جاباما
۹۰۴۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اولین برد تیم ملی بسکتبال با غلبه بر آنگولا

تیم ملی بسکتبال که نتیجه سه دیدار ابتدایی خود در جام جهانی را واگذار کرده بود، با غلبه بر آنگولا در گروه بازنده ها صاحب اولین برد در این جام شد.

خبرگزاری مهر: تیم ملی بسکتبال که نتیجه سه دیدار ابتدایی خود در جام جهانی را واگذار کرده بود، با غلبه بر آنگولا در گروه بازنده ها صاحب اولین برد در این جام شد.

هجدهمین دوره جام جهانی بسکتبال از امروز جمعه وارد دور دوم شد.

در این مرحله از رقابت ها تیم ملی بسکتبال ایران که با متحمل شدن سه شکست و کسب جایگاه چهارم گروه C به کار خود در مرحله مقدماتی پایان داد، در گروه N بازنده ها پیگر رقابت های خود با دیگر تیم های ناکام از صعود به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات خواهد بود تا جایگاه خود در رده ۱۷ تا ۳۲ را نهایی کرده و در صورت داشتن بهترین عملکرد نسبت به دیگر تیم های آسیایی، صاحب سهمیه المپیک توکیو هم شود.

در چارچوب این مرحله از مسابقات، تیم ملی بسکتبال از ساعت ۱۲:۳۰ امروز و در پکن دیدار برابر آنگولا را آغاز کرد. در پایان این دیدار، تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه ۷۱ بر۶۲ صاحب برتری شد. نیمه نخست این دیدار اما با شکستِ ۲۸ به ۲۹ تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسید.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و آنگولا به این شر ح است:

* ایران - آنگولا

(۱۹ بر ۱۷)، (۹ به ۱۲)، (۲۰ بر ۱۶)، (۲۳ بر ۱۷)

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد حسن زاده و محمد جمشیدی بازیکنانی بودند که ترکیب تیم ملی بسکتبال را برای آغاز این دیدار تشکیل می دادند. ملی پوشان بسکتبال ایران در کوارتر نخست عملکرد بهتری نسبت به بازیکنان حریف داشتند. اگرچه آنها (بازیکنان آنگولا) در برخی دقایق توپ ربایی بهتری داشتند اما این ملی پوشان کشورمان بودند که با دفاع کردن بازیکنان حریف و ایجاد موقعیت برای گلزنی، نتیجه این کوارتر را از آن خود کنند. این کوارتر با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ به سود ایران تمام شد.

رقابت نزدیکی که بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران و آنگولا در کوارتر اول داشتند، در کوارتر دوم هم ادامه داشت. البته روند بازی در این کوارتر بیشتر به نفع آنگولا بود به خصوص با خطاهایی که بازیکنان ایران در دقایق پایانی کوارتر مرتکب شدند و همین مسئله به ثبت برتری ۱۲ بر ۹ برای آنگولا کمک کرد.

بدین ترتیب نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و آنگولا با شکستِ ۲۸ به ۲۹ تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسید.

شاگردان مهران شاهین طبع برای جبران امتیازات از دست رفته در کوارتر دوم، کوارتر سوم را مصمم تر و با انگیزه تر آغاز کرده و موفق شدند امتیازات بهتری هم کسب کنند به خصوص که حامد حدادی هم بر خلاف دو کوارتر قبل، در این کوارتر توانست بالاخره از پرتاب های خود صاحب امتیاز شود.

در این کوارتر ملی پوشان کشورمان با طراحی حملات بیشتر توانستند فرصت های بیشتری برای گلزنی ایجاد کرده و امتیازات بیشتری نسبت به دو کوارتر دیگر کسب کنند و در نهایت برنده ۲۰ بر ۱۶ این کوارتر شوند.

کسب امتیاز در کوارتر چهارم هم توسط بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران آغاز شد و تا کسب ۶ امتیاز متوالی پیش رفت. در این لحظه بود که موتور گلزنی آنگولا در کوارتر چهارم روش شد و بازیکنان این تیم موفق با یک شوت دو امتیازی موفق به کسب امتیاز شدند. کوارتر پایانی به نیمه رسیده بود که تیم ملی ایران با ۸ اختلاف امتیاز (۶۰ بر ۵۸) همچنان از حریف خود پیش بود. تلاش آنها در ادامه بازی هم برای این بود تا اختلاف امتیاز ایجاد شده را حفظ کنند. تلاشی که به خصوص بازی خوب صمد نیکخواه بهرامی به نتیجه رسید و تیم ملی ایران توانست کوارتر چهارم را با برتری ۲۱ بر ۱۷ خود تمام کند تا در نهایت برنده این بازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی برابر آنگولا اولین برد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ چین است. ملی پوشان بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی مقابل پورتوریکو، تونس و اسپانیا متحمل شکست شده بودند.

به جز آنگولا، تیم تونس که در پایان مرحله مقدماتی جایگاه سوم گروه C را به خود اختصاص داد و فیلیپین تیم چهارم گروه D دیگر حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در گروه N هستند. البته نتیجه دیدار مقدماتی با تونس که با شکست ملی پوشان کشورمان همراه بود، برای تیم ملی ایران در گروه بازنده ها محاسبه خواهد شد.

تیم ملی بسکتبال ایران روز یکشنبه دومین و آخرین دیدار خود در گروه N را مقابل فیلیپین برگزار می کند. این دیدار از ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت ایران) و در پکن آغاز می شود.

با بردی که تیم ملی بسکتبال در دیدار امروز برابر آنگولا به دست آورد، امیدواری این تیم برای کسب عنوان بهترین تیم آسیایی در جام جهانی و دستیابی به سهمیه المپیک بیشتر شد به خصوص که با یک برد در موقعیت مشابه چین قرار گرفت. البته چینی ها هنوز دیدارهای خود در گروه بازنده ها را آغاز نکرده اند. آنها که مرحله مقدماتی را با یک برد و ۲ باخت تمام کردند، امروز از در گروه M بازنده ها به مصاف کره جنوبی می روند.

همچنین امروز فیلیپین رو در روی تونس قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      چرا جز خبرای مهم و تیک دارتون نبود ؟پیروز در جام جهانی افتخاد کمیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج