۹۰۴۵۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

بهمنی: دزدان، شرایط را برای دزدی مناسب می‌بینند

این روز‌ها دادگاه‌ها صحنه و میدان محاکمه بسیاری از متهمان به فساد اقتصادی در کشور شده است؛ متهمانی که توانسته اند با رانت و ارتباطات ویژه، ثروت‌های بادآورده بسیاری را از آن خود کنند؛ از سلطان قیر، سکه و ارز گرفته تا سلطان گوشت همه در پای محاکمه هستند.

تابناک: این روز‌ها دادگاه‌ها صحنه و میدان محاکمه بسیاری از متهمان به فساد اقتصادی در کشور شده است؛ متهمانی که توانسته اند با رانت و ارتباطات ویژه، ثروت‌های بادآورده بسیاری را از آن خود کنند؛ از سلطان قیر، سکه و ارز گرفته تا سلطان گوشت همه در پای محاکمه هستند.

اما نکته در این میان اینکه با وجود آغاز مبارزه با مفسدان، هنوز نمودی در جامعه نمی بینیم و اثری از این مبارزات در سفره‌های مردم به چشم نمی آید و هنوز عده بسیاری ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های ضروری را از دولت می‌گیرند، ولی کالایی با این قیمت در هیچ بازاری یافت نمی‌شود!

همچنین با اینکه مدیران خودرویی کشور به اتهام اخلال در بازار خودرو بازداشت هستند، هیچ خودروسازی حاضر نیست قیمت‌ها را به چند ماه قبل بازگرداند و همچنان اگر خودرویی تولید می شود، با همان قیمت چند برابر به دست مصرف کننده می‌رسد؛ اخلالگران بازار گوشت محاکمه می‌شوند، ولی قیمت گوشت باز هم افزایش می یابد و به ۱۳۰ هزار تومان می‌رسد؛ اینها حلقه های مفقوده‌ای است که مشخص نیست سر آن به کجا بند شده؟!

برخی نمایندگان مجلس از بچه سلطان سخن به میان می آورند و بر این باورند که سلاطین بازار‌ در امنیت کامل زندگی می‌کنند و بچه سلطان‌ها را به دام انداخته اند؛ اما عده‌ای دیگر می گویند، فساد سیستمی شده و باید سیستم آن را خشکاند.

محمود بهمنی در این باره اظهار داشت: همه اقداماتی که قوه قضاییه در دستگیری مفسدان اقتصادی انجام داده است، کار درستی بوده و باید تا وقتی کامل به ریشه کن شدن فساد در کشور منجر شود، ادامه داشته باشد.

وی گفت: همه این اقدامات درست؛ اما ما باید زمینه‌های فساد و انحراف را در کشور از بین ببریم. زمانی که ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به یک عده خاص اختصاص می‌دهیم، از این اتفاقات رخ خواهد داد، ولی اگر ما نظارت را درست انجام دهیم، کسی نمی‌تواند کالای با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت ارز ۱۲۰۰۰ تومانی به فروش برساند و بخشی از آن را اصلا نیاورد.

وی همچنین یادآور شد: تفاوت نرخ، سقف، امضای طلایی، نوبت و بسیاری از این قبیل اقدامات، باعث ایجاد فساد در کشور می‌شود و باید از ایجاد این موارد جلوگیری کنیم. باید همه چیز سیستمی شود تا این موارد تکرار نشود، چون در غیر این صورت، باز هم شاهد فساد در کشور خواهیم بود.

این نماینده گفت: دزدی یک دزد، به دلیل وجود زمینه مناسبی است که برایش ایجاد کرده ایم. اگر زمینه فراهم و مناسب نباشد، هرگز این کار را نمی‌کند. کسی که کالا وارد می‌کند و گران می‌فروشد، یا ارز را می‌گیرد و کالا وارد نمی‌کند به دلیل وجود شرایطی است که برایش فراهم کرده ایم. چرا ما می‌گوییم در خانه را باز نگذارید تا همسایه دزد نشود؟ یا از ضرب‌المثل‌های این چنینی اسفاده می‌کنیم، چون هنگامی که در باز باشد، هر کسی می‌تواند در آن سرک بکشد و افراد سودجو، از خدایشان است که در بازی ببینند و آن را غارت کنند؛ بنابراین باید سیستم‌ها را درست کرده و ارتباط مردم را با ادارات سیستمی‌تر کنیم. باید کاری کنیم که کسی از روش دستی استفاده نکند. در این صورت فساد کنار خواهد رفت و این گونه ما با علت‌ها مبارزه می کنیم.

بهمنی در پایان افزود: مبارزه‌ای که امروز قوه قضاییه شروع کرده، مبارزه با معلول هاست، حال آنکه باید علت‌ها را از بین ببریم. نمی‌شود شیر باز باشد و ما کاسه کاسه آب از حوض بیرون بریزیم؛ تا زمانی که شیر باز است، هر چقدر آب بردارید، باز هم حوض شما پر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      بربد سراغ مسئولین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود این آقای بهمنی در زمان ریاستش بر بانک مرکزی افتضاحاتی انجام داد که صد سال دیگه تبعاتش ادامه داره ، جالبه الان مدعی شده

    • بدون نام

      با سلام
      من توان ونجربه برخورد با این مفسدان را دارم .
      چراکه از 35 سال قبل با بر خوردبا این شبکه مفسدین واخلاگران دز سیستم اقتصادی کشور را در رزومه هدمتم دارم
      فقط یک شرط دارم از م حمایت کنند همین وبس .
      اگه خطا مردم با فجیع ترین شل مجازتم کنند واگر درست قدم برداشتم حمایتم کنند همین . چیزی نمیخواهم

    • بدون نام

      زمان شماچطوربود؟

    • کامران

      گوشت دیدید تو هوای گرم بیرون یخچال سریع خراب می شه!؟(آلان محیطی که دولت تبخیر امید ساخته عین اون حالت است!)حقوق نجومی واختلاس وعدم رسیدگی شروع به گند کشیدن کشوراست!؟

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!!!!!!رئیس سابق بانک ملی ,مگر در دوره شما اینایی که فرمودین باب نش!!!!!!!د

    • بدون نام

      خدا پدر این دزدات پدر سوخته رابسوزاند و پدر اربابان دزدشان که اموال بیت المال را مثل اب خوردن میدزدند

      پاسخ ها

      • قلی آواره

        ماهم خدای داریم اونه ازمرگ خبرندارن دریک قدمی هرلحظه بیادسراغشان

      • بدون نام

        پول نفت گاز به مردم بدید به حق این ما از خدا سنگ بباره روی مسولان دزد

    • بدون نام

      کاربر7:56 تو برو اول املأ یاد بگیر بعد بیا با فساد مبارزه کن!!!!آفرین عمو جون،منم ازت حمایت میکنم باشه!!!!!!

    • جواد

      خدا همه دزدان مملکت رو لعنت کند که مال مردم خوردن براشون از آب خوردن راحت شده

    • بدون نام

      البته دزدان قلم بدست وپشت میزنشین. ودادبیت المالا بزن

    • شهاب

      خدا لعنتشان کند مملکت شده دزد خونه!!!

    • م م

      جمع کن داداش بساطو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج