۹۰۴۶۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آلمان: هنوز برای ایران خیلی دیر نشده است

دولت آلمان از ایران درخواست کرد به مسیر قبلی تعهدات خود نسبت به برجام برگردد تا از پیچیده‌تر شدن اوضاع جلوگیری شود.

خبرگزاری فارس: دولت آلمان از ایران درخواست کرد به مسیر قبلی تعهدات خود نسبت به برجام برگردد تا از پیچیده‌تر شدن اوضاع جلوگیری شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه گفت:‌ «از ایران می‌خواهیم [پیچیدگی] اوضاع را بیش از این تشدید نکند. هنوز برای ایران خیلی دیر نشده است که راه اشتباهی که پیموده است را رها کند».

آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای امضاکننده برجام و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت.

جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و در پایان یک سال، به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

در گام نخست، ایران محدودیت مربوط به سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را تعلیق کرد و ۶۰ روز بعد در گام دوم سقف مربوط به میزان غنی‌سازی را کنار گذاشت. ایران پس از گام دوم، ۶۰ روز دیگر به کشورهای باقی‌مانده در برجام خصوصا سه کشور اروپایی فرصت داد تا وعده‌های خود برای جبران آثار تحریم‌های آمریکا را عملی کنند.

با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه بعدی، ایران روز چهارشنبه اعلام کرد گام سوم را در کاهش تعهدات نسبت به برجام برخواهد داشت و برخی محدودیت‌های هسته‌ای در بخش تحقیق و توسعه را لغو می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      کشورهای اروپایی هیچ غلطی در قبال انجام تعهداتشون انجام نمیدن اونوقت میگن ایران متعهد باشه ! باشه طلبتون

    • بدون نام

      دیگه ما آب از سرمون گذشته.باید تا تهش بریم ژرمنی فضول

    • خسین

      سلام ایران از روزی که امریکا تعهداتش را پاره کرد و دور انداخت و شاهد بی تفاوتی اروپاییان در اجرای تعهداتشان بود، تا کنون در حذف تعهداتش در برجام تاخیر داشته و این تاخیر جز گستاخ تر شدن عهد شکنان که تا کنون هیچ کاری در راستای اجرای برجام انجام نداده اند، نتیجه ای نداشته و ندارد. اروپاییان تنها درصدد گذر زمان هستند تا ایران از لحاظ اقتصادی ضعیفتر گردد و امید دارند با ضعف اقتصادی وضعیت اجتماعی بر هم بخورد و با بروز اغتشاش اجتماعی به اهداف پلیدشان نزدیکتر گردند. از ایجاد فرصت برای دشمن بایستی خودداری نمود .

    • بدون نام

      المان چرا نمیداند که امریکا مسبب اوضاع فعلی است و اینکه قراردادی امضا شود درشورای امنیت تصویب شود بعد از یک طرف بخواهند در قرارداد بماند در حالیکه طرف دیگر رسما خارج شده .
      ایا فهمیدن این خیلی سخت است

    • سعید

      آلمان بیخود میگه چرا زمانی که آمریکا برجام رو ترک میکرد ابن ثحبتها رو نکردند حالا هم بجای اینکه به آمریکا بگن به بذجام برگرد میترسند به آمریکا بگن چون زورشون بهش نمیرسه بعد هی به ایران میگن پایبند باش
      شما اروپاییها غلط کردین با اون پایبند بودنتون .

    • َشمسی الگا

      دولت آلمان اگه میتونه اول از ترامپ درخواست کنه برگرده به برجام نه اینکه از ایران درخواست کنه والاه خیلی پررو هستند

    • بدون نام

      عجب وقاحت و پررویی رو دارند این غربیها !!!!! ایران منتظر بمونه تا یانکیهای کثیف هر غلطی بکنند و اروپایی های نوکر بی اراده هم فقط نگاه بکنند ؟؟؟؟ واقعا وقیح و پست فطرت هستید ، از قدیم درست گفتن از جلوی سگی که واق واق می کنه نباید فرلر کرد میاد پاچه ات رو می گیره ، ایرانیها هم از مقابل شما که واق واق می کنید مطمئن باشید فرار نمی کنند

    • حامد علیرضایی

      این اروپایی ها دیگه چقدر رو دارند بعد این همه مدت نتونستند یه کانال مالی رو راه اندازی کنند بعد فقط ایران باید به تعهداتش پایبند باشه !!!!!

    • بدون نام

      خاری و خفت!
      همون موقع که امریکا برجامو پاره کرد، ما باید آتیشش میزدیم

    • بدون نام

      آلمان و دیگر اروپایی ها به برجام که قطع نامه سازمان ملل هست عمل کنند تا ایران هم اقدامات مرحله به مرحله که بارها اعلام کرده قابل بازگشت هست رو تعلیق کند.فقط ایران موظف نیست به تعهداتش عمل کند و آمریکا نقض قطع نامه سازمان ملل کند و اروپایی ها هم به تعهداتشان عمل نکنند.

    • ناشناس

      آمریکا و اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکردن بعد رو چه حسابی توقع دارن که ما به تعهداتمان عمل کنیم

    • کهنه سرباز وطن

      آلمان چند تا از یازده بند و شرح وظایف که در برجام رو عمل کرده است که حرف مفت میزند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج