۹۰۴۷۳۱
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تهران روزانه ۲۵ میلیارد تومان خرج دارد

معاون شهردار تهران معتقد است هزینه نگهداری شهر و خرج پرسنل شهرداری ماهانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است، یعنی شهرداری برای حقوق کارکنان خود و خرج نگهداری شهر، روزی ۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

خبرگزاری خبرآنلاین: معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی معتقد است هزینه شهرداری تهران موضوع شفافی است و ماهانه بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان می شود و این هزینه شامل نگهداشت و پرسنل می‌شود.

تهران روزانه ۲۵ میلیارد تومان خرج دارد

حامد مظاهریان در خصوص حضور مدیران شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر توضیح داد و عنوان کرد بازنگری در ساختار شهرداری تهران، کلید خورده است. او گفت: در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می‌کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

در ادامه گفت‌وگو با معاون شهردار تهران را می خوانید:

در نشست مشترک مدیران شهرداری با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر چه گذشت؟

همکاران در مورد تغییرات ساختار گزارش مفصلی را در کمیسیون مطرح کردند و مشخصاتی که برای اصلاح ساختار سازمانی مطرح بود را عنوان کردند. از سال ۸۶ تا ۹۳ حدود ۵ مطالعه مستقل درباره شهرداری و ساختار آن در تهران انجام و گزارش های مختلف تهیه شده و علاوه بر آن مطالعات جهانی درباره تغییر در ساختار شهرداری کلانشهرهای دیگر هم مطرح شده است که نیاز به کارکنان شهرداری را مشخص می کند.

در این جلسه، آقای حناچی عنوان کرد از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ حدود ۷ بار ساختار شهرداری متناسب با ماموریت های جدید، افزایش جمعیت و تحولات شهر، تغییر کرده است. در سال ۱۳۰۰ بلدیه تهران تنها ۶ اداره داشته و الان این ساختار به ۹ معاونت بزرگ رسیده است. توافق عمومی در کمیسیون این بود که هدف نهایی کار، متناسب سازی و چابک سازی شهرداری باشد و قرار شد شهردار محترم لایحه تغییر ساختار سازمانی که مطابق خواست برنامه سوم توسعه شهر است را به شورای شهر ارائه دهد.

ما شنیده ایم معاونت جدیدی به نام زیرساخت‌ها قرار است تشکیل شود که معاونت عمرانی و حمل و نقل، زیر مجموعه آن قرار گیرد، درست است؟

اصلا ما وارد مصادیق و جزییات نشدیم. صحبتی که شد درباره تجربیات قدیمی و مطالعات جدید درباره ساختار شهرداری در تهران بود و وارد مصادیق نشدیم.

درباره تعدیل نیرو و اخراج پرسنل مازاد تصمیمی گرفته نشد؟

نه، صحبت تعدیل نیرو در کمیسیون مطرح نشد. صحبت تنها درباره متناسب سازی و چابک سازی ساختار شهرداری تهران بود و اگر قرار باشد در رابطه با ساختار، تغییری صورت گیرد، انجام خواهد شد. در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

آقای میرلوحی رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر اعلام کرده است سالانه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان خرج هزینه های جاری شهر از جمله حقوق پرسنل می شود. چنین اعدادی را تایید می کنید؟

بله، اعداد روشن است. الان هم در کمیسیون گفته شد و ما به روز و ماه، در برنامه و بودجه ارقام را داریم. ماهانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه جاری شهرداری تهران است. هزینه جاری شامل همه نگهداشت، پرسنل و همه اینها می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهرداری تهران بی نهایت بزرگ و دفتر و دستک برای خودش درست کرده.بیچاره مردم که باید هزینه آن را بپردازند

      پاسخ ها

      • عجب دنیایی

        درخونه عواض شهرداری نصب کنید صبح به صبح یه چیزی پرداخت کنیم

    • بدون نام

      چقدرش میره توی جیب شماها ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ی

        برای کاهش هزینه شهرداری بابت تهران ''' لطفا حناچی ''' اراذل و اوباش سد معبر را اخراج''نماید'!

    • بدون نام

      سه برابرشو در میارین .

    • مسلمان

      این همه هزینه که میفرمائید و همه میدانند کجا میرود ، لطفا بفرمائید کجا هزینه میشه . تنها کاری که ما دیدیم اینه که یه بشکه آب میارن و گاردریل اتوبان تمیز میکنن و زباله رو جمع میکنن که نصفش رو آسفالت جا میمونه و ده سال یه بار سم پاشی درختان . آسفالت سالم هم که در تهران نداریم . همه اینا روی هم یه میلیارد نمیشه . الباقی کجاست برادر .

    • بدون نام

      با دزدیهاش دیگه

    • بدون نام

      جدول چوبهایی
      طلای 24 عیاره کف خیابونها هم سنگ مرمره ایتالیایی هستش اختلاس داره جنبه شرعی پیدا میکنه دزدی شاخ و دم نداره فقط باید توجیح کنید

    • بدون نام

      کجای تهران بالا یا پائینش معلومه کجاها روز با روز گرونتر میشن خرجش زیاده خو

    • بیکار

      اگر تعدیل نیرو دارید کار گران نباید اخراج کنید کسانی که دست به سیاه وسفید نمی زنند باید اخراج شوند اینگونه افراد درتمام ادارات هستند بیکار می گردند هیچ کاری نمی کنند تعدادشان زیاد هستن که نور چشمی این ریس ان مهندس وان معاون هستن باید اخراج شوند نه ان کارگری که زحمت می کشد چند سال ازعمر خود رابرای شهرداری گذاشته

    • محمد

      فقط میدونم باید کل خیابونای ایران از طلا میبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج