جاباما
۹۰۵۶۱۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تاکید آلمان بر لزوم رفتار مسئولانه برای حفظ برجام

وزیر امورخارجه آلمان با تاکید بر لزوم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام از تمام کشورها خواست تا مانع افزایش تنش در موضوع هسته‌ای با ایران شوند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه آلمان با تاکید بر لزوم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام از تمام کشورها خواست تا مانع افزایش تنش در موضوع هسته‌ای با ایران شوند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه فونکه مدین تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش را "اقدامی کاملا خطا" توصیف کرده و از ایران خواست تا به الزامات پیش‌بینی شده در برجام عمل کند.

ماس همچنین از تمامی کشورها خواست تا مانع از افزایش تنش در موضوع هسته‌ای با ایران شوند. وی گفت: برای جلوگیری از وقوع یک رویارویی نظامی در ارتباط با این مسئله، برخورد سنجیده و مسئولانه تمام کشورهای ذیربط الزام‌آور است.

بنابر گزارش شبکه دویچه وله، وزیر امورخارجه آلمان در ادامه تاکید کرد: همه باید مسئولانه عمل کنند. در غیر این صورت، این خطر وجود دارد که ما راه‌حل مسالمت‌آمیز برای موضوع هسته‌ای(ایران) را از دست بدهیم.

وی افزود: همچنان فرصت برای یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز وجود دارد اما چنین امری مستلزم همراهی و اقدام مسئولانه تمام کشورهای مربوطه است.

ماس گفت که نمی‌شود از اروپا انتظار داشت به تنهایی برای این مسئله راه‌حلی پیدا کند، در حالی که سایر کشورها در خلاف جهت گام برمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده است که ایران پس از گذشت یک سال از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و قصور طرف اروپایی برای عمل به عهداتش در این توافق و تضمین بهره‌مندی تهران از منافع اقتصادی برجام اعلام کرد که اجرای برخی تعهدات هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق در می‌آورد.

مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش قابل بازگشت است به شرط آنکه اروپا شروع به اجرای تعهداتش کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پس از آنکه رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد گام سوم در این مسیر برداشته خواهد شد، روز شنبه از به‌کارگیری نسل پیشرفته‌ سانتریفوژها و افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودت هم عمل کن ومزایای برجامی نظیرفروش نفت،اموربانکی رابرای ایران آزادکن،خودت اصل ماجراهستیدوبه وظیفه خودتان عمل کنید

    • علی

      اگر و اگر و... اگر این فرصت های دو ماهه سر کاری و برای اتمام دو سال باقیمانده ریاست جمهوری ژن های برتر نباشد! جریان بو میده و فیشی یه .

    • بدون نام

      شما که اعلام میکنید نمیشود از اروپا انتظار داشت به تنهائی راه حلی پیدا کند پس معلوم شد که تمام تعهداتتان دروغی بیش نبوده ! چرا کاری که توان انجامش را ندارید درباره اش و برآورده کردن مزایای ایران از آن پس از خروج از برجام تعهد دادید؟اعتماد به اروپا و تعلل و وقت کشی کاری بسیار اشتباه بود

    • بدون نام

      به خدا روی این دولت های اروپایی از خانمهای خیابان قدیم جمشید تهران هم بیشتر است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج