۹۰۵۱۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جشنواره فجر ۳۲ - دوشنبه ۱۴ بهمن

روز سوم جشنواره سی و دوم در کاخ جشنواره، به واسطه رونمایی از فیلم سینمایی "چ" روز حاتمی کیا خواهد بود.

مجله مهر: روز سوم جشنواره سی و دوم در کاخ جشنواره، به واسطه رونمایی از فیلم سینمایی "چ" روز حاتمی کیا خواهد بود.

صبح امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه قطعاً برای ابراهیم حاتمی کیا رنگ و طعم ویژه ای دارد. نه به دلیل اکران فیلمی تازه از او که به این جهت که پس از یک دهه انتظار آرزوی او برای ساخت فیلمی با محوریت شهید چمران به مرحله کمال رسیده و "چ" رونمایی می شود.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

فیلم اول: چ/ ابراهیم حاتمی کیا

اگر مروری کوتاه بر اخبار و اظهارات ابراهیم حاتمی کیا داشته باشیم خواهیم دید که این فیلمساز از سال های ابتدایی دهه ۸۰ نیت ساخت فیلمی درباره شهید مصطفی چمران که خود "دردانه شهیدان جنگ" می خواندش، داشته است.

فیلمی که نخستین پروانه ساخت برای آن در سال ۸۹ و به تهیه کنندگی محمد پیرهادی صادر شد اما با انصراف حاتمی کیا در آن سال ساختش منتفی شد تا سال ۹۰ که با تهیه کنندگی مهدی کریمی و حمایت بنیاد سینمایی فارابی از آن وارد عرصه تولید شود.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

فیلم بنابر آنچه در پروسه تولید رسانه ای شد اثری متفاوت در کارنامه حاتمی کیا به ویژه از نظر جلوه های بصری محسوب می شود. این غنای تصویری با داستان و روایت متفاوت راوی "آژانس شیشه ای" قطعاً رنگ و بویی متفاوت خواهد یافت.

در فیلم حاتمی کیا ایفای نقش شهید چمران را فریبرز عرب نیا برعهده داشت که در مراحل پایانی تولید فیلم این همکاری با حاشیه هایی همراه شد و پرونده تولید فیلم بدون عرب نیا بسته شد. در کنار عرب نیا اما بازیهای بابک حمیدیان، مریلا زارعی و مهدی سلطانی هم می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

فیلم دوم: لامپ ۱۰۰/ سعید آقاخانی

سعید آقاخانی بازیگری است که پس از سالها ایفای نقش در مجموعه های طنز تلویزیونی، کارگردانی را هم در همین مدیوم تجربه کرد تا توانمندی و اعتماد لازم برای ورود به عرصه کارگردانی سینما را به دست آورد.

فیلم سینمایی "لامپ ۱۰۰" اولین ساخته آقاخانی در مدیوم سینما است. فیلمی که موضوع محوری اش اعتیاد و دردسرهای مترتب بر آن است و با زبانی طنز سرنوشت نه چندان شیرین یک خانواده را روایت میکند.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

آقاخانی برای ساخت این فیلم از همراهی محسن تنابنده بهره مند بوده است. تنابنده در این فیلم هم به عنوان بازیگر اصلی و هم در مقام مجری طرح آقاخانی را همراهی کرده است.

"لامپ ۱۰۰" یکی از معدود آثار طنز جشنواره امسال است که در صورت توفیق می تواند مسیر حضور جدی تر آقاخانی در میدان کارگردانی سینما را هموارتر کند.

فیلم سوم: خط ویژه/ مصطفی کیایی

مصطفی کیایی با فیلم "ضدگلوله" شناخته شد. فیلمی که اولین فیلم فیلمساز بود اما لوح تقدیر بهترین فیلم جشنواره سی ام را برای او به همراه آورد.

همین توفیق هم سبب شد عزم کیایی برای ادامه مسیر فیلمسازی طنز جزم شود. "خط ویژه" محصول چنین فرآیندی است و یکی از معدود آثار طنز جشنواره امسال محسوب می شود. فیلمی که البته نمی توان آن را یک کمدی صرف دانست.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، سام قریبیان، میترا حجار و پریناز ایزدیار، بازیگران اصلی فیلم هستند.

"خط ویژه" روایت کاوه نابغه علوم کامپیوتری است که به همراه خواهر و شوهرخواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی رانت‌خواری به نام محتشم را هک می‌کنند‌. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیر قانونی رو می‌آورد اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار می گیرد و مشکلات عدیده‌ای را برای آنها بوجود می‌آورد.

فیلم چهارم: برف/ مهدی رحمانی

مهدی رحمانی پس از "دیگری" و "پنهان" ثابت کرده فیلمسازی است که می توان به ادامه فعالیتش در سینما امیدوار بود. فیلمساز جوانی که حالا با فیلم "برف" به جشنواره سی و دوم آمده است و امید زیادی دارد که مخاطبان آثار قبلی با این فیلم او نیز همراه شوند.

"برف" روایتگر داستان خانواده ای است که در تدارک مراسم خاستگاری برای تنها دخترشان هستند اما با مشکلات عجیبی مواجه می شوند. رويا تيموريان، افشين هاشمي، محمدرضا غفاري، آناهيتا افشار، رابعه مدني، مينا ساداتي، شيرين يزدانبخش و ميلاد کي مرام بازيگران اصلی "برف" هستند.

فیلم پنجم: پایان خدمت/ حمید زرگرنژاد

از فیلم های بخش نگاه نو جشنواره است که اطلاعات خبری ویژه ای درباره محتوا و ساختارش رسانه ای نشده است و احتمال می رود از فیلم های کم حاشیه و بازتاب جشنواره باشد. سعید راد، جمشید مشایخی، امیر جدیدی، هدی زین العابدینی، رامین راستاد، رامسین کبریتی و محمد فیلی بازیگران این فیلم به کارگردانی حمید زرگرنژاد هستند.

بنابر اعلام سایت رسمی جشنواره فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر سربازی است که در روزهای پایانی خدمت سربازی خود درگیر اتفاقاتی می‌شود.

برف برنامه جشنواره را هم بهم ریخت/ استقبال کمرنگ سینماگران از جشنواره

با تإخیر در اکران دو فیلم و برخی ناهماهنگی ها در زمینه توزیع و صدور کارتهای باقی مانده اهالی رسانه در دومین روز جشنواره حال و هوای حاکم بر کاخ جشنواره کمی متفاوت از روزهای قبل بود.

گزارش روز: فیلم های معمولی در روز پرحاشیه

روز سوم جشنواره با یک تأخیر ناخواسته در نخستین سئانس آغاز شد. بارش سنگین برف در مسیرهای منتهی به برج میلاد شرایطی را فراهم آورد که فیلم "قصه ها" به کارگردانی رخشان بنی اعتماد با تأخیر روی پرده برود.
البته این تأخیر در ابتدا 30 دقیقه اعلام شده بود که به دلایلی تا 50 دقیقه به درازا کشید و فیلم ساعت 10:50 اکران شد. فیلمی معمولی و البته معترض از کارگردانی که منتقدان انتظار بالایی از آن داشتند؛ انتظارهایی که البته برآورده نشد و فیلمساز هم در نشست خبری نسبت به منتقدان، توضیح جالب توجهی داد و عصبانیت فیلم را حاصل یک بغض چند ساله توصیف کرد.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

پس از فیلم رخشان بنی اعتماد و نشست جنجالی و پرخبرش، سئانس عصر با "روزگاری عشق و خیانت" آغاز شد که فیلمی سفارشی و فاقد جذابیت های فرمی و محتوایی بود. فیلمی به تهیه کنندگی روح الله شمقدری که نتوانست به رغم سوژه متفاوت نظر منتقدان و اهالی رسانه را با خود همراه کند.

فیلم "زندگی جای دیگری است" ساخته منوچهر هادی هم یکی از آثار معمولی روز دوم در کاخ جشنواره بود. فیلمی که ایده و داستانش کشش لازم برای اثری بلند را نداشت و برای همین بازتاب جدی در میان اهالی رسانه نداشت.

"مردن به وقت شهریور" ساخته هاتف علیرمردانی فیلم چهارمی بود که در برج میلاد اکران شد. البته با نزدیک به یکساعت و نیم تأخیر! این فیلم هم یکی دیگر از آثار معمولی جشنواره امسال بود که حتی به نسبت ساخته قبلی فیلمساز یعنی "به خاطر پونه" هم اثری ضعیف به حساب آمد و انتظارات را برآورده نکرد.

تغییرات در برنامه های اکران روز دوم آنقدر بود که اکران فیلم آخر به ساعت ۲۳ موکول شد. فیلم "ملبورن" اما در همین ساعت هم مخاطبان بسیاری داشت. فیلم اول نیما جاویدی با داستان متفاوت و ساختار قابل قبول یکی از بهترین فیلم های روز گذشته در کاخ جشنواره بود. فیلمی که البته درباره ضعف فیلمنامه و روایتش حرف و حدیث هایی وجود دارد.

گفته ها: توصیه و سفارشی در کار نبود!

حاشیه های مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد. به خصوص اظهارات یکی از بازیگران روی صحنه که با ذکر نام برخی بازیگران سینمای پیش از انقلاب به تجلیل از آن ها پرداخت.

این اظهارات همانطور که انتظار می رفت بلافاصله بازتاب رسانه ای پیدا کرد و برخی از چهره های فرهنگی آن را در حد "فاجعه" توصیف کردند.

جشنواره فجر 32 - دوشنبه 14 بهمن

در واکنش به این اظهارات اگرچه پیش از این رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده بود اظهارات بیان شده از تریبون مراسم افتتاحیه جشنوار فجر را نمی توان الزاما نگاه رسمی سازمان سینمایی دانست و این اظهارات صرفاً نظر شخصی یک هنرمند بوده است، حالا و پس از گذشت سه روز دبیر جشنواره هم توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است.

علیرضا رضاداد درباره نام بردن از برخی بازیگران دوران پهلوی در مراسم افتتاحیه فجر گفت: اظهارنظر برخی افراد در مراسم افتتاحیه جشنواره به هیچ عنوان موضع سازمان سینمایی و یا دبیرخانه جشنواره فیلم فجر نیست و ما به هیچ فردی هیچ سفارشی و یا توصیه‌ای برای این امر ندادیم و از طرح مطالبی این چنین خشنود هم نیستیم.

وی حرف های مطرح در مراسم افتتاحیه را موضع سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر ندانست و گفت: همانطور که حجت الله ایوبی بعد از پایان مراسم افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر در برنامه تلویزیونی «هفت» گفت، آنچه در آیین افتتاحیه روی صحنه تالار وحدت مطرح شد به هیچ عنوان موضع سازمان سینمایی نیست.

سعید راد خود نیز در نشست فیلم سینمایی "چ" در برج میلاد بابت سخنانش در مراسم افتتاحیه جشنواره عذرخواهی کرد.

حاشیه ها: همنشینی "نظم" و "بی نظمی"

* روزگذشته تإخیر در دو سئانس اکران، باعث بی نظمی در کاخ جشنواره شد. به خصوص سئانس چهارم که به دلیل آماده نبودن نسخه نمایش فیلم "مردم به وقت شهریور" بلاتکلیفی بیش از یک ساعته اهالی رسانه را به همراه داشت. این بلاتکلیفی سبب شد آخرین فیلم جشنواره ساعت ۲۳ روی پرده برود.

* روز گذشته شنیده ها از بروز اختلافات و بگومگوهایی در روابط عمومی جشنواره، به بهانه عدم صدور کارت برای برخی از اهالی رسانه حکایت داشت. اختلافاتی که از روزهای قبل از برگزاری هم نشانه هایی از آن پس از شروع توزیع کارت برای اهالی رسانه مشاهده شد و انتظار می رفت تا هرچه زودتر حل و فصل شود. روز گذشته اما این اختلافات باردیگر حاشیه ساز شد و گلایه برخی اهالی رسانه را به همراه داشت.

* از نکات قابل تحسین در برنامه ریزی کاخ جشنواره که در سه روز ابتدایی نظم محسوسی را در سالن اکران برج میلاد به همراه داشته، اجرای برنامه های اعلام شده در زمینه نظم ورود و خروج به سالن اصلی است. به محض شروع فیلم درهای ورودی بسته شده و باقی حاضران باید از بالکن برای تماشای فیلم استفاده کنند. امکان خروج در میانه نمایش فیلم هم وجود ندارد. این موارد سبب نظم قابل توجهی در اکران آثار شده است.

* مهمانان غیرسینمایی جشنواره همراه مورد توجه رسانه ها بوده اند اما امسال برخلاف سال گذشته حضور چهره هایی از این دست در برج میلاد کاهش داشته و حتی سینماگران هم حضور کمرنگ تری در کاخ رسانه ها دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      میلاد کی مرام-مهدی هاشمی رو عششششششششقققققققققققققققققققققققققققهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج