۹۰۵۴۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

استاندار دیاله: بسته‌شدن مرز خسروی صحت ندارد

استاندار دیاله عراق گفت: خبر بسته‌شدن مرز رسمی خسروی صحت ندارد زیرا بازگشایی این مرز با توافق وزیران کشور ایران و عراق انجام شده و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

ایرنا: استاندار دیاله عراق گفت: خبر بسته‌شدن مرز رسمی خسروی صحت ندارد زیرا بازگشایی این مرز با توافق وزیران کشور ایران و عراق انجام شده و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

«مثنی تمیمی» شامگاه یکشنبه در نشست تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات و رفع مشکلات موجود با حضور معاون وزیر کشور عراق و فرماندار قصرشیرین و رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی در محل پایانه بین المللی خسروی افزود: در راستای تردد زائران یک سری مسائل فنی وجود دارد که باید حل شود.

استاندار دیاله: بسته‌شدن مرز خسروی صحت ندارد

وی اظهار داشت: در راستای تامین امنیت زائران در استان دیاله، همه نیروهای امنیتی مستقر هستند و اهتمام لازم دارند تا امنیت زائران را تا بغداد تامین کنند.

وی ادامه داد: سفر امروز سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق برای رفع مشکلات به وجود آماده در تردد زائران است که برای این مهم به نمایندگی از نخست وزیر عراق بازدیدی از مرز نیز داشتند و مشکلات را رصد کردند.

استاندار دیاله گفت: تصور ما این بود که استقبال زوار برای تردد از مرز خسروی بعد از تاسوعا و عاشورا زیاد باشد از این رو ما نمی دانستیم چه تعداد زائر در مرز حضور پیدا می کنند که باید در این زمینه ۲ طرف هماهنگی داشته باشیم.

تمیمی گفت: مراسم بازگشایی مرز خسروی و توافق بین وزرای ایران و عراق در تاریخ ثبت شده است.

او ادامه داد: ما در استان دیاله این آمادگی را داریم که برنامه ریزی لازم را برای تردد بدون مشکل زائران بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی انجام دهیم.

استاندار دیاله گفت: از زائران عتبات عالیات درخواست داریم در مسیر راه مواظبت کنند و از منذریه تا بغداد که حدود ۲ ساعت مسافت است، توقف نداشته باشند.

وی از استقرار موکب برای خدمت رسانی به زائران در منذریه خبر داد و اظهار داشت: از منذریه تا بغداد زائران هیچ گونه پیاده روی انجام نمی‌دهند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج