جاباما
۹۰۵۶۵۵
۲۴۱ نظر
۵۱۰۷
۲۴۱ نظر
۵۱۰۷
پ

هجوم اعراب برای خرید ملک به مازندران و گیلان

ظاهرا روش کار به این صورت است که تور‌های سیاحتی و زیارتی که به مقصد مشهد از مبدا کشور‌های همسایه پرواز می‌کنند، در تهران، مسافران خود را از هواپیما پیاده کرده و مسیر تهران تا مشهد را با اتوبوس یا خودرو‌های توریستی طی می‌کنند. در طی مسیر، ضمن سیاحت و تفریح، املاک زیادی هم از سوی دلالان به خریداران بالقوه عرب، پیشنهاد می‌شود. در سفر‌های بعدی، خریداران عرب که تصمیم خود را گرفته اند، با جیب پر از دلار وارد می‌شوند و به واسطه‌های دوستان ایرانی خود، صاحب املاک مرغوب شمال می‌شوند.

خبرآنلاین: گزارش‌های میدانی حاکی از حضور چشمگیر اتباع کشور‌های همسایه به خصوص اعراب عراقی و اماراتی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور است.

استان‌های سرسبز شمال کشور همیشه مقصد گردشگری مردم ایران بوده اند، ولی اخیرا این مقصد گردشگری برای اتباع کشور‌های خارجی از جمله اعراب هم جذاب شده است. آن‌ها با حضور در مناطق گردشگری شمال کشور، از آب و هوای خوب و مناظر زیبای گیلان و مازندران لذت می‌برند و به خاطر توان اقتصادی بالایی که دارند، شروع به خرید املاک کرده اند، البته با واسطه دوستان ایرانی شان.

پیش از این، معدود گزارش‌های رسانه‌ای درباره حضور خریداران عرب در استان‌های شمالی منتشر شده بود که چندان مورد توجه مردم و مسئولان قرار نگرفت، با این حال، تغییرات اجتماعی و اقتصادی، منتظر توجه کسی نمی‌ماند. مشاهدات میدانی نشان دهنده آن است که خریداران عرب خارجی در بخش‌های غربی استان مازندران و شرق استان گیلان، تمایل زیادی برای خرید املاک دارند. این نکته‌ای است که شهروندان بومی منطقه هم آن را تایید می‌کنند.

عرب‌ها دلار می‌دهند و گرانتر می‌خرند

هر تغییر اجتماعی از این دست، زیربنای اقتصادی ملموسی دارد. حضور خریداران عرب در شمال هم زیربنای ملموس اقتصادی یعنی کاهش ارزش پول ملی ما و رونق اقتصادی کشور‌هایی مانند عراق و امارات را به عنوان پشتوانه خود دارد.

یکی از شهرک سازان و فروشندگان املاک که در استان مازندران فعالیت می‌کند، درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال می‌گوید: واقعیت این است که آن‌ها دلار می‌آورند، نرخ‌ها را بالا می‌برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانیها، زمین و ملک می‌خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل ۲۰ درصد بیشتر می‌خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند بی چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند.

هجوم اعراب برای خرید ملک به مازندران و گیلان

مجید یحیی پور درباره مشکلات قانونی معامله املاک با اتباع خارجی می‌گوید: مشکلی وجود ندارد. مشتری خارجی با حضور دوستان ایرانی خود در منطقه حضور پیدا می‌کند، چند ملک پیشنهادی را به او نشان می‌دهیم، با دوستان ایرانی اش مشورت می‌کند و در نهایت، تصمیم خود را می‌گیرد. پس از آن، ما ملک را به نام شخصی می‌کنیم که ایرانی است و کلید را به او تحویل می‌دهیم و اسناد به نام هموطن ما منتقل می‌شود.

او درباره اینکه هموطنان کدام بخش‌ها اینطور با دوستان عرب خود، ملک خریداری می‌کنند، می‌گوید، بیشتر اعرابی که اهل خوزستان هستند به همراه مشتریان عرب می‌آیند و البته این اختصاص به خوزستانی‌ها ندارد. مشتریانی داشتیم که دوستانشان از بندر عباس بودند یا برخی مشتریان عراقی، با دوستان ایرانی کرد و اهل کرمانشاه، می‌آیند. با آن‌ها دوستی دارند و این هموطنان را به عنوان نماینده معرفی می‌کنند و ما هم اسناد ملکی را به نام نمایندگان آن‌ها منتقل می‌کنیم.

گشت زنی در مرز مشترک استان‌های گیلان و مازندران نشان می‌دهد ظاهرا فراوانی خرید املاک توسط واسطه‌های ایرانی که به همسایه‌های عرب ارتباط دارند، بیشتر در شهرستان رامسر دیده می‌شود و حضور خریداران عرب در شرق استان مازندران کمتر از سایر نواحی است.

ظاهرا روش کار به این صورت است که تور‌های سیاحتی و زیارتی که به مقصد مشهد از مبدا کشور‌های همسایه پرواز می‌کنند، در تهران، مسافران خود را از هواپیما پیاده کرده و مسیر تهران تا مشهد را با اتوبوس یا خودرو‌های توریستی طی می‌کنند. در طی مسیر، ضمن سیاحت و تفریح، املاک زیادی هم از سوی دلالان به خریداران بالقوه عرب، پیشنهاد می‌شود. در سفر‌های بعدی، خریداران عرب که تصمیم خود را گرفته اند، با جیب پر از دلار وارد می‌شوند و به واسطه‌های دوستان ایرانی خود، صاحب املاک مرغوب شمال می‌شوند.

چشم انداز جنگلی، ترجیح اول آن‌ها

یکی دیگر از دلالان مسکن در شمال، معتقد است برخی از مشتریان عرب، چون از جنوب خلیج فارس آمده اند، چشم انداز دریایی دارند و بیشتر راغبند تا در جنگل ها، املاک بخرند.

ستار خلیلی در این باره به خبرآنلاین می‌گوید: اعراب قسمت‌های جنگلی و سرسبز شمال را خیلی دوست دارند و طرف دریا زیاد نمی‌روند. کلا آن‌ها طالب ویلا‌هایی با فضا‌های سرسبز هستند. البته برخی از مشتریان عراقی سمت املاک ساحلی هم می‌روند، ولی این املاک شرایط خاصی دارد و معمولا قیمت بالاتری نسبت به ویلا‌هایی با چشم انداز جنگل دارد. به این دلیل همه قدرت خرید املاک ساحلی ندارند و ۱۰ درصد از مشتریان عرب، در سواحل، سرمایه گذاری می‌کنند، ولی مناطق جنگلی نزدیک به دریا مورد پسند زیاد آنهاست و معمولا املاکی با ارزش بین یک تا دو میلیارد تومان را خرید می‌کنند.

این فعال حوزه ساخت و ساز درباره پراکندگی مشتریان عرب در استان‌های شمالی می‌گوید: جای خاصی مدنظر مشتریان عرب نیست که مثلا بگوییم در یک منطقه ۵۰۰ هکتار زمین خریده اند تا بخواهند شهرک عرب نشین درست کنند. البته از سالیان قبل هم حضور اعراب در شمال مرسوم بوده است، ولی در ۶ ماهه اخیر عراقی‌ها بیشتر وارد شده اند. اقتصاد عراق جان گرفته است و آن‌ها دلار در دست دارند و وارد بازار ایران شده اند و حضور آن‌ها باعث افزایش قیمت شده است. مثلا زمینی که متری ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت از اسفند سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گرفته و سه برابر شده است. همچنین ویلای ۲۰۰ میلیونی سال گذشته را الان می‌شود گفت: ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، علاوه بر بحث تورم عمومی جامعه، متقاضیان خارجی املاک هم باعث افزایش قیمت شده است.

او درباره اثر حضور خارجیان بر سواحل شمالی کشور می‌گوید: طبعا برای کسانی که شغلشان در ارتباط با ساخت و ساز، املاک و گردشگری است، تاثیر خوبی دارد و متقاضی خرید هر چه بیشتر باشد، بازار پررونق‌تر است، ولی از لحاظ شهروندان بومی، حضور اعراب مسئله چندان جالبی نیست.

از لحاظ مسایل اجتماعی و حتی اقتصادی به ضرر شهروندان است. قبل از اینکه عراقی‌ها به شمال بیایند، مواد غذایی قیمت مشخصی داشت، الان قیمت‌ها دارد بالا می‌رود، چون خریدار پولدار از تهران یا خارج از کشور در بازار است و خرید می‌کند. حتی قبوض برق برای افراد بومی هم به صورت توریستی (خوش نشینی) حساب می‌شود. از این دید، هزینه اضافه برای ما دارد. مشخص است حضور مشتریان عرب در شمال مدیریت نشده است و هر کسی خواست، وارد می‌شود و به نام دوستان ایرانی خود ملک می‌خرد.

علاوه بر این مباحث، گفته می‌شود به زودی منطقه وسیعی از استان مازندران حد فاصل نوشهر تا بهشهر به صورت منطقه آزاد اقتصادی دربیاید. آنطور که بومیان منطقه می‌گوید این موضوع تقریبا قطعی است و نامزد‌های حضور در مجلس منتظرند تا این خبر خوش را در زمان نزدیک به رقابت‌های انتخاباتی اعلام کنند. به همین خاطر خرید و فروش در منطقه مزبور، رونق زیادتری پیدا کرده و قیمتها، هر روز بالاتر می‌رود.

گردشگرانی که ملک می‌خرند تا سود کنند

حضور خریداران عرب در شمال، تنها به خاطر استفاده از چشم انداز زیبای مناطق سرسبز ایران نیست، می‌توان به روشنی رگه‌های اقتصادی در تصمیمات آن‌ها را دید. آنطور که تورگردانان ایرانی می‌گویند گردشگران عراقی، به شدت صرفه جو هستند و به صورت خانوادگی سفر می‌کنند و حتی غذای خود را می‌پزند.

همچنین آن‌ها تمایلی برای حضور در هتل‌های گرانقیمت ندارند و بیشتر دوست دارند در خانه‌هایی که به گردشگران اجاره داده می‌شود، سکنی کنند. این نوع گردشگری در ایران، اقتضا می‌کند آن‌ها پایگاه‌هایی برای خود در شمال که مسیر گردشگری به سمت مشهد -اصلی‌ترین مقصد گردشگری مذهبی در ایران- مهیا کنند.

از این رو، ویلا‌هایی که صاحبان عرب دارد، در اکثر اوقات سال، با حضور دوستان و آشنایان آن‌ها اشغال است و اینطور نیست که بگوییم تنها در مواقع تعطیلات از این املاک استفاده می‌شود.

افزایش نرخ ارز در ایران و کاهش ارزش پول ما هم یکی از مهمترین عواملی است که باعث شده عراقی‌ها از سفر به ایران استقبال کنند. در حال حاضر، حقوق یک کارگر ساده در عراق ۵۰۰ دلار است، در حالی‌که هر دینار عراقی ٩٠ ریال ایران است و همین موضوع سفر عراقی‌ها را به ایران برایشان به‌صرفه کرده است. اقامت دو هفته‌ای هر عراقی در ایران اگر بخواهد سفری مقرون به‌صرفه داشته باشد بیشتر از ٢٠٠ دلار نمی‌شود، بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که چقدر سفر به ایران برای عراقی‌ها به‌صرفه است و حتی برایشان سفری مرفه و دوست‌داشتنی هم به‌شمار می‌آید؛ چون هم می‌توانند به مشهد بروند و امام رضا (ع) را زیارت کنند هم برای فرار از گرمای کشنده کشورشان در شمال ایران اقامت کنند.

قانونی که پاسخگوی وضع موجود نیست

واقعیت این است که خلاء قانونی درباره حضور بیگانگان به عنوان مالک -غیرمستقیم- وجود دارد. هیات دولت، تصویب نامه‌ای با عنوان «آیین‌نامه چگونگی تملک اموال غیرمنقول توسط اتباع خارجی غیرمقیم در جمهوری اسلامی ایران» را در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسانده که در آن، اتباع خارجی که بدون داشتن پروانه اقامت دائمی به منظور سیاحت و استفاده ییلاقی مسافرت‌های منظم فصلی در سنوات متعدد و متوالی به ایران می‌کنند هر گاه بخواهند در ایران محلی را برای سکونت شخصی خریداری کنند باید تقاضای خود را در اظهارنامه‌ای در بر دارنده مشخصات ذکر شده در این آیین‌نامه و مدارک و اسناد مربوط از طریق یکی از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و یا استانداری محل وقوع ملک به همراه مدارک واسناد مربوط به وزارت امور خارجه تقدیم کند.

پس از آن مراجع یادشده مکلفند، تقاضا و اسناد و مدارک مربوط و بررسی، آن‌ها را به وزارت امور خارجه ارسال کنند. وزارت امور خارجه پس از کسب نظر از مراجع مربوط (وزارت کشور و وزارت اطلاعات) موضوع را مورد بررسی قرار داده و در خصوص قبولی یا رد تقاضا بنا به مقتضیات سیاسی اعلام نظر می‌کند و در صورت موافقت تقاضا را به منظور تصمیم‌گیری به هیات وزیران، ارائه خواهد کرد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از انتقال قطعی ملک به متقاضی، مشخصات مالک و ملک مورد معامله را در دفتر مخصوص، ثبت و جریان امر را جهت درج در دفتر خاص به وزارت امور خارجه اعلام می‌کنند.

واقعیت این است که به نظر می‌رسد تشریفات درباره فروش املاک توسط دلالان و واسطه‌های ایرانی رعایت نمی‌شود. آن‌ها با اعلام این که ملک را به هموطن خود می‌فروشند، قادر به ثبت و انتقال اسناد مالکیت به نام ایرانیان هستند و این بخش از ایرانیان هم به دلایل متعدد از جمله دوستی، شراکت و کار، به نام خود و به کام اعراب کشور‌های همسایه، املاک را خریداری کرده و در اختیار دوستان بیگانه خود قرار می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فندق

      همون بلایی که اسراییل سر فلسطین آورد ،اینا سر ایران میارن

      پاسخ ها

      • سوران666

        همینو خواستم بگم آره بخدا

      • بدون نام

        مازند ان وگیلان باز چکار کردن خخخخ

      • بدون نام

        مگه چقدر ملک دارن تموم نمیشه رسیده به جنگل ساحل زمین خواری بسه خجالت بکشن

      • بدون نام

        یعنی ایرانی ها رفتن ترکیه خونه خرید میخوان ترکیه تسخیر کنن

      • بدون نام

        ما یه همچین قانونی نداریم که خارجی بتونه به اسم خودش ملک بخره. چه جوری اینا می تونن؟

      • عرب زاده

        اماراتی ها خیلی با کلاس هستند

      • A 21

        خدا رحم کن داریم با این دولت همه چیرو از دست دادیم

      • بدون نام

        از نظر من گیلانی عرب و غیر عرب فرقی نداره سرزمین اجدادی ما توسط یه مشت اشغالگر به تصرف در اومده

      • بدون نام

        شمال رو که خیلی وقته شما غیر شمالیها اشغال کردید.داستان فلسطین کهنه شده برای ما!

      • بدون نام

        چرا شرق گیلان؟ مگه نمیخوان برن مشهد؟ برن غرب مازندران بخرند.لعنت بر بومی طماع که همه چیزش رو برای پول میده

      • بدون نام

        گیلان و مازندران سالها در برابر اعراب مقاومت کرد ولی به یمن وجود بومی های طمعکار خودفروش ملعون همه چیز به فروش گذاشته شد .و حالا اعراب هم بازگشتند!!!

      • دونالد ترامپ

        فقط ميدونم بايد بگم درود بر رضاشاه و پسرش

      • بدون نام

        پیوندشون مبارک عرب و شمال

      • بدون نام

        لعنت به کاسب و دلال املاکی

      • بدون نام

        اصلا به خارجی ها سند نمیدن که بخوان ایران رو بگیرن مثل
        فلسطین سند به اسم ایرانی هاست

      • بدون نام

        اقایون و خانم ها سند به اسم یک ایرانی نوشته میشه پس اینا نمیتونن ایران رو مثل فلسطین کنن و بگن زمین ها مال ماست پس ناراحت نباشید

      • بدون نام

        فقط مونده كه ايرانيان رو بعنوان برده به كشورهاي دوست و برادر !!! بفروشن

      • بدون نام

        دروغه چون طبق قانون ایران هیچ فرد خارجی نمیتونه ایران ملک بخره. ثانیا کور که نیستیم ملک به بیگانه بفروشیم.اسرائیل هم با زور فلسطینی ها رو بیرون کرد نه خرید خانه.

      • ساناز

        اونا نخرن کی بخره!!؟؟؟؟ واقعا خاک برسر اونیکه پول ملی مارو بی ارزش کرد وگرنه اگر پولمون بی ارزش نشده بود که اینا نمیتونستن بیان توایران ملک واملاک بخرن...

      • بدون نام

        امریکا بدون اینکه جنگ راه بندازه و یک دلار خرج کنه برای جنگ خیلی راحت و اسون ایرانی ها رو از زندگی ساقط کرد و کلا کشوری به نام ایران رو حذف میکنه ...به همین راحتی با سقوط ارزش پولمون رسما نابود شدیم

      • بدون نام

        لیاقت ایرانی همینه چون صداش در نمیاد

      • بدون نام

        هر که تو ایران زمین و ملکشو به این عربا بفروشه،چهار روز دیگه ناموسشم به اینا میفروشه!

      • بدون نام

        ۲۱:۴۵
        عقده ای نژادپرست کوری خرید زمین توسط کردها رو نمی بینی فقط به عربا پیله کردی ؟

      • بدون نام

        عرب مازنی چه خر تو خری میشه

      • بدون نام

        مگه ارث باباشون همه زمینارو دارن میفروشن

      • بدون نام

        کاربر ۲۲:۴۵ سند به اسم کرد و عرب ایرانی زده میشه که هردوشونم تجزیه طلبن اونا میخرن برای کردها و عربهای عراق

      • بدون نام

        ۲۰:۲۱
        ساحل و جنگل مال کسی نیست مال دولته این زمینها هم زمینهای کشاورریه که تغییر کاربری داده شده تو خجالت بکش که هنوز فرق بین ساحل و جنگل و زمین کشاورزی رو نمیفهمی تو خجالت بکش که از وقتی پات و گذاشتی تو شمال تغییر کاربریها شروع شد تویی که انقدر نمیفهمی که جنگل و ساحل صاحبش دولته نه مردم خفه شو

      • بدون نام

        با یک اختلاف
        فلسطینی ها را قطار میکردند و سپس با چکش سر آنها را متلاشی. آنوفت از دیگران میخواستند که زمین هایشان را بفروشند. این است مفهوم صیهونیست. اینجا مقصر کسانی هستند که چنین راهی را برای زمینخواران عرب باز کرده اند و باید سر این افراد را با ...

      • بدون نام

        12.18
        نصف جنگل های شمال رو نابود کردین ساحل رو دیوار کشیدین دریا دیگه معلوم نیست اسما برای مردمه ایرانه تو میگی دولت اما انگار ارث باباتونه تمام نداره ..

      • بدون نام

        شمالیها زمینهاشون رو به غیر خودی می فروشند فردا جایی برای زندگی خودشان نخواهد بود و خودشون گرفتار دربدری می شوند

      • بدون نام

        ۰۰:۴۰
        دیوارکشی ساحل کار نهادهاست نه اشخاص از تهرانت هم استارت میخوره و ۴۰ سال و مشخصا از دهه هفتاد شروع شد جنگلها رو هم به دستور دولت تخریب میکنن تا چوبش خرج تو و امثالت تو تهران بشه تا بیشتر پز تهرانی بودنتون و بدید

      • بدون نام

        هیچ دولتی وجود نداره جلوی این غارت گرها را بگیره شمال گرفتن برای خودشون

      • بدون نام

        اتفاقا مردم بومی دارند زمینهای روستایی رو می فروشند به جنویی و بلوچ و عراقی و غیره!

    • بدون نام

      اینم از برکات دولت تدبیر و امید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط دولت؟؟؟؟!!!!!

      • بدون نام

        عادت دارین گردن یه چیزی بندازین همتون دلال تحریم گرونی هستین

      • بدون نام

        با این تفکری تو و امثال تو که زیاد هم هستید سرعت نابودی کشور بیشتر هم میشه . خواهشا بجای احساس از عقلت استفاده کن

      • بدون نام

        این به دولت ربط ندارد این ما مردم هستیم که برای سود لحظه ای حاضریم خاکمون بدیم هر چی بلا هست خود ما انجام میدیم ولی میندازیم گردن کس دیگه

      • بدون نام

        آقای سانسور چی الکی سانسور نکن مگر سیاسی نظر میدن،، هیچ ایرادی نداره کاربران گرامی کمی اطلاعات داشته باشید لااقل نظر بدین باید خدا شکر کنی یکی بیاد یک منطقه آباد کنه مگر میخواد کول کنه با خود ببره،،

      • بدون نام

        همه اشون یه پخ اند از قبل تدبیر و امید هم همین گ...ه بود

      • بدون نام

        وای خدا ما اصلا برای چی با عراق جنگیدیم خاک کشور مثل ناموس هر کسی کسی ناموسش با پول معامله نمیکنه افقان ها کم بودن اعرابم اذافه شد اونم جنگل های شمال که رو به نابودی طی 40 سال گذشته مساحتش نصف شده واین یعنی فاجعه

      • بدون نام

        وای خدا ما اصلا برای چی با عراق جنگیدیم خاک کشور مثل ناموس هر کسی کسی ناموسش با پول معامله نمیکنه افقان ها کم بودن اعرابم اذافه شد اونم جنگل های شمال که رو به نابودی طی 40 سال گذشته مساحتش نصف شده واین یعنی فاجعه

      • بدون نام

        ۸:۴۰
        افغانها رو که شما راه دادید پاکستانیها رو همینطور کردهای عراق و همینطور اینایی که نو شمال زمین میخرن تازه اگه راست باشه کرد و عرب ایرانین نه عراقی سندم به نام ایرانیها میخوره نه عراقیها

      • بدون نام

        من طرف گروهی نیستم ولی این چه ربطی به نوع دولت داره مردم خودشون باید بفهمند برای آینده نسل های بعدشون چیکار دارند می کنند

    • بدون نام

      دریغ است که ایران ویران شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !!!نه نه نه اصلا هم دریغ نیست

    • بدون نام

      با جنگ نتونستند ایران رو بگیرند با دوستی گرفتند

    • بدون نام

      همیشه اول خیانت خود مردم ایران باعث این امر میشود، بعد شروع میکنیم به روشنفکری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        جالب اینه که همین خائنین از وضعیت موجود هم می نالنند، وضعیتی که یکی از کسانی که وجود آوردن خودشون هستن.حاضر نیستند از یک ریال سود بگذرن بعد وطن وطن هم میکنند

      • بدون نام

        همیشه گفتم درد ایران از اینه که مردمش همیشه منفعت شخصی بالاتر از مصلحت جمعی قرار دادن باقی اش بهونه است هر کی روی کار باشه هر دولتی هر حکومتی آخر بدبختی و نکبت سهم ایرانیه چون همیشه دنبال منافع شخصی هستند حتی به قیمت ضربه زدن به جمع

      • بدون نام

        کسی سرزمین خودشو در اختیار دیگری نزاره کسی می تونه بگیره؟ وقتی تکه تکه زمینهاشون رو به غیر می فروشند فردا خودشان و نسلهای بعدی رو به اون شهرها راه نمی دهند

    • mohammad

      بخدا که خاک وطن ارزشش خیلی بیشتره چرا آخه میفروشید مگه فلسطین واسطون درس عبرت نشد ای وای چی به سر مردم اومده دارن چکار میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا حرف علکی میزنید ایرانی ها کلی زمین خریدن ترکیه
        اینم مثل اون
        نژاد پرستی ها چیه

      • بدون نام

        بعد هی می شینن سنگ فلسطینو به سینه می زنن

      • بدون نام

        نصف جنگل های شمال رو خوردن اینا همین اند

      • بدون نام

        شما که همه مراتع و باغهای تهران و خوردید شمال تا وقتی دست ما بود مشکلی نداشت از وقتی پاتون و گذاشتید شمال بدبختیش شروع شد و فقر و فلاکت مردم شروع شد به عقده های تو که عادت کردیم...به بار میگم بلکه بفهمی اولا همه شمالیها زمین دار نیستن بیشتر جمعیت تو شهرها ساکنن باز شمال اگه اومدن زمین خریدن اونم دور از شهرها تو تهران که کردها و عربهای ایران زمین میخرن اونم داخل شهر و بعد تحویل کردها و عربهای عراق میدن کوری نمی بینی همین داستان شمال تو تهران هست باز شمال دور از شهرهاست شما چی تو قلب تهران عرب عراقی هست

    • بدون نام

      الکی جو ندید هیچ خبری گیلان نیست جز تهرانی های غیر اصیل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاطره بد داری از تهرانی هاهمیشه میگی

      • بدون نام

        اگر اینطور باشه هیچی دیگه مارو از مملکت خودمون میکنند بیرون خدا بهمون رحم کنه فردا دیگه شمال میشه شیخ نشین

      • بدون نام

        تهرانی نیستن ترکهای مقیم تهرانن که تو گیلان زمین میخرن البته خودشون و تهرانی میدونن الان پیش دخترای نعمت زاده بشینی میگن تهرانین ولی کیه که ندونه نعمت زاده نماینده تبریز بود دخترش تو لواسان هم ویلا دارن تو گیلان ترکها دارن زمین میخرن البته بیشتر شرق گیلان و مناطق لرنشین که از دوره صفویان لرها رو تبعید کردن به مناطقی از گیلان ، لرها دارن جاشون و به ترکها میدن غیربومی لر داره جاش و به غیر بومی ترک میده البته چون ترکها گیلان و آذرباییجان جنوبی میدونن این در آینده خطرناکه

    • بدون نام

      عراقی ها که سالها درگیر جنگ داخلی و خارجی هستن اوضاع مالیشون از ما بهتره ؟
      خاک بر سر مدیران کشور ما
      خاک و خاکستر سر مجموعه ی مدیریت فاسد کشور ما


      سالهاست آروزی مسافرت بع شمال کشور دارم

      کشوره منه ، من توان یه مسافرت نداشته باشم عراقی جنگ زده توی کشورم زمین بخره

      مرگ با خفت و ذلت نصیب باعث و بانی اوضاع مملکتم بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        هرچی می کشیم از این دلال هاست. مملکت افتاده دست یه مشت دلال بی وجدان

      • بدون نام

        خوبه همه تون پول نداریدوگرنه همین جنگلهای باقی مانده هم از بین می رفت و تا توی دهن ما هم زباله رسیده بود

      • بدون نام

        کاش شمال جز ایران نبود

      • تالا

        علی برکه اله

    • بدون نام

      همونطور که ایرانی ها در ترکیه خونه میخرن به نظر من اتفاق بدی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین دقیقا
        باریکلا
        دبی
        ترکیه
        تاجیکستان
        گرجستان
        کانادا
        و..........

      • دونالد ترامپ

        اصلا يه خارجي نميتونه توي ايران خونه بخره فعلا که ايراني هم پولش به زمين شمال نميرسه

    • بدون نام

      والله هیچ ایرادی نداره. مبارکشون هم باشه.
      ملتی که کارشون ایجاد ناراحتی و جنگ اعصاب برای همدیگه است و دائم مثل قبایل وحشی سر جنگ و ستیز با همدیگه و با همه دنیا دارند همون بهتر که نسلشون بر بیفته و کسانی ساکن این کشور بشوند که قدرش را بدانند و نابودش نکنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی ها از قدیم مردمانی مهربان دلسوز با معرفت... بودند قطعاً این کسانی که رحمی به یکدیگر ندارند ایرانی نیستند

      • بدون نام

        شما که ایننم خوبین دختر هم بهشون بدین

      • بدون نام

        دو کلام از یه عرب

      • بدون نام

        بی غیرت ،تو خونتم از دستت در بیارن دودستی تقدیم میکنی

    • محمد جواد

      خیلی هم خوبه. باعث رونق اقتصادی میشه هرچند ماهمیشه میگیم افغانها و عراقیها برادران ماهستند به کوری چشم تمام دشمنان داخلی و خارجی و غربگراهایی که میخواهن روابط دوکشور همسایه رو بهم بزنن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم برادران ما هستین

      • بدون نام

        اگه راست میگی چند تا ازین برادرها رو بیار خونه خودتون. هم ثواب داره و هم برکت میارن.

    • بدون نام

      خدامرگ به اون واسطه های نامرد بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت برشون

      • بدون نام

        انشاءا.. که دروغه

    • بدون نام

      طبق قانون اساسی فروختن زمین و املاک به اتباع خارجی ممنوع.فقط میشه اجاره داد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدام اصل قانون اساسی؟

      • بدون نام

        اتباع خارجی نمیخرن خب اسناد به نام کردهای ایران و عربهای ایرانه پول و کردها و عربهای خارجی میدن

      • بدون نام

        مالکیت خارجی در ایران ممنوع هست مگر وکالت به ایرانی ها بدن

    • بی نام

      اصلا یک متر طبق قانون نباید به بیگانگان فروخت واگر فرخته شود ان شهردار وفروشنده ملک پاسخگو وسند باطل شود .

    • بدون نام

      ایرانی ها هم در ترکیه ملک و خانه میخرند به نظر من خوبه ولی باید مدیریت بشه که خیلی زیاد نشن چون ممکنه قیمت خونه برای مردم عادی بالا بره و مشکل ایجاد بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ بود با اجازه شیر می کنم

      • بدون نام

        اون در واقع به خواست و تشویق دولت ترکیه س ولی اینجا نه

      • بدون نام

        اتفاقا اینجا هم به خواست دولته از پارسال اقامت اقامت ۵ ساله به کسانیکه اینجا سرمایه گذاری کنن داده شد منتها شما دردتون این نیست تو این خبر هم فقط به بخش اعرابش پیله کردید درصورتیکه خطر اصلی کردهای عراقن همونطور که در شمال سوریه و عراق جولان میدن دارن میان شمال ایران جولان بدن

    • بدون نام

      ما هم شنیدیم که خوب ایرانی ها هم میرن ترکیه و امارات و .. املاک میخرن!ولی قطعا اونجا تابع ضوابطی هست..
      کلا خاک بر سر مسولین کلان کشور که ماهارو بجایی رسوندن که عراقی جنگ زده میاد مشهد بهترین هتل و بهترین غذا و تفریح را داره با پولی تقریبا ده برابر پول ما! یعنی کارمند بدبخت ایرانی هنر کنه بیاد مشهد سه شب هتل بگیره باید دو میلیون تومان بده ولی عراقی همون هتل را با دویست هزار تومان میگیره! تازه یاد گرفتن میرن پیش بهترین پزشکان و جراح ها برای درمان و حتی برای زیبایی!!! اونوقت به اسم شریک ایرانی(بخونین دلال نام آشنا) هم حالا دیگه میرن شمال ایران ملک و املاک مفت میخرن تا چند سال دیگه باید ما بریم خدمتتشون و مستاجر اونا بشین!! آخه چه وضعشه ؟ برای چی حکومت داریم؟ ولمون کنین بذارین بریم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدالعنت کنه هرچی خائن به این آب و خاک

      • بدون نام

        هواییه زمین بهت نمیدن.

    • بدون نام

      پس اینهمه جوون جلوی تانکهای صدام تیکه پاره شدند تاجلو چه چیزی روبگیرن!
      مردک عراقی راحت بادلار داره خاک ایران روتملک میکنه!
      من که به عنوان یک ایرانی احساس بی هویتی وفریب خوردگی میکنم!
      واقعا که فاتحه این مملکت خونده س

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگار که خاک این مملکت برای کسی ارزش نداره.واسه منی که جونم واسه ایران میره این اخبار و دیدن این صحنه ها خیلی ترسناکن

      • بدون نام

        عراقی ها خیلی کثیف هستن،افغانی ها رو اگه بخوابید با عراقی ها مقایسه کنید افغانیها ۸۰ درصد مثل ایرانی ها هستن عراقی ها ۹۰ درصد مثل عنتر

      • بدون نام

        همون اون همه جوون واسه خاطر همون یه نفر رفتن خیلیاشون الان بخاطر سهمیه نترس می خورن چندین ساله

    • بدون نام

      خاک تو سر مسولین اگر بیایند و تمام تهران را بخرند بعد چه غلطی می کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خریدن خبر نداری عمارات و برج

    • بی نام

      حقیقت این است که دولت باید پاسخگو باشد چون کم کم بنام عربها میشود.وایرانی بیچاره بعدا جایی در اونجا نداره .

    • بدون نام

      دقیقا کاری اسرائیل با اعراب فلسطین کرد حالا نوبت به ایران رسیده که تبدیل به یه کشور کاملا عربی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واو شما توهم زدید
        بابا تجارته
        مگه ایرانی جماعت خارج کشور نیست
        مگه کلی ملک ترکیه نخریدن

    • بدون نام

      خاک بر سر ما که زمین به عرب جماعت نفروشیم.. برن سر زمین خودشون

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        اونايي که فقيرن چکار کنن ما هم داريم زور ميزنيم که زمين نفروشيم ولي واقعا مشکل مالي کمرمون رو شکونده

    • بدون نام

      ببخشید مگه ایرانیها در دبی و ترکیه خونه نمیخرند ؟چقدر ایرانی در دبی خونه خریده ؟خودتون بگید ..این چه خبر چرتیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در همه کشورها ، اتباع خارجی به صورت متنوع در محیط دانشگاهی ، کار ، اقامت موقت و دائم و ... وجود دارند که نه تنها بد نیست اگر قوانین ضابطه مند پیش بینی شده باشد اتفاقا موجب آشنایی و وصلت نژادهای مختلف با یکدیگر است
        ولی وقتی یک قوم بصورت یک مرتبه در اثر کاهش ارزش پول و برای تاراج خاک و ملک و اجناس و کالاهای یک کشور به یک منطقه بکر آن هجوم می آورند زنگ خطری است برای فرهنگ و محیط زیست آن کشور خصوصا با مسئولین بی توجه که قبل تر بی توجهیشان را در شمال و جنوب نشان داده اند

      • بدون نام

        اول تحقیق کن و بعد نظریه پردازی کن پروفسور . ترکیه و دبی در صورتی به ایرانیان ملک میفروشن که حداقل یک میلیون دلار اونجا سرمایه گذاری کنن و تازه مالک هم نیستن و مستاجرن . عربهای عراقی چه سودی دارن فقط بیان تفریح کنن و چون پول ما بی ارزشترین پول دنا شده میان بهترین وسایل و مواد خوراکی را مفتی میخرن

      • اکبر

        شماهم همین راشنیدی وداری پشت سرهم میگی؟

      • بدون نام

        ۲۰:۱۴
        بابا فقط یک قوم نیستن کردها هم دارن ملک و زمین میخرن نه فقط تو شمال تو قزوین و تهران هم دارن زمین میخرن با پول کردهای عراق میخرن ولی مقیم کی میشه کردهای ایران برات سوال نیست چطور از مناطق کردنشین اینهمه مهاجرت میشه یه تهران و قزوین ؟ با چه پولی تو تهران و قزوین ملک میخرن ؟حالا قزوین شهر ارزونیه ولی تهران که گرونه در شرایطی که خیلی از مستاجرها از پارسال دارن از تهران خارج میشن چطوره که کردها انقدر دارن مهاجرت میکنن به تهران و ملک میخرن ؟ پولش از کجا میاد از کردستان عراق همه مدارک به نام هموطن کرد و عرب خودته ولی پولش از خارج از مرزها میاد شما برو زیباشهر قزوین پر شده از کرد ماشین پلاک اربیل داره تو شهر تردد میکنه در صورتیکه قزوین نه استان کردنشینه نه هم مرز استانهای کردنشینه

    • بدون نام

      ماند هاعراب ملک شخصی هم تو ایران داشته باشن وطن فروشی نکنید لطف

    • یک شهروند

      بطور کل از همون ابتدا ما از سوی اعراب مورد تاخت و تاز قرار گرفتیم و قرار خواهیم گرفت.از مون ابتدا.از هر جهت که فکرش رو بکنید.

    • ی

      ''' هجوم اعراب '' بیگانه '' برای خرید ملک به گیلان و مازندران''' !! چشممان روشن''' فقط این و کم داشتیم ''' بعد از فروش وصادرات خاک کشور به اعراب' و حالا باید به خاطر درآمد ''' ارزی ''' ملک ویلایی''' حاضر و آماده را به اعراب پول دار با بالاترین قیمت به آنها بفروشیم!! و همچنین ملک خالی را. و بعد از گیلان و مازندران ' این آقایان اعراب پولدار به کدام ' از استانهای کشورمان برای خرید ملک هجوم خواهند آورد?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعراب عراق و نمیدونم ولی کردهای عراق همین الان ساکن شدن تو قزوین

      • بدون نام

        تو آذرباییجان غربی و بخشهایی از آذرباییجان شرقی که سالهاست کردهای عراق ساکن شدن شما خبر نداری

    • فرشاد

      کشوری که واسه همه بهشته جز مردم خودش .....داییم جانباز بود و شهید شد میگفت عراقیا میگفتن ما اومدیم تا بمونیم .اونا جلوشونو گرفتن ولی چند سال گذشت عراقیها اومدن و موندن ...

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        عراقیها بدون خون و خونریزی دارن آب و خاک ایرانو میگیرن. به قول معروف تو لباس دشمن نتونستن بگیرن اما تو لباس دوست تونستن. باید جلوی این کار گرفته بشه هر چه زودتر

      • بدون نام

        ما ممنون شهدا و جانبازان هستیم ولی در قانون اساسی مالکیت خارجی ممنوعیت دارد مگر از طریق وکالت کاری بکنند که ایرانی ها باید حواسشون باشه برای چندر غاز پول سرزمین شون رو نفروشند که بعدا خودشون و نسل هاشون رو به اونجا راه ندهند

    • بدون نام

      چه به حال و روز ایران آوردن که خود ما ایرانیها نمیتونم ملک بخریم، ولی عربهای .... میان مالک میشن.

    • سعید

      خوبه یه چند سال دیگه اونجا میشه پر از عرب بعد ادعای استقلال میکنند و مثل فلسطین که اسرائیلیها ابتدا خانهایشان را خریدند بعد از آنجا بیرونشان کردند آنها هم همین کار رو میکنند تا دیر نشده باید کاری کرد این عربها نباید داخل ایران ملک داسته باشند. از مسهد شروع شد بعد به شمال کشیده شد خدا میداند تا بعد چه پبش بیاید آقایان مسئول مملکت به لاد میره با این طریق وارد کردن دلار بفکر آینده مملکت باشید برای فرزندان ایران زمین .

    • م

      حال همه ما خوب است اما...... تو باور مکن

    • بدون نام

      خاک برسرمسعولان کشور

    • کامران

      خاک تو سر دولت تبخیر امید با بی ارزش کردن پول ما حالا با این روش مثل ترکمن چای خاک مان هم به یغما می رود ایرانی هایی که تو امارات وترکیه خونه می خرند نود ونه ساله است اینحا می کنند به اسمشون بدون هیچ قید وبندی!

    • بدون نام

      خاک بر سر ایرانی جماعت .وای به حال ما .افسوس

    • بی نام

      لعنت به دلالان شمال روهم بخاطرپول دراختیارعربهاگذاشتند

    • بدون نام

      چند وقت دیگه میشیم شبیه فلسطین واسرائیل باید بجنگیم تا زمینامونو پس بگیریم....

    • بدون نام

      ادم درد میکشه اینارومیخونه

    • بدون نام

      بله چه اشکالی داره، نسل بعدی درشت تر هم میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان مشکل ما درشت شدن نسلمونه فقط؟؟؟؟

    • بدون نام

      شمالیها بزنید با تیپا این بعثیا بندازین بیرون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسولین ایرانی 99درصد همون بعثی عربین

      • بدون نام

        فقط تیتر و خوندی ؟ عربهای خوزستان و کردهای کرمانشاه که شناسنامه ایرانی دارن میرن زمین میخرن با پول عرب عراقی و کرد عراقی و عرب اماراتی و ...حالا به این فکر کن چرا یه کرد عراقی یا عرب اماراتی یا عراقی باید بیان پول بدن به یه کرد و عرب ایرانی که زمین بخرن ؟ نقشه سوریه کردن ایران و دارن کردها و عربهای ایران هر دو تجزیه طلبن البته در مازندران عربها زمین میخرن در گیلان ترکها و کردهای ایران زمین میخرن نه عربها ترکها میخرن چون علی اف سهم بیشتری از خزر میخواد و دنبال الحاق گیلان به جمهوری آذرباییجانه کردها میخرن تا در صورت جنگ داخلی از این طریق بتونن امتیاز بگیرن در مازندران ولی عربها زمین میخرن اونیکه زمین و میخره چه کرد و چه عرب ایرانیه پولش و کرد و عرب کشور دیگه میده نیتشونم مشخصه کردها نقشه شمال سوریه و عراق کردن شمال ایران و دارن

    • بدون نام

      چو ایران نباشد تن مباد
      البته این به بنگاه دارای شمال ربطی ندارد .
      اونجام تبدیل میشه به دبی !!!!!!

    • بدون نام

      چو ایران نباشد تن مباد
      البته این به بنگاه دارای شمال ربطی ندارد .
      اونجام تبدیل میشه به دبی !!!!!!

    • بدون نام

      همینجور پیش بره 100 سال دیگه خودمونو میندازن بیرون. چرا جنگ کنن به این راحتی دارن کشورو میگیرن... مسئولینم ک خوابن

    • ع

      جون عزیزتون به هرکی میفروشین به عربا نفروشین. اخرش میشیم فلسطینااااا

    • بدون نام

      گفتی بخاطر توان بالای خرید اونها خیر عزیزم اونا مردم عادی کشورهاشون هستند این پول خاک برسری ماست که انقدر بی ارزش وذلیل شده که همه خارجیها دندون تیز کردن برای مالکیت وتصرف زمینهای ما در کمال تاسف، فقط امیدوارم مثل داستان اسراییل نشه که زمینهای اعراب فلسطین و با این حربه از چنگشون در اورد وبعد ادعای مالکیت و اونا رو از کشورشون بیرون ریخت ،تفکر تفکر

    • بدون نام

      یواش یواش همه ایران رو میفروشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گاماس گاماس

    • بدون نام

      عالیه حقمونه

    • سعید،ک

      خیلی خوبه مثلا من برا۲عرب ویلا خریدم یکی تصادف کرد ومرد من ویلا رافروختم براخودم،دیگری هم فروختم وگفتم من تورانمیشناسم هیچ مدرکی هم بهشون ندادم،من موندم و۲میلیارد وخورده ای ،ازدوستان خوب عرب تشکرمیکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرضا این کارو هم کردی. چرا الکی باید قیمت ملک اونجا اینجوری بالا بره؟! اصلا سند به نام یه ایرانی باشه، مهم استفاده‌کننده است که یه عرب خارجیه. این وسط فقط دلالها و املاکیها به نون و نوا میرسن.

    • بدون نام

      دارند ایران را می‌فروشند .بعد مثل فلسطین سرمان می آید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس به اینها ملک می فروشد مثل اینکه ناموس خود را می فروشد

      • بدون نام

        عزیزم تاریخ بخون فلسطین خریده نشده غصب شده

      • بدون نام

        ۰۰:۰۵
        به اینا ؟ منظورت به کیاست ؟مطمئنی عراقی هستن ؟ نه جانم کرد ایرانی و عرب ایرانی هستن که میخرن با پول عراقیها ، عراقی فقط پولش و میده خود ایرانیهان که میخرن عراقی ها فقط میان سر میزنن ولی ساکن نمیشن ساکن شدن و تجارت و ...کار خود عربها و کردهای ایرانه طبق قانون هم کسی نمیتونه جلوشون و بگیره چون هر فرد ایرانی هرجایی که بخواد میتونه خونه بخره مگر اینکه بخاطر سوء استفاده کردها و عربهای ایران از این قانون به نفع همزبانان عراقیشون از خرید و فروش زمین و ملک به کردها و عربهای ایران جلوگیری بشه ضمنا فقط هم تو شمال نیست که این سناریو رو دارن اجرا میکنن تو آذرباییجان غربی هم کردهای عراق ملک و زمین میخرن .

      • شاهرخ خان

        باید ببینیم تاریخ توسط چه کسی نوشته شده دوست عزیز. تاریخ معمولا توسط فاتحان نوشته میشه.

    • بدون نام

      محرم به محرم فقط خبر میزنید!مگه محرم اونجا نیست که میان تعطیلات ؟ روشون درو وا نکنید میرن

    • بدون نام

      مگه خود ما همه جای دنیا ملک نمیخریم تازه به اسم خودمون؟
      خب بذار اونا هم بیان بخرن به اقتصادمون هم کمک میکنه
      در ضمن من نمیفهمم ما چمونه مثلا خودمون میریم تایلند اصن عیب نیس ولی کسی بیاد اینجا عیبه
      کا تو لس انجلس محله ایرانیا داریم تو تورنتو داریم حالا مثلا زورمون میاد چارتا عرب بیان اینجا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما روشنفکر نیستی روغنفکری. شما الان برو دوبی ببینم میتونی ملک بخری بدون دپازیت. اصلا ملک به نامت میشه یا نه

    • شهاب سنگ بیا اسرائیل نابود کن

      تو جنگ نتونستن حالا امدن عین اسرائیل زمین میخرند کی بشه ایران فلسطین حالا ببین

    • شهاب سنگ بیا اسرائیل نابود کن

      تو جنگ نتونستن حالا امدن عین اسرائیل زمین میخرند کی بشه ایران فلسطین حالا ببین

    • بدون نام

      تو شهری مثل رامسر که توریستی و بسیار شناخته شدس این موضوع واقعا نگران کنندس.شهر پر شده از اعراب که خیلی راحت دارن ملک معامله میکنن.
      اینده ی این موضوع میتونه ترسناک باشه

    • بدون نام

      خاکبرسر پول ماکنن که بی ارزش شده

    • بدون نام

      فكر نكنم سند به اسم خارجيها زده بشه به اسم ايرانيا ميزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوشته که کردها و عربهای ایران میخرن برای اونا در اصل چیزی به نامشون نیست به نام کردها و عربهای خودمونه البته اگه خبر راست باشه چون برای عربها نمیصرفه بیان شمال زمین بخرن کردها ممکنه بخوان شمال ایران و تبدیل به شمال سوریه کنن ولی عربها بیشتر تمرکزشون روی ابوموسی تنب بزرگ و تنب کوچیکه اینجور خبرها بیشتر برای پرت کردن حواس مردم از همونه وگرنه عربا ممکنه برای مسائل پزشکی یا تفریح چند روزه برن شمال برای خرید ملک نمیرن ضرر میکنن

    • بدون نام

      نقشه ایست برای ازبین بردن هویت ایران و زبان پا رسی

    • علی رحیمیان

      اگراینابیانتوایران خونه بخرن دوباره بازار به هم میریزه بایستی مجلس
      وارد بشه وجلوگیری کنه اونا پول مفت دارن تافلسطین دیگری نساخته اید دست بکارشوید مسیولین خواب نباشید

    • بدون نام

      اینجا میشه اسرائیل دوم

    • بدون نام

      بر اساس قانون اتباع غیر ایرانی حق تملک زمین و ساختمان در ایران ندارند و نهایتا میتونن اجاره 99 ساله کنن

    • بدون نام

      این ۸ سال جدید جنگ دقیقا برای چی بود اون ۵۰۰ هزار نفر شهید چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا جایی که من میدونم ما ۱۲۴ هزار شهید توی جنگ هشت ساله دادیم. البته بعد از جنگ خیلی از جانبازان عزیز به شهادت رسیدن.

    • آزاد

      البته این از بدبختی ما مردم ایران است که خودمان در فقر ومستاجر وبیچاره باشیم در حالی که ثروت خدادادی ما بیشتر از عراقی هاست اما مسئولین دزد ورانت خوار اونا بسیار کمتر از کشور ماست

    • بدون نام

      خاک بر سر ما که برای پول هم چیزمان را به اعراب می دهیم

    • بدون نام

      بابا شمال ایران بهشت هسته .. برای هیچکس شمال هنوز درک نشده.. افراد هوشمند میفهمن شمال یعنی چه
      شمال و بارانش و ارامش و امید

    • بدون نام

      من هرجا میشینم همه دم از رفتن از ایران میزنن نمی دونم چرا یک بار برای همیشه عوامل این دلسردی مردم رو بیرون نکنیم و خودمون بمونیم

    • بدون نام

      ۵ سال دیگه اینام ما رو بیرون میکنن لعنت به مسولین .....

    • بدون نام

      به عاقبت فرزندانمان فکر کنیداگرایرانی هستید ملک نفروشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • دونالد ترامپ

        پول نفت رو ميديد به اينها و با همون پول ميان زمين ميخرن الان گله ميکنيد که چرا به اينا زمين ميفروشن؟

      • بدون نام

        تو تهران که پایتخت مملکته یک میلیون مهاجر غیرمجاز زندگی میکنه اونوقت شما توقع دارید جاهای دیگه چه وضعی داشته باشه

    • بدون نام

      فلسطینم آرزوست

    • بدون نام

      در حال حاضر حقوق يك كارمند اداري عراقي بالاي بيست ميليون تومانه، چرا نبايد زمين تو شمال كشور ما بخرن
      البته همونطور كه ميدونيد ما ٩٠٪؜ كشورمون بيابونه غير ساحل خزر

    • نشون به اون نشونی...تواون پیشونیت

      من فقط این شعرحکیم ابوالقاسم فردوسی را منویسم ودیگرحرفی برای گفتن ندارم
      ﻋﺮﺏ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺮﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ
      ﮐﺞ ﺍﻧﺪﯾﺶ ﻭ ﺑﺪ ﺧﻮﯼ ﻭ ﺍﻫﺮﯾﻤﻦ ﺍﺳﺖ
      ﭼﻮ ﺑﺨﺖ ﻋﺮﺏ ﺑﺮ ﻋﺠﻢ ﭼﯿﺮﻩ ﮔﺸﺖ
      ﻫﻤﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺗﯿﺮﻩ ﮔﺸﺖ
      ﺯ ﺷﯿﺮ ﺷﺘﺮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺳﻮﺳﻤﺎﺭ
      ﻋﺮﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﺎﺭ
      ﮐﻪ ﺗﺎﺝ ﮐﯿﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ ﺁﺭﺯﻭ
      ﺗﻔﻮ ﺑﺮﺗﻮ ﺍﯼ ﭼﺮﺥ ﮔﺮﺩﻭﻥ ﺗﻔﻮ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردوسی در گوش تو این شعرو گفته تو شاهنامه که نیست

      • بدون نام

        هستش. شما اول سرچ کن، بعد بیا ارد بده. الان فکر کنم حسابی ضایع شدی چون میدونم سرچ کردی و دیدی که هست.

    • ناشناس

      دریا خزر نصیب روسیه میشه ؛ زمینهای شمال رو به عربها فروخته میشه ، کی از پول بدش میاد

    • بدون نام

      عراقی ها با خرید ویلا واجاره دادن آن به همشهری های خود مرتکب فعالیت اقتصادی وکسب درآمد شدند ودر واقع ملک مسکونی را به یک ملک تجاری مانند هتل ومسافرخانه تبدیل کردن که این خلاف مقرارات ایران هست واز این فعالیت اقتصادیشان در ایران مالیات هم نمیده واین خلاف دیگری هست که هم باید مورد پیگیری اداره مالیات قرار گیرد وهم اتحادیه‌ها هتل داران ومسافرخانه داران باید پیگیری کنند که بدون مجوز بازار آنها را کساد کرده وموجب ضرر آنها شده هست واین موارد به آسانی قابل رسیدگی واخذ جریمه از صاحب ملک طرف ایرانی میباشد واگر هم طرف ایرانی حاضر به پرداخت جریمه نشد ملک مورد نظر به نفع اداره مالیات واتحادیه هتل داران قابل مسادره میباشد فقط عقل وشعور برای مدیریت میخواهد

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        بهترین تحلیلو شما کردی. دقیقا همینطوره. شاکی اصلی این قضیه باید وزارت دارایی و اداره مالیات ایران باشن که خارجیها فرضا دو هفته بیان ایران و به جای اینکه توی هتلها اقامت کنن برن توی ویلاهای اینچنینی و یه قرونم گیر دولت ایران نیاد از ورود توریست!! البته اگه بشه اسمشونو توریست گذاشت.

    • بدون نام

      اعراب در اروپا وامریکا هم ملک ویلا میخرند ولی حق اجاره دادن آن به همشهری های خود را ندارد در واقع حق اینکه ملک مسکونی ویلایی را به هتل ومسافرخانه تبدیل کنند ندارد مگر آنکه هتل ومسافرخانه خانه بخرند وفعالیت اقتصادی کنند ومالیات بدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما میخوای بری جلوشونو بگیری یا اینکه کنترل کنی اجاره میده یا نه؟! ما از دزدیده شدن یه مجسمه نمیتونیم جلوگیری کنیم بعد شما میگی حق ندارن.

      • بدون نام

        تو تهران که پایتخت کشوره اتباع غیرمجازه ۴۰ ساله دارن میان و خونه و زمین کرایه میکنن تا حالا صدایی ازتون دراومد که حالا اولدورم بولدورم میکنید ؟ باز شمال که عربهای خوزستان و کردهای کرمانشاه زمین و ملک میخرن و کرایه میکنن

    • بدون نام

      وای خدا یعنی خبر بدتر از اینم میشه؟

    • بدون نام

      وای خدا یعنی خبر بدتر از اینم میشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شنونده باید عاقل باشه هرخبری که منتشر میشه لزوما نمی تونه صحت داشته باشه. طبق قانون خارجیها نمی توانند مالکیت در ایران داشته باشند حتی شرکتها یا شریک ایرانی باید داشته باشند یا شعبه و نمایندگی شرکت در ایران باشد.

    • بدون نام

      جالبه کلی ارز از کشور خارج میشه برای تهیه مواد اولیه اونوقت عراقیها میان اجناس اماده را مفتی میخرن و باعث شدن که خیلی از مردم قدرت خرید وسایل ضروری زندگیشون را از دست بدن و کاسبها هم فکر سود بیشتر هستن

    • majii

      مازندران رو ترکوندین .... بزودی تو شهر خودمونم نمیتونیم راه بریم .

    • مبینا

      ایرانیهااگرواقعاوطن خودشونودوست دارند نباید بفروشند واقعا اعراب مشهدوقم راکه گرفتند کم کم شهرهای شمالی راهم بگیرند چی میشه ...

    • کارمند

      بزودی داستان فلسطین و اسرائیل در ایران تکرار میشود

    • بدون نام

      تو رو خدا یکی از مهم ترین قسمتای کشور رو نفروشید به خارجی ها، همین طوری خودمون داریم با سفر های بیش از حد و رعایت نکردن بعضی چیز ها شمال کشور رو خراب میکنیم، لطفا دیگه جلوی این یکی رو بگیرید!!!

    • بدون نام

      یعنی داریم کشور رو به غریبه می فروشیم کاری که یهود با اعراب کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری کنید حرف همش حرف عربهای سوسمار خر نباید واسه تفریحی بیایند

      • بدون نام

        حرفت اشتباهه فلسطین رو انگلیس بخشید به اسرائیل نه مردمش

    • بدون نام

      بازار خرید و فروش در شمال مثه بقیه جاها فعلا راکده. این خبر هم صحت نداره و فقط برای داغ کردن معاملات غیر فعاله.

    • بدون نام

      من تا مهر شمالم عربا ریختن تو گیلان وحشاناک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروع نگو تو همین گزارش هم نوشته شرق گیلان عربا کجای گیلان ریختن وحشتناک بگو ما هم بیایم ببینیم

      • بدون نام

        خوبه حالا شمال جایی که مردم هر هفته مسافرت میرن الانم به بهانه تعطیلی عاشورا ریختن می بینن عربی نیست بهروز خالی بند

    • سامان رضایی

      خاک بر سر مسولین ایران که حتی عراقی که چندین جنگ را تجربه کرده است اما اقتصادش بهتر از ایران است اگر نمیتوانید کار بکنید گور خودتون را گم کنید وکشور عزیزمان را به مردم واگذار بکنید بله یک دنده ای همین است که نمیگذارند با دنیا تعامل بکنیم خاک بر سرتون خاک بر سرتون من ایرانی نمیتوانم یک متر زمین شمال خرید بکنم اما عراقیها ویلاهای میلیاردی خرید میکنند فقط پشت منبر حرف مفت زدن برای مردم ولا کشور ما هیچوقت درست نمیشه تا این اقایون تو ایران حکومت میکنند ب رویید خودتان را بکشید برای ایران باید گریه کرد که حتی افاان هم بهتر از ایران است ای خدا به داد ملت ایران

    • mehrdad

      ایرانی هر چیزی رو که داره می فروشه.هر چیزی.‌..

    • بدون نام

      مگه ایرانیان کم توکشورها خونه خریدن چه اشکال داره

      پاسخ ها

      • شاهرخ خان

        شما الان برو آمریکا با دپازیت (فرضا ۴۰۰ هزار دلار سپرده بانکی) میتونی اقامت بگیری. بدون دپازیت اصلا رات نمیدن. اینا (عربها، کردها و ترکهای غیر ایرانی) هم بیان به دولت سپرده کلان بدن ویلا اجاره کنن ۹۹ ساله. خرید که حرفشو اصلا نزن.

    • بدون نام

      اینجا هم مثل فلسطین میشه اونوقت ما داریم غصه اردن رو می خوریم که اسرائیلی ها دارن میخرن

    • Mom Mom

      خیلی خوبه بعدش جونای ایرانی میتوند پیش اعراب نوکری کار کنند و نون بخورند از گشنگی نمیرند
      احسنت به فکر کل که اجازه همچین چیزی را داد

    • کهنه سرباز وطن

      هدف از کار فقط نابودی زمین های برنجکار و کشاورزی شمال کشور است الآن زمین های برنجکار شمال کشور متری ۳۰هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان معامله میشود بزودی تما صاحبان زمین های برنجکار و کشاورزی شمال کشور طمع کرده و با زیرمیزی و پارتی بازی بیشتر زمین های برنجکار و کشاورزی رو تغییر کاربری داده تا به قیمت بالای یک میلیون تومان بفروشند و خیلی زود تمام کشاورزی شمال کشور نابود خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنی این زمینها زمینهای شالیزاره که اینطور قاطع حرف میزنی ؟ بعدشم الان که اصفهان و اطراف تهران و حتی سیستان دارن برنج میکارن جدای از اون دولت برنج از هند و پاکستان هم وارد میکنه متری ۳۰ تا ۵۰ هزار تومن اگه دادن بگو منم برم بخرم

      • شاهرخ خان

        بله میدن متری ۳۰ تا ۵۰ هزار تومن. اصفهانیها هم اشتباه میکنن برنج میکارن. اونا آب ندارن بخورن بعد برنج میکارن که احتیاج به آب زیادی داره!! آب اصفهان ببین از اکدوم استانها داره واسش میره. همون کارخونه ذوب آهن لعنتی کل آب اصفهانو داره می‌بلعه

    • بدون نام

      خاک تو سر دولتی ها وقانونگذارها جاشون کوسفند پرورش میدادیم الان بزرگترین صادر کننده شیر و لبنیات جهان بودیم چرا کارو یکسره نمیکنن برای اسراییلی ها هم خرید ملک رو ازاد کنن تا اینجا هم خاک اسراییل بشه .بی وجود ها

    • بهزاد

      من یه عربم .و عراقیارو میشناسم خیلی از قوم ایرانی فهمیده تر هستن و ایران هم حق عربهاست.ایرانی ها برن افغانستان زندگی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه نگفتی حق مغولهاست بهزاد جون

      • بدون نام

        حالا ببینید افغانستان راه میده این موجودات رو؟ فکر نکنم

    • بدون نام

      دولت بی غیرت و بی کفایت چوب حراج به خاک ایران گذاشته شما در امارات ملک بخری مالکیت 99 ساله می دهند شما صاحب زمین نیستی، وطن فروشان

    • بدون نام

      آینده فلسطین هم در انتظار ماست با این حاکمان بی لیاقت

    • بدون نام

      خاک تو سرمان با این حکومت مان. جوانان ما را کشتند در مشهد زن ایرانی را اجاره کردند و حالا دارند خاک ما تصاحب میکنند. اوف بر این حاکمان که فقط به فکر خودشان هستند و ذره‌ای به فکر ابرو و حرمت این سرزمین کهن نیستند.

    • بدون نام

      مواظب باشید مثل فلسطین نشه که زمینها را فروختند،لا به لای اینها اسراییلی هم هست

    • بدون نام

      قطعا پولشون به خرید ماشین تو ایران نمیرسه بازم خدا رو شکر هه هه

    • بدون نام

      دروغه قانون اجازه ی این کار رونمیده

    • محمدی

      در همه دنیا اجازه کار و اجازه خرید املاک ، فقط به افراد مقیم آن کشور داده می شود ، ایران نیز باید چنین باشد و به توریستها اجازه خرید املاک تجاری و مسکونی داده نشود ، اگر مشکلی هست با تقویت توان مدیریتی قابل حل خواهد بود .

    • مسلمان

      مصداق کامل وطن فروشی که در میان ما به وفور یافت نمیشود . عجیب نیست که همیشه در کشور ما میل به میرزا آقاخان نوری بودن بیشتر است تا امیرکبیر بودن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرفی که داره میخره ایرانیه اگه مصداق وطن فروشیه چرا تو تهران و اصفهان به عربها و کردهای ایران خونه فروختن این سندها به نام عربها و کردهای ایران میکنن که کارت ملی ایرانی دارن

    • محسن

      چشم حاکمیت روشن که چوب حراج براین مملکت تاتوانسته اند زده اند بارکلا وصدافرین

    • بدون نام

      هر جا میری توی مراکز خرید توی مطب های پزشکی
      عراقیهای حال بهم زن رو میبینیم
      ادم زورش میاد وقتی میبینه به زور میتونه ویزیت ی دکتر رو بده بعد میبینه
      اونا میرن پیش بهترین پزشکها و میلیونی هزینه میکنن
      یا دیدم توی مراکز خریدی مثل پالادیوم ک قدرت خرید ما نیست خیلی راحت اونا میلیونی خرید میکنن
      واقعاااااا تاسف برنگیزه

    • میثم

      خدا لعنت کنه مسئولان بی همه چیز رو که همه جیز ایرانی رو به تاراج بردن

    • بدون نام

      چه اشکال داره؟ بلکه همین عربا و افغانیا و امثالهم یه خیری به این کشور برسونن. شماها که مدتهاست که کارتون شده کلاهبرداری و دروغگویی و دزدی و ناله و نفرین. نسلتون هم زیادی افزایش جمعیت پیدا کرده. وقتشه که تعدیل بشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر تو که افغانی هستی عیبی نداره ۴۰ سال تو ایران بودید به لطف تهران حالا هم‌ که از سر فقر و نداری مردم یه بخش از شمال دارن زمین میفروشن نطقت باز شده

      • بدون نام

        وای زن ایرانی.....

    • حمید

      اولا قانون ایران جوریه که به هیچ وجه یک خارجی نمیتونه تو ایران خانه بخره و بزنه به اسم خودش.بعدا چطور وقتی میرین تو ترکیه و امارات و امریکا و کانادا و....خونه میخرین اشغال نیست ولی وقتی اونا میان اینجا خونه بخرن اشغاله.بعدشم کی گفته تقصیر دولته خود محلیهای طماع دارن خونه هاشونو میفروشن چه ربطی به دولت داره.بیشتر مشکلات مملکت زیر سر خود مردمه چون متاسفانه آدمهای طمعکاری هستیم

    • عرب پرست

      عرب پرستم

    • عرب دوست

      عرب دوستم

    • عرب زاده

      عرب زاده و عرب پرست و عرب دوست و عاشق عرب هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تو همونعقده ای تهرانی هستی که همیشع در حال تحقیر شهرستانیا و شمالیهایی ...

      • بدون نام

        از ساعت کامنتات معلومه تو یه نفری

    • عرب پرست عرب زاده

      درود بر عرب ها زنده باد اعراب

    • مردم گیلان و مازندران و گلستان

      ما مردم گیلان و مازندران و گلستان همگی عاشق و دوست عرب ها هستیم

    • مردم گیلان و مازندران و گلستان

      ما مردم گیلان و مازندران و گلستان عرب ها را خیلی دوست داریم و عاشقشان هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه شما عاشق افغانها هستید و عاشقشان هستید اصلا باز شدن پای خارجیها به ایران زسر سر شما بود و طبق نعمول از پایتخت کلید خورد خودت و جای مردم گیلان و مازندرلن و گلستان جا نزن‌ الانم ناراحتی مبادا جاده ها یه طرف برای تو و امثالت غرق نشه ناراحت گیلان و مازندران و گلستان نیستی

    • ایرانی

      وقتی پولمون بی ارزش میشه همینه دیگه.بنده خوزستانی ام ،یه عراقی که از گرسنگی می مردن و به پول هزارتومانی ما می گفتن یه خمینی،حالا یه صد دلاری میارن میگن یه ورق،
      نمی دونم مشکل چیه عراق اقتصادش نه صادرات داره نه تولید،دزد هم تا دلت بخواد،فقط یه آمریکا داره که ازش همایت میکنه

    • ایرانی

      وقتی پولمون بی ارزش میشه همینه دیگه.بنده خوزستانی ام ،یه عراقی که از گرسنگی می مردن و به پول هزارتومانی ما می گفتن یه خمینی،حالا یه صد دلاری میارن میگن یه ورق،
      نمی دونم مشکل چیه عراق اقتصادش نه صادرات داره نه تولید،دزد هم تا دلت بخواد،فقط یه آمریکا داره که ازش همایت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم خدا داریم

      • بدون نام

        ارزش پول خودمون رو وقتی رفتیم صف وایستادیم و دلار ورشکسته رو به هر قیمتی خریدیم آوردیم پایین. بی تدبیری دولت مردان هم جای خود دارد

    • بدون نام

      واقعا شرم آور است ، دولت نباید مجوز خرید املاک را به اعراب بدهد

      پاسخ ها

      • سعید،ک

        عزیزان کاربرخودتونو ناراحت نکنی،بله ،واقعیت داره،عربها درهمه جااقدام به خرید ملک میکنن مثلا درغرب کشور،چون پولشون ۱۰برابرپول ایران باارزشتره ولی سند رابه اسم ایرانیها میزنن،اگرایرانیها نامردی بکنن میتونن همه ملک وپول عراقیها رابالا بکشن مثل مسعولین کشور،هیچ مدرکی هم به عربها ندادن،فقط اطمینان کردن به طرف ایرانی وخیلی ها هم گول خوردن ودردادگاها اعلام شکایت میکنن ومدرک خاصی هم ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج