جاباما
۹۰۴۸۲۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«گل‌های مسموم» وارد رقابت اسکار شد

فیلم سینمایی «گل‌های مسموم» به کارگردانی فوزی صالح به نمایندگی از مصر در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ شرکت می‌کند.

همشهری آنلاین: «گل‌های مسموم» نخستین تجربه کارگردانی صالح ۳۸ ساله در عرصه فیلم بلند داستانی است که سال گذشته در جشنواره فیلم روتردام رونمایی شد و پس از نمایش در چند رویداد بین‌المللی دیگر از جمله کرالا در هند و سائوپائولو در برزیل، جایزه ویژه هیات داوران را از جشنواره فیلم قاهره برد. این فیلم حالا نماینده مصر در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار است.

«گل‌های مسموم» وارد رقابت اسکار شد

داستان «گل‌های مسموم» درباره یک خواهر و برادر به نام‌های تحیه و سکر است که همراه مادرشان در محیطی ناامن و فقیر در محدوده دباغی‌های قاهره روزگار می‌گذرانند. تحیه که بسیار بی‌پروا و جسور است، برادرش را خانه‌نشین و خود با پاک کردن دستشویی‌های عمومی نیازهای خانواده را تامین می‌کند. فیلم بر اساس رمان «گل‌های مسموم برا صقر» نوشته احمد زغلول الشیطی چاپ ۱۹۹۰ ساخته شده است.

صالح سال ۲۰۱۰ مستند «پوست زنده» را هم با موضوع کار کردن کودکان در محیط پرخطر و ناسالم دباغی‌های قاهره ساخته و با آن برنده چهار جایزه از جشنواره ابوظبی، بغداد، لاکسور و تتوان و نامزد جایزه مستند برگزیده از جشنواره معتبر هات‌داکس شده بود.

مصر از سال ۱۹۵۸ وارد رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی (بهترین فیلم خارجی‌زبان) شده اما در شش دهه اخیر حتی یک نامزدی هم در اسکار به دست نیاورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج