۹۰۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا موشک‌ با قابلیت حمل کلاهک آزمایش کرد

نیروی دریایی آمریکا نسل جدیدی از موشک‌هایی را آزمایش کرده که قابلیت حمل سلاح هسته‌‎ای دارند و از زیردریایی شلیک می‌شوند.

خبرگزاری مهر: به نقل از ان دی تی وی، نیروی دریایی آمریکا چهار موشک «ترایدنت دی ۵» را با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد.

در همین ارتباط نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که چهار موشک «غیر مسلح» ترایدنت دی ۵ با موفقیت از زیر دریایی «یو. اس. اس. نبرسکا» شلیک شده است.

آمریکا موشک‌ با قابلیت حمل کلاهک آزمایش کرد

محل آزمایش این موشک‌ها در جنوب کالیفرنیا اعلام شده است.

آزمایش موشکی جدید آمریکا در شرایطی انجام شده که این کشور به تازگی از پیمان «منع کاربرد تسلیحات هسته‌ای میان‌برد» که در سال ۱۹۸۷ میلادی بین رونالد ریگان، رئیس جمهوری وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شده بود، خارج شده است و همین مسئله نگرانی‌ها را از تشدید رقابت‌های موشکی و تسلیحاتی افزایش داده است.

روسیه پیش از این با انتقاد از رفتار آمریکا در خروج از پیمان موشکی مشترک، خواستار آغاز مذاکرات برای بازگشت آمریکا به این توافق شده بود، هرچند واشنگتن در مقابل بر انعقاد توافقی جدید با مشارکت چین اصرار دارد، اگرچه چین نیز چنین پیشنهادی را رد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان کسی نمیخواد امریکا رو تحریم وتهدید کنه علنا داره موشک هسته ایی امتحان میکنه هاااا نه نقض چمدونم برجام و چمدونم نزدیکتر شدن به سوی ساخت احتمالی بمب اتم واز این بهانه های مسخره که عمریه سر کشور ما دارن در میارن و سین چینمون میکنن وبه بهانه ش اینهمه اطلاعیه واعلامیه و جلسه شورای امنیت وهزار درد بیدرمون دچارمون میکنن،چرا ما انقدر در برابر زیاده خواهیهای انان منفعل وسکوت پیشه میکنیم و به سلابه نمیکشیمشون و اعتراض نمیکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج