۹۰۵۱۷۲
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

واکنش شهرداری به تخریب دکور بچه مهندس

روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ در پی اعلام خبری که شهرداری این منطقه روز چهارشنیه ۱۳ شهریورماه دکور سریال «بچه مهندس ۳» را تخریب کرده است، توضیحاتی ارایه داد.

خبرگزاری صبا: روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه خبری از عوامل سریال در حال ساخت «بچه مهندس ۳» رسید که دکور این مجموعه در منطقه بوستان ولایت توسط شهرداری منطقه تخریب شد و سعید سعدی تهیه کننده سریال در گفتگویی با خبرگزاری صبا اعلام کرد که تخریب دکور بدون اطلاع او و ناجی هنر بوده است. وی همچنین تاکید کرد این سریال برای تصویربرداری مجوز ناجی هنر را داشته و دکور هم در بخشی از بوستان ولایت که در اختیار ناجا است، ساخته شده بود.

واکنش شهرداری به تخریب دکور بچه مهندس

در همین راستا روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ در توضجی که در اختیار خبرگزاری صبا قرار گرفته است، اعلام کرد:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری صبا

با سلام

احتراماً با توجه به انتشار مطلبی در تاریخ سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۸ با عنوان شهرداری دکور سریال «بچه مهندس ۳» را تخریب کرد، روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ ذکر چند نکته را جهت تنویر افکار عمومی لازم می داند و مقتضی است طبق قانون مطبوعات در آن رسانه منتشر شود.

براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و نیز پهنه وقوع ملک (پهنه فضای سبز عمومی) هرگونه ساخت و ساز در داخل بوستان ولایت منوط به تصویب کمیسیون مذکور و نیز شورای عالی شهرسازی و معماری می باشد.

براساس مصوبه ۵۶۷ کمیسیون ماده ۵، بوستان ولایت می بایست به عنوان یک ظرفیت ویژه شهری جهت مواقع بروز بحران و نیز به عنوان یک نماد ملی، میراث فرهنگی و تاریخی حفظ و نگهداری شود. از این رو هرگونه ساخت و ساز تحت هر عنوانی حتی موقت با توجه به مصوبه مذکور و نیز پهنه طرح تفصیلی بوستان (پهنه فضای سبز عمومی) بدون تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ممنوع است.

نظر به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فضای سبز در جنوب شهر تهران و تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان بزرگ ولایت، متاسفانه بنیاد محترم تعاون ناجا علی رغم توافقات صورت گرفته در سنوات گذشته از تخلیه بوستان ممانعت ورزیده و اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز و غیر اصولی در جهت اجاره به اشخاص ثالث به منظور درآمدزایی و استفاده از اموال عمومی شهر نموده است، از سوی دیگر کلیه هزینه های آب و برق و حفاظت از مجموعه های داخل بوستان برعهده شهرداری بوده که هزینه های آن بر شهروندان تحمیل می گردد.

همچنین طبق ضوابط و مقررات موجود و جاری در شهرداری تهران، مجوز هرگونه فیلمبرداری از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران صادر می شود و این مجوز از زمان صدور فقط یک ماه دارای اعتبار است که مجوز گروه فیلمبرداری سریال مذکور از این حیث فاقد اعتبار است.

لذا با توجه به موارد فوق الذکر اقدام تهیه کننده سریال بچه مهندس ۳ مبنی بر احداث سازه اساسی و فیلمبرداری بدون هماهنگی و صدور مجوز بوده و قابل دفاع و توجیه نمی باشد و شهرداری منطقه ۱۹ برای دفاع از حقوق شهروندان فهیم و انقلابی منطقه و برای صیانت از فضای سبز به عنوان ریه تنفسی جنوب شهر تهران که مورد تاکید رهبری است اقدام نموده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدر

      بچه مهندس آخر بدآموزی واقعا که جای تاسف داره صد رحمت به سریالهای ترکیه ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج