۹۰۴۷۰۸
۷۸ نظر
۵۰۱۲
۷۸ نظر
۵۰۱۲
پ

فغانی: از ایران می‌روم و کسی نمی‌تواند منصرفم کند

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خصوص مهاجرتش به کشور استرالیا و آینده داوری خود توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری فارس: علیرضا فغانی پس از افتخارات متعددی که در داوری برای کشورمان در رقابت‌های مختلف به دست آورد این روزها با فشارهای زیادی از سوی هواداران تیم‌های کشورمان روبه‌رو شده و هر مربی یا هواداری در صورت ناکامی قضاوت او را زیر سؤال می‌برند.

این در حالی است که فغانی به عنوان پرافتخارترین داور تاریخ فوتبال ایران با قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا، قضاوت در فینال المپیک، قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان و قضاوت در دیدار رده‌بندی جام جهانی راهی را رفت که بعید به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده جامعه داوری بتواند جایگزینی برای او پیدا کند.

فغانی: از ایران می‌روم و کسی نمی‌تواند منصرفم کند

فغانی در بازی هفته دوم لیگ برتر امسال در بازی استقلال و فولاد آخرین قضاوت خود را انجام داد که در پایان این بازی از سوی هواداران استقلال به دلیل وقت های اضافه مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

این داور مطرح پس از برخی از مسائل رخ داده در نهایت تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت و تا چند روز دیگر همراه با خانواده‌اش راهی کشور استرالیا خواهد شد تا زندگی خود را در این کشور پهناور ادامه دهد.

فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص این تصمیمی که گرفته و اتفاقات حاشیه‌ای که در چند وقت اخیر پیرامون او رخ داد صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

*:‌ موضوع مهاجرت شما از ایران و رفتن به استرالیا چرا قطعی شد؟

از بعد از جام جهانی 2018 روسیه در تدارک بودم تا بتوانم شرایطی ایجاد کنم بیشتر در کنار خانواده‌ام باشم چرا که در سال‌های اخیر به دلیل مشغله‌های زیاد فرصتی نداشتم در کنار خانواده باشم. من بچه‌ محله شهرری هستم و هنوز هم خانه‌ام در این منطقه است و با افتخار در شهرری زندگی می‌کنم. اما خواسته‌ بچه‌هایم این بود که بتوانند در محیط دیگری تحصیل خود را ادامه دهند. به همین دلیل من هم اقامت کشور استرالیا را گرفتم و اولویت برای من تحصیل فرزندانم است و اگر خودم هم بتوانم قضاوت می‌کنم. اگر هم برای مسابقات بین‌المللی دعوت شوم به اسم کشور ایران به این مسابقات خواهم رفت و اگر روزی ایران بودم و نیاز بود که در ایران قضاوت کنم این کار را خواهم کرد.

*:‌ یعنی رفتن شما از ایران قطعی شده است؟

بله، قطعاً تا سه چهار هفته دیگر راهی استرالیا خواهیم شد. چرا که ترم زمستان در این کشور از چند هفته دیگر آغاز می‌شود.

*:‌ با مسئولان فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت کرده‌اید؟ کسی نخواست شما را منصرف کند؟

این یک مسئله شخصی است و کسی نمی‌تواند مرا منصرف کند. بین کشورهای سوئد و استرالیا برای ادامه زندگی صحبت‌هایی کرده بودم و در نهایت کشور استرالیا نهایی شد. من در این باره با آقای تاج صحبت کردم و به او گفتم که در رقابت‌های بین‌المللی به نام ایران قضاوت خواهم کرد و آقای تاج هم با این درخواست من موافقت کرد و خوشبختانه تیم داوری ما کاندیدای جام جهانی شده و اگر در این رقابت‌ها انتخاب شدیم با نام ایران در این تورنمنت معتبر شرکت می‌کنیم و اگر هم انتخاب نشویم که در کنار خانواده‌ام خواهم بود. تا الان خانواده‌ام را فدای قضاوت کردن کردم اما از این به بعد خانواده‌ام را فدای قضاوت کردن نمی‌کنم.

*:‌ شرایطی فراهم می‌شود که شما در استرالیا هم قضاوت کنید؟

داورانی که برای ادامه تحصیل به استرالیا آمده‌اند و در سطح پایینی از قضاوت قرار دارند این فرصت را به دست می‌آورند که در رده‌های پایین‌تر قضاوت کنند اما با توجه به شرایطی که من دارم فکر نمی‌کنم قضاوت کردن در لیگ استرالیا کار سختی برای من باشد و می‌توانم در این کشور قضاوت کنم.

*:‌ با این شرایط در فوتبال ایران دیگر قضاوت نمی‌کنید؟

با توجه به شرایطی که وجود دارد و به دلیل فرصت زمانی کمی که داریم خیلی بعید است که دیگر در لیگ ایران قضاوت کنم و احتمالاً بازی استقلال و فولاد آخرین قضاوت من در لیگ ایران بود.

*:‌ صحبت از این به میان آمده که شاید به دلیل اتفاقات حاشیه‌ای و فحاشی‌هایی که می‌شود شما دلخور هستید و به این دلیل از ایران می‌روید.

نه بحث دلخوری در میان نیست و تا الان برای قضاوت کردن فرصت زیادی نداشتم کنار خانواده‌ام باشم اما حالا می‌خواهم کرد در کنار خانواده‌ام باشم و اگر در این شرایط فرصتی فراهم شد که قضاوت را ادامه می‌دهم و اگر نشد هم، هرچه خدا بخواهد.

*:‌ اما به نظر می‌آید که دلخوری‌هایی که بابت حواشی قضاوت‌ها در فوتبال ایران برای شما به وجود آمده باعث شده تا تصمیم به مهاجرت بگیرید.

متأسفانه بداخلاقی در کل جامعه کشور ما است و فقط در ورزش نیست بلکه حتی در هنر، جامعه و ... هم فحاشی و توهین هست و این مسئله بین همه جامعه انتشار پیدا کرده است. ما فقط بلدیم شعار فرهنگ چند هزار ساله ایران را بدهیم اما متأسفانه از اصول دور شده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اميد

      كارخوبي ميكني.سرنوشت خانوادت رو مهمترين كاره

      پاسخ ها

      • همت

        خر. خودتی

      • بدون نام

        شوتهای ناحقت گریبانگیرید شود عقد ای پست بو انگل

      • حمیدموحد

        تا حدی حق داری در ارتباط با زندگی شخصی خودت کجا زندگی کنی ولی قبول کن زیادی دچار کبر و غرور هستی و در قضاوتها مثل اکثر داورها اشتباه میکنی ولی خودت را اصلاح نمیکنی فکر میکنی تافته جدا بافته هستی تو با هزینه این کشور به بچشم امدی وپیشرفت کردی ولی بپذیر در قصاوتهات رفتارت با دیگر داروران فرق میکنه بخاطر همینه که تماشاگر ها نسبت بکارهات در میدان معترض هستن انشالله موفق باشی و خودت را اصلاح کنی

      • بدون نام

        برو به درک

      • بدون نام

        برو مگه چی میشه

      • kardook

        این کیسه کشای روانی فراریش دادن
        با اینکه بارها واسشون بازی رو در آورد مثل پنالتی پارسال کیسه کشا جلو سرورشون

      • بدون نام

        برو کمشه پرسپولیسی .و فکر کنم مسولین پرسپولیس برای کمک به آقای فغانی دستبکار شود چون آنها بی پدر می ماند.

      • بدون نام

        از همون وقتی که سعی کردی تو فضای مجازی برعلیه کشور اقدام کردی تابلو بود برای گرفتن اقامته
        برو شرت کم

    • گاوداری علی عبده.... لنگ‌ حقیر....وزیر لنگی....

      انشااله بری بر نگردی....حق استقلالرو خیلی خوردی....یه بار دوبار هم نبوده...چندین بار بوده.....خدا جواب نا عدالتیت رو میده.....فرهاد مجیدی رو خیلی بی دلیل اخراج میکردی.......آقای رنگی....

      پاسخ ها

      • کیسه پاره

        فغانی رفتی ولی یادت باشه کیسه که قهرمان حذفی شد به لطف تو بود. سر صنعت نفت رو توی شهر خودش بریدی تا تیم کیسه بی هویت بتونه صعود کنه و توی سالی که تنها با همین صنعت نفت بازی داشت با هیچ تیم لیگ برتری بازی نکرد و قهرمان شد. فغانی این کیسه ارزش اونو داشت که بخوای شرافتت رو پاش بزاری؟

      • بدون نام

        آقا به درک که میره کلی پول به جیب زد الان هم میخواد بره به گوش چپمون هم نیست این هم دیگه نمیشه گفت نخبه سوزی چون دوره داوریش تموم شده

    • بینام

      داور دستوربگیر

    • بدون نام

      هر کی که موقعیت داره نره اشتباه کرده!

    • اصلان

      دمت گرم اینا فقط داورعرب بدردشون میخوره که له شون کنند جرات دم زدن نداشته باشند.
      تاج وساکت وصداوسیما بی عرضه کاری کردن که هنوز افتخارشون این باشه که یک قرن فقط فنایی کمک داورتو جام جهانی داشته باشند.
      باورکن اگه فنایی افتخارات تورا داشت الان رییس جمهوربود.

    • پرسپولیسی ام

      عالی فغانی جان

    • پرسپولیسی ام

      خدایا شکر که فغانی داور در ایران نیست ولی دلتنگ علیرضا فغانی میشوم❤❤انشا الله در زندگی در کشور دیگر موفق باشد

    • پرسپولیسی ام

      انشا الله موفق باش در داوری در کشور دیگر

    • پرسپولیسی ام

      انشا الله همیشه خوشحال در زندگی باشی فغانی جان

    • بدون نام

      گورتو گم کن لنگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فغانی خار چشم دشمنان چشم تنگ درود بر تو لعنت بر کیسه کشها ترتریها و شله زردهاو تاج اگه پرسپولیسیه لطفا بازی پرسپولیس و ذوب آهن دو فصل پیش رو دوباره نگاه کنید مرگ بر شما که همرو مغصر میدونید بجز خودتون

      • حمزه

        خوب کیسه کشای بی اصل رو قهوه ای کردی دمت گرم برو خدا پشت و پناه خودت و خونواده محترمت

      • گاوداری علی عبده.... لنگ‌ حقیر....وزیر لنگی....

        لونگیا چی شده عذا گرفتین...کلی دارین میسوزین...آب برزین...آب....

      • بدون نام

        فغانی انصافا داور بدی نبود ولی توی چند تا دربی کاملا حق پرسپولیسو ناحق کرد و قضاوت اشتباه داشت. هر کی میگه نه بره فیلم بازیها رو ببینه و کارشناسیهای داوری نود رو مرور کنه. پارسال هم چند قضاوت اشتباه داشت. یعنی از روزی که داورهای پشت دروازه اضافه شدن داوریها افتضاح شد و فغانی هم مرتکب اشتباهاتی شد. فغانی این اواخر خیلی به خودش مغرور شده بود و همین باعث اشتباهات داوریش شد.

    • غیرت

      این مملکت جای آدمای سالم وپاک نیست واقعا فساد همه جا را به گند کشناده برو خدا پشت وپناهت

    • بدون نام

      بری دیگه رنگتو نبینیم

    • بینام

      شاید اینکه بخوای صورت مسئله ای رو پاک کنی جناب فغانی، ولی شرف و شعور پاک کردی نیست و اون تو ذات یک فرد نهفته است که عقدهای درونی شما نشات از اینگونه رفتارت داره و اگر یک قاضی از خود خطای رخ دهد باید برای خودش دادگاهی به نام وجدان شخصی درست کند که نان آن کار را بر روی سفره ای میبرد و فرزندانش رشد می کنند واگر وجدانی وجود داشته باشد،بارها قضاوت خود را زیر سوال برده اید که نوع برخورد شما با نفرات ورزشی که تو جامعه کمی چشم گیر بوده اند خواستید خودی نشان بدید و پیش خود بگویید من هم هستم که چه در عرصه بیرون از کشور نیز سوت زده اید و داخل نیز بیش از اندازه گاف داده اید و کمیته داوری بخاطر حفظ منافع خودش سمت شما غش کرده اند، ولی بدان جناب فغانی"فردی که محبوب است نیازی به محبوبیت ندارد و یکی می رود پی اینکه محبوبیت کسب کند و شما خواستید بروید پی محبوبیت که نتوانستی" ورزشکارانی هستند که در عین کسب نکردن افتخار محبوب جامعه هستند و شاید خیلی ها کسب مقام کردن ولی محبوبیت ندارند.

      پاسخ ها

      • علیرضا فغانی

        ممنون از اینکه چشمهای منو باز کردی و به من فهموندی که مسیر اشتباهی رو میرفتم.دیگه تکرار نمیشه

    • بابک

      خفه شو
      برو برو تازه خوشحال میشیم

    • nima sh

      برو بسلامت ایران از سر تو زیاد داره تو هم ی ذره بزرگت کردن دور ور داشتی ی وجب خاک این مملکتو به کل دنیا نمیدم.مثلا اونور میری چکار مکانیکی که نمیخای بکنی دست فروشی هم نه پس قطعا میخای داوری کنی اونم برای کی برای بیگانگان توبهانه داری تو عاشق ایران نیستی تو عاشق پولی و شهرت و زندگی لاکچری اگه دنیال اینا نیستی پس کنار این مردم باصفا و در غم و شادیشون شریکشون باش بخاطر تمام افتخاراتی که به کشورت آوردی متشکریم ولی ایران دیگه نیازی به شماها نداره به امید روزی که داورانی در ایران پیدا بشن خیلی بهتر از تو مطمعنم نسل با استعداد ایرانی تواناییشو دارند ان شاءالله عزت زیاد

      پاسخ ها

      • علیرضا فغانی

        چطور تا حالا من این چیزارو نمیفهمیدم.وای خدای من، منو ببخش که فقط دنبال پول بودم.ممنونم که راه درست رو بهم نشون دادی

      • بدون نام

        چطور با صفا؟


        فغانی افتخار ایرانه

    • بدون نام

      کاش سه هفته زودتر رفته بودی.....

    • بدون نام

      با رفتن تیم پیروزی چطور قهرمان بشه
      استقلال و تراکتور نفس راحتی میکشند پارسال برای این دو تیم بد قضاوت کرد

    • م

      زیر پا گذاشتن منافع ملی وپناه بردن به بیگانگان توسط بعضی از هموطنان چیز جدیدی نیست.مرد آن است که مطابق فرهنگ غالب مردم کشور خود رفتار کند وسپس اگر ایرادی در اجتماع می بیند در اصلاح آن بکوشد.

    • امیر

      بره بدرک وطن فروش بی ارزه

    • بدون نام

      اگه تو بری پس کی لنگو قهرمان میکنه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابجی خوشکلت که داور هست کیسه رو قهرمان کنه بیار

    • فرهاد

      همون بری گورت رو گم کنی بهتره

    • بدون نام

      خدارو شکر یکی از لنگیا گورش رو گم‌کرد

      پاسخ ها

      • حمزه

        کیسه های بی اصل و بی فرهنگ ببین دارن به گند میکشن کشور رو

    • مهدی

      بیرون از ایران خوب سوت میزنی ولی داخل ایران تر میزنی همون بهتر بری

    • کیسه سوز

      خوشبحالت! کاش ما هم جای تو بودیم و یکی بود دست ما را هم می گرفت و ما را از این فشار اقتصادی نجات می داد!! بهت حسودیم میشه!

    • الیاس

      ببین کیسه کش بی فرهنگ با بهترین داور اسیا چه کردن

    • بدون نام

      هواداران استقلال چندساله عادت کردن ناکامی های تیم شان گردن این و آن بیندازن
      در صورتی که مشکل های اصلی درون مجموعه خودشان هستند

    • بدون نام

      برو که بر نگردی ،،،از همین فوتبال وقضاوت کردن بود که العان تو ایران و شاید کمی هم در دنیا معروف ومشهور شدی ،اگه عادلانه و بی غرض قضاوت کنی هیچ کسی به شما بی احترامی نمیکنه ،،اگه فوتبال نبود العان باید تو ی شهرت کاشمر یک زندگی ساده داشتی پس هر چی داری از فوتبال و همین هوادارها داری ،،،تو ایران هم میشه زندگی بدون دردسر داشت تو که نمیخای داور باشی

    • بدون نام

      در پناه هجده چرخ انشاالله

    • بدون نام

      در پناه هجده چرخ انشاالله

    • حمید نوری

      توروقران زودتر برو فقط بروبروبرو

    • کامران

      فقط می گویی برو لطفا
      ما آرزوی موفقیت می کنیم برات.
      نکنه مثل عروس ها فقط می خواهی مهریه ات را زیاد کنه.
      ز تعارف کم کنو بر مبلغ افزا.
      برو.

    • محمد

      خوب برو اگه کسی خواست جلوشما رو بگیره پدرش ودرمیاریم واینو بگم اگه لیگ این مملکت واعتماد این مردم نبود توچیزی نبودی .

    • بدون نام

      فقط مونده بود تو برای ما ناز کنی.

    • احمد حیدری

      خدایا شکر برو گردنت رو خورد کن

    • بدون نام

      بری دیگه برنگردی، حرومت بشه از گلوت پایین نره آه هوادار گرفتت خداروشکر، اون خطای دیاباته که گرفتی نزاشتی گلش کنه رو هی برا خودت پلی کن ببین پولایی که گرفتی از گوشت سگ هم حرومتره

    • احمد حیدری

      صد دفعه گفتم نرو با دیگری(لنگ)عشق منو اینقدر نگیر سر سری رفتی و حرف منو گوش نکردی برو که الهی دیگه بر نگردی برو ک الهی دیگه بر نگردی

    • ابو امیر

      زودتر برو وطن فروش بی وطن به درد نخور

      هیچ کس هم نمی خواهد منصرفت کند


      هررری

    • بدون نام

      اگرهم میری ،سفیرخوبی برای فوتبال ایران باش،سطح داوران ایرانی دربین الملل بالاببر

    • تاج

      برو گم شو حالا فک کرد کسی هست

    • تاج

      برو گم شو حالا فک کرد کسی هست

    • بدون نام

      زود تر برو از رفتنت راحت شویم بر نگردی دیگه

    • بدون نام

      نرو تو رو خدا نرو .اگه بری لنگیا دق میکنند .شکایت عشق تو رو به بابا مسعود میکنند

    • بدون نام

      او یک انسان وارسته و با کلاس جهانی است همیقدر بس که جام جهانی رو با افتخار سوت زد به عنوان یک ایرانی البته به ناچار و با تاسف از ایرانی بودن از زحمات آقای فغانی تشکر می کنم امیدوارم در کشور استرلیا به انچه حق ایشان هست و خواهد رسید برسد چرا که واقعا قلبش قلب یک انسان عادل و حق گو است

    • مسلمان

      راه باز و جاده دراز . مطمئن باش کسی مانع نمیشه .

    • ایرانی اصل.

      خب برو.

    • بدون نام

      ظلم های که در حق قلعه نوعی سپاهان و استقلال تراکتور کردی ...شک نکن رسم رسمات روزگار یقه اتو می گیره نا لایق .....برو گم شو کثافت

    • یوونتوس

      تورو خدا هرچه زودتر جنازه ات را برداری و بری به نفع فوتبال هست . خواهشا ناز نکن کس منتظر ماندن تو اشغال نیست

    • بدون نام

      این کیسه کشای بدبخت جام ندیده نمیدونم ازاین به بعدنتایج افتضاح استفراغومیخوان گردن کی بندازن؟

      پاسخ ها

      • گاوداری علی عبده.... لنگ‌ حقیر....وزیر لنگی....

        لونگی....ما دوتا جام آسیا.داریم...70 ساله..تو حسرتشین.....اون جامهایی که برای ماتاجیا خاطرست.......برای شما لنگیا آرزوست........افتاد..

    • بدون نام

      برو عزیز اینجا اینده ای نداری خوش بحالت

    • عماد

      توروخدانرو اگه بری ماپرسپولیسا چکارکنیم چجوری قهرمان بشیم؟؟اگه بری مابه دسته یک سقوط میکنیم نرو وزیر واقای هدایتی جبران میکنن ی چندصدمیلیاردازپول بیت المال بهت میدن ....برو ک برنگردی بی وجدان وبی انصاف خدا ازت نگذره حق سپاهان وتراکتور بقیه تیما رو تباه کردی اه همه بگیردت

    • عماد

      توروخدانرو اگه بری ماپرسپولیسا چکارکنیم چجوری قهرمان بشیم؟؟اگه بری مابه دسته یک سقوط میکنیم نرو وزیر واقای هدایتی جبران میکنن ی چندصدمیلیاردازپول بیت المال بهت میدن ....برو ک برنگردی بی وجدان وبی انصاف خدا ازت نگذره حق سپاهان وتراکتور بقیه تیما رو تباه کردی اه همه بگیردت

    • بدون نام

      استقلال سوراخه

    • abed

      بسلامت و خرج پول های ایران را در استرالیا خوش بگذره در سزمین اسکیپی

    • حمید پاپی

      با سلام
      کسیکه میهن و وطن خود را بفروشد هان بهتر که زودتر برود.

    • بدون نام

      برو از جلو چشام خفه شو!!

    • الناز

      کار خیلی خوبی میکنه که از این کشور میره خوشبحالت

    • Morteza

      کلاً کسایی که همچین تفکری دارند که پیشرفت بچه هاشون توکشورهای دیگه راحتتره به کجراهه رفتند اگه ایران جای بدی بود خودش داور بین المللی نمیشد.هرجا میره موفق باشه کلاًشخصیت خوبی داشت حیف شد.

    • بدون نام

      کاربری که اسم خودتو گذاشتی کیسه پاره
      اولا کیسه لقب خود شما لنگیاست اخه شما سر کارتون با حمام لنگ و کیسه و افتابه و تازگیا شیاف بوده،اخه باشگاهی که ی تیمسار موسسش بوده چه ربطی به کیسه داره،شما و عبدو حمومی خخخخخ،
      دو قهرمانی شما فقط و فقط با بیشرفی فغانی و بابا مسعودتون بوده،از اول فقل قهرمان مسخص بود،حالا هم فغانی میدونه گندش در میاد داره فرار میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج