار باشد اقدام به پلمب و معرفی صاحبان آن واحد به مراجع غذایی می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زیاد بی کیفیت.کاش کم با کیفیت بود مخصوصا جای حرم

    • نازی

      کاش کیفیت هم داشتن!!

    • بدون نام

      درباره جایی خبر بده که یک شهر معمولی باشه نه مشهد ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما تهران شهر معمولیه ..

    • بدون نام

      وقتی شهری بزرگ باشه و مسافر پذیر باشه بایدم اینجوری باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره پر از جنایت و جرم ون خعلیی بزرگه ..نیست بقیه شهرها کوچیک هستند مثلا ت اصفهان و شیراز و تبریز و .....تهران هم که انقدر کوچیکه درمقابل مشهد ..من نمیدونم چرا جرم و جنایت این شهر به بیشتر از مجموع جرمهای همه کشور هستش

    • بدون نام

      درهریک مترش هم هزارتاجنایت اتفاق میوفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنایت؟
        دوست عزیز مشهد پاک ترین شهر ایران از لحاظ فساد و جرم نسبت به جمعیته
        اینو برو تو دادگاه ها بپرس نه از اخبار برترین ها

    • بدون نام

      خب. مشهدم توریستیه

    • بدون نام

      این از بر حضور زوار خارجی است،اگه یه روز با امریکایی ها رفیق بشیم چی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج