۹۰۴۶۸۴
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

پمپئو: حفظ غنی‌سازی، ضعف اصلی برجام است

وزیر خارجه آمریکا که با تروریسم اقتصادی به دنبال اخاذی از مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است، حفظ غنی سازی اورانیوم را ضعف اصلی توافق هسته‌ای ایران برشمرد.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا که با تروریسم اقتصادی به دنبال اخاذی از مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است، حفظ غنی سازی اورانیوم را ضعف اصلی توافق هسته‌ای ایران برشمرد.

مایک پمپئو روز جمعه در یادداشت توئیتری خود نوشت ایران اعلام کرد تمام محدودیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌ای را نقض خواهد کرد. این واقعیت که ایران ظرفیت گسترده غنی سازی اورانیوم را حفظ می کند، ضعف اصلی توافق ایران را نشان می دهد.

پمپئو: حفظ غنی‌سازی، ضعف اصلی برجام است

وی مدعی شد اطمینان دارند انگلیس، فرانسه و آلمان و در واقع آنچه که او همه ملل متمدن نامید، برای جلوگیری از آنچه اخاذی هسته‌ای ایران دانست، اقدامات قاطعی انجام خواهند داد.

تندروهای تازه وارد به کاخ سفید، اردیبهشت ماه سال گذشته در تصمیمی یکجانبه و خلاف مقررات بین المللی از توافق هسته ای ایران که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود خارج شدند و با اعمال تروریسم اقتصادی، به دنبال اخاذی از جمهوری اسلامی ایران برآمدند.

اما ایران و سایر طرف های برجام بر لزوم پایبندی به این توافق و حق ایران در انتفاع اقتصادی حاصل از برجام تاکید کرد که بر خلاف گذشت نزدیک به ۱۶ ماه و تایید ۱۵ باره آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپایی ها نتوانستند در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا اقدام ملموسی انجام دهند.

این مساله باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به موجب ماده ۳۶ برجام، گام های کاهش تعهدات خود را برای الزام طرف های دیگر به اجرای تعهداتشان بردارد.

ایران در گام های اول و دوم عبور از غنی سازی زیر سطح ۳.۶درصد و سپس افزایش میزان اورانیوم غنی شده از رقم های مندرج در توافق هسته ای را برداشت و همواره تاکید کرده که این گام ها قابل برگشت است به شرطی که طرف های اروپاپی خواسته های ایران بویژه به گفته وزیر خارجه تضمین فروش نفت و بازگشت پول آن را برآورده سازند.

ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی‌سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی‌شده را برداشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی این کشور از روز جمعه خبر داد. جزئیات گام سوم ایران روز شنبه در یک نشست خبری توسط «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام و تشریح می شود.

در این ارتباط، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای خطاب به «فدریکا موگرینی» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیه‌های کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران از امروز تمامی تعهدات خود در برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای را متوقف می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غنی سازی حق هرکشورجزوآژانس اتمی هست!شمانمی توانیدتعیین وتکلیف کنید!شمابرجام برگردیدوایران هم به سابق برمیگردد!مقصرآمریکاست وبایدبدانداینکارایران،فقط برای احقاق حقوق برجامی میباشدکه شماآمریکایی هاتضییع کردید!بریدبه کشورخودتان برسیدوازگفتن حرفهای نابخردانه دست بکشید

    • بدون نام

      پمپئو
      دوغتو بنوش

    • بدون نام

      خاموشششششش

    • شیری

      امریکا به چه حقی در مورد برجام نظر می ده. به نظرم باید امریکا بفهمه زمان گردن کشی تمام شده.امریکا باید خسارت وارده به ملت ایران را بپردازد. و به برجام برگردد. در مورد صنایع نظامی مثل موشک ها غلط می کنه نظر بده . اگر این موشک ها نبود حتی بحرین و امارات و عربستان و اسراییل هم شروع به یاوگویی می کردند . این اقتدار را همه ی ایرانیان دوست دارند.

    • بدون نام

      فشار تحریم تا تسلیم ادامه می‌یابد.....اگه کسی توان نقض کامل برجام داره بسم‌الله. والا تهدید پوچ اثری نداره

    • بدون نام

      از دید شما صهیونیستها ، توانایی ایران در هر زمینه و نیاز بشری مشکل اساسی است.
      زهی خیال باطل

    • بدون نام

      از دید شما صهیونیستها ، توانایی ایران در هر زمینه و نیاز بشری مشکل اساسی است.
      زهی خیال باطل

    • بدون نام

      شما که غذایتان جز عفونت زخمهای مردم ستمدیده وآب شرب شما اشک وخون مردم بی دفاع دنیاست .
      ملعون حرامی حرام لقمه بدان وآگاه باش دنیا را بر سرتان خراب خواهیم کرد وانتقام خونهای ۶۰۰ ساله غربیها که از ایرانیان بر زمین ریخته اند وسرزمین پهناور ایران را تکه تکه‌کرده اند انتقمشان‌را خواهیم گرفت حتی اگر چند نفر از پسران ودخترانماندبیشتر نمانده باشد

    • بدون نام

      شما که برجام پاره کردید چرا اسم برجام میاری

    • بلبل زبان

      بمبئو ببوجان اگر قرار بود نداشته باشیم برای چه مداکره می کردیم البته می کردند ما که از اول آخر را خوانده بودیم وته قضیه آبنبات چوبی را می دیدیم

    • بدون نام

      ایران به غنی سازی بومی خود ادامه می دهد تا پیشرفت علمی اش دشمنان را در آینده به زانو در آورد . آنها به خوبی می دانند که این عرصه علمی و پژوهشی چه ارزش و بهایی دارد و در اصل از این موضوع برای همیشه ترس و بیم دارند که آمریکا در نقطه شکست قرار گرفته است .

    • بدون نام

      خفه شو .انگار عادت کرده هرروز یه حرف مفت بزنه والا میترکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج