جاباما
۹۰۵۰۷۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اژه‌ای: بدون تبعیض با انواع فساد برخورد می‌کنیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر کسانی بخواهند با دشمن آگاهانه یا ناآگاهانه همدستی کنند و عزت اسلام، نظام و شهدا را به بیگانگان واگذار کنند بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه باقی می‌مانند و با آنها در آینده برخورد خواهد شد چراکه مردم، قانون و دستگاه قضایی از آنها نمی‌گذرند.

ایسنا: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور، اظهار کرد: این جلسه تشکیل شده به پاس تقدیر و تشکر از دو مدیر خدوم و دلسوز، نیازی به توصیف و تعریف از آقایان نیست چرا که شما بهتر از من آقای بدری را می‌شناسید که تقریباً ۹ سال در سمت رییس‌کل دادگستری انجام‌وظیفه کردند، انسانی دلسوز، خیرخواه و دنبال این بودند آنچه به نفع ملت و نظام و انقلاب است را انجام دهند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه من شهادت می‌دهم آنچه در وسع آقای بدری بود در لرستان انجام دادند و خداوند متعال به همه مدیران خدوم توفیق دهد، گفت: آرزو دارم در مسئولیت بعدی خود در قوه قضائیه توفیقات متعددی داشته باشند.

وی ادامه داد: آقای رزم نیز هم در امر قضا و مدیریت کار کرده‌اند؛ در مسائل مردم و حکومت و نظارت‌ها مسئولیت داشته‌اند که برای وی نیز آرزوی توفیق دارم.

اژه‌ای: بدون تبعیض با انواع فساد برخورد می‌کنیم

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی ایجاد و تحقق عدل و گسترش عدالت بوده و البته این مهم نیز از مأموریت‌های اصلی انبیا و اولیای الهی بوده است.

وی با بیان اینکه آنچه در تحقق عدالت مؤثر بوده مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: امام حسین (ع) هر آنچه در طبق اخلاص داشت تقدیم کرد برای امربه‌معروف، از جان عزیزان و یاوران و طفل شیرخواره خود مایه گذاشتند برای اینکه معروف‌ها را احیاء کنند و از منکرات و منکر بزرگی که در آن مقطع بود جلوگیری کنند.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه هدف نظام الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی قسط و عدل است و اگر می‌خواهیم این مهم محقق شود باید همه ما آمران به معروف و ناهیان از منکر شویم، بیان کرد: قوه قضائیه امروز مصمم است قاطعانه و بدون تبعیض با انواع و اقسام فساد به‌ویژه فساد اقتصادی مبارزه کند، به همین میزان از آمران به معروف حمایت می‌کند و خودش هم جزو آمران به معروف است.

وی اصل نظام اسلامی را از جمله معروف‌ها دانست و با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی بر همه ما واجب است و هرکس به هر میزانی با زبان، قلم و قدم خود در فضای مجازی و دیجیتال و عمومی به این نظام مقدس که مرهون خون همه شهداست خیانت کند با او برخورد می‌کنیم، عنوان کرد: این انقلاب شعبه‌ای است از انقلاب حسین (ع) و چنانچه کسی بخواهد به آن خدشه‌ای وارد کند اجازه نخواهیم داد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از منکرهای بزرگ این است که بخواهیم همان‌طور که یزید خواست محور حق را از جای خود منحرف و به‌جای آن یک فرد فاسد را به جای امیرالمؤمنین به مردم معرفی کند، کسانی بخواهند با چهره نفاق یا چهره ظاهری به نظام خیانت کنند، به همه واجب است که از این منکر جلوگیری کنند، تأکید کرد: کسانی می‌خواهند با ترفندهایی ارزش‌های این نظام و اسلام را جور دیگری به مردم ارائه دهند.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه امروز اگر کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه عزت و اقتدار مردم و کشور را به بیگانگان بفروشند بر همگان واجب است از این مهم جلوگیری کنند، تصریح کرد: اگر با هشدار دادن عمل نکردند، وارد میدان شوید.

وی افزود: اگر کسانی بخواهند با دشمن آگاهانه یا ناآگاهانه همدستی کنند و عزت اسلام، نظام و شهدا را به بیگانگان واگذار کنند بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه باقی می‌مانند و با آنها در آینده برخورد خواهد شد چراکه مردم، قانون و دستگاه قضایی از آنها نمی‌گذرند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه چند مسئله به‌ظاهر جزئی اما به نظر خودم مهم را بیان می‌کنم، گفت: امروز تعداد زیادی از نفرات در این سالن حضور دارند، از این مقدار نفر ساعتی که در اینجا مصرف شده باید استفاده بهینه برای خدمت به مردم و کشور کنیم و نباید اینجا بنشینیم تنها از یکدیگر تعریف کنیم.

وی بیان کرد: انتظار داشتم کسانی بیایند و مشکلات استان را تشریح و راهکار پیشنهاد دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امیدوارم در آینده بتوانیم از چنین جلساتی بهره بیشتری ببریم، گفت: در جلسه صبح در ایلام که تودیع و معارفه آقای رزم و دهقانی بود همین مسائل را متذکر شدم. چه در دستگاه قضائی و غیرقضایی باید به بیت‌المال اهمیت دهیم و در جهت خرج بیت‌المال عنایت داشته باشیم. حفظ بیت‌المال به معنای اعم (خاک، وقت، معدن و ...) باید مورد اهتمام قرار گیرد، چون بیت‌المال همیشه مقدس است.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باید همیشه نسبت به بیت‌المال اهتمام داشته باشیم و نسبت به هزینه کرد بیت‌المال بیش‌ازپیش دقت کنیم، افزود: من با فرهنگ این استان کمتر آشنا هستم، این برداشت من را بگذارید پای کم‌اطلاعی، اما در خیابان می‌آمدم دیدم برای تودیع و معارفه امروز خیلی بنر زده‌اید، این‌ها عزت و بزرگی نمی‌آورد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه شاید بی‌اطلاعی یا کم‌اطلاعی من باشد، اما در خیابان دیدم بنرهای بسیار بزرگ زده‌اند که نمی‌دانم چقدر هزینه دارد، گفت: آیا این از جیب خودتان هزینه شده یا از جیب بیت‌المال؟ یک جاهایی زیر بنر نوشته است روابط عمومی دادگستری، شهرداری و… باید در هزینه بیت‌المال دقت شود.

وی با بیان اینکه نکته بعدی که ممکن است کوچک باشد اما من در همین جلسه می‌دیدم برخی از افرادی که شئون جلسه را رعایت نکرده‌اند، تصریح کرد: ممکن است کسی بگوید چیزی نیست چهارتا تار مو پیداست، آن عزیز عکاسی که من برایش احترام قائلم در این جلسه در جلوی همه ما مدیران، قضات، کارمندان، روحانیون، استاندار موهایش پیداست، چرا؟ آیا هیچ‌کدام از ما این را حلال می‌دانیم؟ هیچ فتوایی این را حلال نکرده است؟

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آن خانم محترمه اول خودش باید رعایت کند، بعد ما باید تذکر بدهیم. آنها الآن دارند به من بد نگاه می‌کنند و در دلشان چیزی به من می‌گویند، حرفی نیست، پس چرا ما از امربه‌معروف سخن می‌گوییم؟ اگر کسی فتوا داده باشد حلال است حرفی نیست؛ اما هیچ‌کس این را حلال نمی‌داند.

محسنی اژه‌ای گفت: شأن جلسات را رعایت کنیم و تذکر بدهیم. این تذکرها بی‌تأثیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه عزم خود را جزم کرده، تأثیرگذاری هم داشته و مردم به‌حق امیدوار شده‌اند که با فساد با قاطعیت برخورد می‌شود، اضافه کرد: از مردم و مدیران و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی، علما، مدیران اجرایی و … خواهش می‌کنم همه دست‌به‌دست هم دهیم از فضایی که ایجاد شده حداکثر استفاده را در مبارزه با فساد و اصلاح ساختارها ببریم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اگر زمانی بگذرد و مردم ببینند آنچه انتظار داشتند انجام نشد بدتر از قبل می‌شود، پس‌ازاین فرصت پیش آمده استفاده شود و آنچه مورد انتظار مردم است یعنی مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد محقق شود، گفت: اگر نسبت به مدیری، فردی و یا هر دستگاهی اطلاعاتی دهید ضبط و دنبال می‌شود، لکن ممکن است نتیجه آن زمان‌بر باشد، اما تردید نکنید که بررسی خواهد شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مردم به دستگاه قضائی، اطلاعاتی و امنیتی منکرها را اطلاع دهند و معروف‌ها را ترویج دهند، اگر اشکال و ایرادی از قوه قضائیه می‌بینید منعکس کنید، یادآور شد: مرکز گویای ۱۲۹ داریم، از طریق وب و تلفن گویا می‌توان اطلاع داد، مواردی که می‌بینید مستدل و منطقی اطلاع دهید. همه در جهت کمک به مردم دست‌به‌دست هم دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم کشور ما ازجمله لرستان که استانی شیعه و محب محمد و آل محمد (ص) هستند و در میدان‌ها مختلف برای کشور امتحان پس داده‌اند و حقیقتاً شایسته خدمت هستند، مطرح کرد: همه ما افتخار می‎کنیم که خادم ملت باشیم و بتوانیم گره‌ای از کار مردم باز کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: خواهش من از آقای رزم رئیس‌کل جدید دادگستری لرستان این است که همراه با دستگاه‌های دیگر بنشیند همفکری کنید و مشکلات مردم در حوزه‌های (کشاورزی، زمین، زیست‌محیطی، بانکی و اجتماعی) را ببینید و مشخص کنید اول در مقام اصلاح و رفع مشکلات باشیم و چنانچه کسی مقصر بود به دنبالش باشیم.

وی گفت: با همفکری و مشورت با یکدیگر و هم‌افزایی همه نیروها می‌توانیم بیش از 70 تا 80 درصد مشکلات مردم را مرتفع سازیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، عنوان کرد: البته این پیشگیری را یک دستگاه نمی‌تواند انجام دهد و همه باهم باید تلاش کنیم.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در یک استانی که بیش از 6000 شهید تقدیم انقلاب کرده انصاف است در طول چند ماه اخیر قتل عمد در این استان واقع شود؟ همه ما باید خودمان را مسئول بدانیم، می‌دانید یک قتل چقدر تبعات دارد؟ نیروی انتظامی، سپاه عزیز و قوه قضائیه دست‌به‌دست هم دهیم آن‌هایی که قابل اصلاح، ارشاد و هدایت نیستند را پیدا کنیم و مجازات کنیم، نگذاریم آرامش مردم را بر هم بزنند، آن‌هایی که قابل تنبیه هستند هم تنبیه کنیم. درگیری‌ها و مشکلات و نزاع‌ها را به صلح و سازش ختم کنیم، خیروبرکتی که در صلح است در فرآیند دادرسی دستگاه قضایی نیست.

در این مراسم «محمد رزم» به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری لرستان معرفی و از تلاش‌های چندساله «جعفر بدری» تقدیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قره داغی

      اول از مسئولین آقازاده ها شروع کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قره داغی برادر ترک تو چقدر ساده ای:

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج