جاباما
۹۰۴۶۹۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

ترامپ مقابل روسیه عقب‌نشینی کرد

دور دوم تحریم های امریکا علیه روسیه با ملایمت آغاز شد به طوری که کارشناسان تاکید می کنند دلیل این سستی ، درگیری های واشنگتن با چین است و اینکه آمریکا در نتیجه اعمال تحریم ها بیشتر کمپانی‌های آمریکایی را تحت فشار گذاشته است تا کشورهای هدف را!

خبرآنلاین: به نقل از راشاتودی، دور جدید تحریم های امریکا علیه روسیه از دوشنبه اعمال شد این تحریم ها بانک های امریکایی را از انجام برخی معاملات بانکی با روسیه منع می کند و همچنین برای کالاهایی که تحت نظارت وزارت بازرگانی تجارت می شوند محدودیت مجوز قرار داده است و در ادامه نیز دادن هرگونه وام به روسیه از طریق موسسات مالی بین المللی را ممنوع کرده است.

اما آنچه تعجب کارشناسان اقتصادی را برانگیخته است تحریم های سخت امریکا علیه روسیه نیست بلکه کاهش فشار اعمال این تحریم از طرف واشنگتن است و گویا آن طور که باید در اعمال تحریم ها سخت گیری نشده است.

ولادیمیر باتیوک کارشناس ارشد موسسه روابط آمریکا و کانادا که در مسکو مستقر است دلیل کاهش شدت تحریم های آمریکا علیه روسیه را در وضعیت نابه سامان اقتصادی امریکا می بیند.

وی در ادامه می گوید:" امریکا باید در اعمال تحریم ها به دنبال منافع شرکت های امریکایی باشد که در خصوص اعمال این تحریم ها اینگونه نبوده است و به طور مثال تحریم شرکت آلمینیوم سازی روسیه توسط آمریکا به شرکت های خودروسازی خود امریکا صدمه زده است."

ترامپ مقابل روسیه عقب‌نشینی کرد

وی همچنین افزود:" تحریم های آمریکا در حوزه انرژی علیه سایر کشورها نیز صدمات جدی بر پیکر غول های نفتی این کشور وارد خواهند کرد."

باتیوک در ادامه می گوید:"ترامپ از یک طرف می خواهد عزم و عصبانیت آمریکایی را به نمایش بگذارد و از طرف دیگر نمی خواهد که تیشه به ریشه خود بزند"

پس بدیهی است که اعمال تحریم ها را کمی آسانتر کند زیرا این تحریم های جدید تنها کمی اقتصاد روسیه را تحت فشار قرار خواهد داد و تحریمها بر روی صادرات روسیه سایه نیانداخته است و زمانی که یک کشور واردکننده اول خود را از دست میدهد به سمت واردکننده دوم خود می رود.

این کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت:" روسیه کره شمالی نیست که شما تا زمانی که دلتان بخواهد تحریم های سخت خودسرانهای علیه او اعمال کنید."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیرو

      چرا الکی روسیه رو بزرگ می کنید.امریکا ابر قدرته

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه که ایران رو مستعمره خودش کرده وحسابی داره ایران رو می دوشه

    • بدون نام

      تحریم بر علیه ایران ، تحریم بر علیه روسیه ، تحریم بر علیه چین
      چه معنای دارد ؟ معنای حقیقی : آمریکا در باتلاق فاضلاب فرو رفته و این واقعیت است که آنها در بحران روانی و ندانم کاری قرار گرفته اند و کاری از دستشان برای اقدامات جنگی هرگز بر نخواهد آمد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج