۹۰۵۶۶۰
۲۸ نظر
۵۰۰۷
۲۸ نظر
۵۰۰۷
پ

۲ ساعت آموزش زبان آذری در بعضی مدارس اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان اردبیل و تهیه محتوا دو ساعت آموزش زبان آذری در برخی از مدارس استان اردبیل آغاز خواهد شد.

ایسنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان اردبیل و تهیه محتوا دو ساعت آموزش زبان آذری در برخی از مدارس استان اردبیل آغاز خواهد شد.

احمد ناصری در جلسه شورای اسلامی استان اردبیل که با حضور اعضا در فرمانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد عمومی است که بدون تکیه بر مردم به ویژه اولیای دانش‌آموزان و در یک فضای تعاملی نمی‌توان حرکت مثبت و سازنده‌ای را انجام داده و کار آموزشی و تربیتی را به سرانجام رساند.

وی هدف از جلب مشارکت عمومی را تنها نیت مالی نداست و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم از افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های اولیای دانش‌آموزان در بحث مشارکت خانه و مدرسه استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد آموزش زبان ترکی براساس اصل قانون اساسی گفت: ما علاقمند به این امر هستیم تا اصل قانون اساسی اجرا و مطالبه به حق مردم استان برآورده شود، اما در این زمینه برخی موانع وجود دارد به طوری که تاکنون محتوای درسی برای زبان ترکی تدوین نشده که پژوهشکده آموزش و پرورش مستقر در استان آذربایجان شرقی قرار است در این زمینه به تهیه و تدوین محتوا اقدام کند.

۲ ساعت آموزش زبان آذری در بعضی مدارس اردبیل

ناصری افزود: در استان همجوار با صلاحدید شورای آموزش و پرورش در سه مدرسه دو ساعت برنامه آموزش زبان ترکی گنجانده شده که ما نیز در استان اردبیل سعی داریم این برنامه آموزشی را به شکل آزمایشی اجرا کنیم.

وی در مورد فضای آموزشی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه بیان کرد: ما در استان اردبیل 2 هزار و 200 باب ساختمان داریم و بیش از 3 هزار و 394 واحد آموزشی فعالیت می‌کند که 30 درصد ساختمان‌های ما دارای کاربری‌های دوگانه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در حالی که 35 درصد مدارس کشور فرسوده است و در برنامه ششم توسعه 3 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تخریب و بازسازی آنها اعتبار پیش‌بینی شده در استان اردبیل این میانگین 30 درصد است که سعی بر بهسازی و نوسازی آنهاست.

ناصری سرانه فضای آموزشی را به ازای هر دانش‌آموز در استان اردبیل 5.76 مترمربع اعلام کرد و گفت: ما از این حیث رتبه 11 کشور را داریم.

وی در مورد استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بیان کرد: در استان اردبیل 70 درصد مدارس به این سیستم مجهز شدند و از محل عوارض گاز مصرفی برای گازرسانی به مدارس و استانداردسازی سیستم گرمایشی منابع اعتباری خوبی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد خانه معلم سرعین و موقوفه بودن این فضای آموزشی اظهار کرد: به هیچ وجه امام جمعه این شهرستان صحبتی در مورد غیرشرعی بودن فضا به میان نیاورده و هرکس مدعی وقفی بودن این مدرسه است بهتر است سند ارائه کند.

ناصری خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده در مورد این مجموعه آموزشی و تبدیل آن به خانه معلم بیشتر موضوعات غیرواقعی است که از سوی عده‌ای مطرح شده و ما قطعا تلاش می‌کنیم تا برخی ذهنیت‌های غلط و نادرست را در این زمینه اصلاح و واقعیت‌ها را بیان کنیم.

وی به 17 عنوان درآمد اختصاصی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه عوارض شهرداری‌ها به صورت متمرکز هزینه نمی‌شود بلکه به تناسب درآمد آموزش و پرورش هر شهر، این منابع صرف تعمیر، تجهیز و بهسازی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در سال‌‌های اولیه حضور بنده 5 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش رقم کمی بود اما در سال گذشته این مبلغ به یک میلیارد و 350 میلیون تومان رسید که 60 درصد آن در مرکز استان و 40 درصد نیز در شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

۴۲ درصد شرکت کنندگان در کنکور قبول شدند

ناصری به موضوع کنکور و بررسی کارشناسی و دقیق آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما در بررسی این موضوع به 6 مساله برخورد کردیم که به صراحت اعلام شد، کلید کنکور دست آموزش و پرورش نیست بلکه کنکور یک عارضه‌ای است که آموزش و پرورش را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی پیشنهادات این مجموعه را در بهبود وضعیت کنکور تلاش برای مرزی و غیرتوسعه‌ای اعلام شدن استان اردبیل در ردیف استان‌های محروم، به تعادل رساندن گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف تحصیلی، افزایش ظرفیت دانشگاه‌های دولتی استان و تنوع‌بخشی به رشته‌های پذیرش شده در دانشگاه‌ها به همراه کم شدن تعداد پشت کنکوری‌ها اعلام کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: با این شرایط 42 درصد شرکت کنندگان استان در کنکور سال گذشده قبول شده و امسال نیز عمده شرکت کنندگان در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شوند.

ناصری در مورد رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق و بالا بردن قدرت خرید آنها گفت: ما از طریق مختلف و به صورت غیرمستقیم به این امر کمک کردیم تا با تنوع‌بخشی به خدمات قابل ارائه به معلمان و پرداخت وام‌های متعدد و انعقاد قرارداد با بیمه‌های عمر و درمان سعی کردیم تا به نوعی قدرت خرید معلمان را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: ضریب عضویت فرهنگیان اردبیل در صندوق 92 درصد است و فرهنگیان نباید به شایعات بی‌اساس در مورد تاراج سرمایه این صندوق توجه کنند.

ناصری در مورد ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و سهمیه امسال استان در پذیرش مهرماه تصریح کرد: 381 نفر دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با پرهیز از فعالیت‌های سیاسی سعی کردیم تا همسو با سیاست‌های نظام و دولت برنامه‌های خود را به پیش ببریم و از مدیران خواسته‌ایم تا از حضور در جلسات خانگی انتخاباتی پرهیز کنند اما 20 هزار معلم استان می‌توانند مشارکت بالایی را در عرصه انتخابات و داغ کردن فضای این فعالیت سیاسی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضول

      داداش من ترکم ولی در مدارس خاص باشه خوبه نه در همه مدارس ترکی زبان سختیه دنباش نروید یک کلمه 15 معنی داره مثل چیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما استدلالت عالیه . قدر خودتو بدون اینقدر فسفر نسوزون کارشناس ارشد مسائل اجتماعی

      • قره داغی

        تو به بچه هات بگو برن دنبال لهجه پارسی چون قدمت و سادگی وقاعده مند زبان ترکی رانمیهمی

      • مریم

        هله اونی ده

    • بدون نام

      اولا آذری نه ... بگید یاد بگیرید... ترکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد اینم توهین تلقی میشه

    • بدون نام

      فتنه جدید نباشه صلوات.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش هست

    • سهند

      انشالله در ایان که کشوری چند قومیتی و چند زبانه است طبق اصل ۲۵ قانون اساسی تمام قوم ها به حقوق تولیه انسانی خود آموزش به زبان مادری دست پیدا کنند و بدین طرق وحدت ملی تحکیم یابد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ترکیه چرا کردی و تو جمهوری آذرباییجان چرا تالشی آموزش داده نمیشه ؟ همیشه باید همه چی بهدنفع شما باشه هارای هارای شما گرگید

    • بدون نام

      زبان آذری که نه !! زیان ترکی آذربایجانی. بهتره جمله و ساختار رو درست استفاده کنیم .هم فارسی رو پاس بداریم هم سایر زبانهای قومی ایران

    • بدون نام

      خواسته ۴۰ ساله مردم آذربایجان تدریس زبان مادری ترکی برای فرزندانمان بود که متاسفانه در اجرا اون کوتاهی می شد امیدواریم این طرح عملی بشه و در استان های دیگر ترک نشین هم اجرا بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا که ترکیشون ضعیفه میخوان کلاس تقویتی واسشون بذارن. نکنه شما هم ترکیت ضعیفه؟

      • بدون نام

        کاربر ۱۷:۰۹این حق مسلمی هست که قانون اساسی به مردم ما داده فقط می خوایم قانون اجرا بشه

    • قره داغی

      در زمان احمد شاه قاجار زبان رسمی ایران ترکی بود بعدا لعنتی رضاشاه فارسی کرد به اون خاطرم۸۵درصد مردم تهران ترکی صحبت میکنن/تازه این حق محصلین ما هست که در قانون هم آمده و تا بحال در این مورد اجحاف شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برات این مملکت رو فارس ها بنا کردن اونوقت تو میگی مملکت مال ترک هاست؟؟؟

      • بدون نام

        زمان احمد شاه زبان رسمی فارسی بود دروغگو دستخط مظفرالدین شاه برای تاسیس مجلس هست اونم فارسی بود در تمام‌بلدیه ها و امنیه ها به زبان فارسی دستورات حکومتی میومد انقدر دروغ نباف از روده هات

      • بدون نام

        قاجارها نالایقترین حکومت ایران بودن. تاریخ بخون، شما چرا تاریخ نمیخوتی؟

    • منتقد

      شمایی که با آذری خواندن میلیونها ترک ایران در اصل هویت این قوم رو نادیده و مخدوش میکنید حقیقتا حق ندارید وقتی اعراب جنوب خلیج فارس میگن خلیج عربی ناراحت بشید! چون خود شما دقیقا دارید همون کار رو میکنید چه بسا کار شما بدتره! چون اونا تهش اسم یه دریا رو جعل میکنن ولی شما هویت میلیونها هموطنتون رو !
      ممنون میشم این پیام انتقادی بدون توهین رو بی سانسور نشون بدی ادمین عزیز

    • بدون نام

      سلام. تاریخ انتخابات کی است؟

    • بدون نام

      سلام. تاریخ انتخابات کی است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        9 اسفند

    • سعید

      باشه اگر اینطوره ماهم میخوایم زبان لری بختیاری در مدارس اجرا بشه

    • بدون نام

      اگر اینطوری باشه از فردا هر قومی میخواد تو مدارس استان و شهر خودش زبان خودش رو درس بده مگه میشه
      آخه مسئول اینقدر بی عقل که همچین صحبتهایی رو میکنه که بوی فتنه میده
      این مسئول بی لیاقت رو برکنار کنید

    • اذری نه ترک

      فضول خان. تو انقدر بیسواد هستی که نفهمی زبان را چگونه یاد میگیرند.پس یادگیری ترکی سخته مردم کشور اذربایجان .ترکیه .ترکمنستان و.......چگونه یاد میگیرند .تعصب وغیرت چیزه خوبیه .تازه ما ترک ها خیلی دیر داریم به حق مان میرسیم اونم با هزار اما و اگر .....من بازم به این ناعدالتی شک دارم

    • ناشناس

      کوردی رو هم تو استان ایلام، کوردستان و کرماشان تدریس کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایلام لره نه کرد با مهاجرت کردها اومدن توش

    • بدون نام

      مدرسه هارو با این شرو ور ها پر کردن ذهن بچه چجوری میخواد درگیر بشه؟
      اگه دست من بود میدادم هم ترکی هم فارسی هم عربی رو از کتاباشون حذف کنن
      فقط انگلیسی بدرد میخوره...
      کاش حداقل اختیاری کنن که بچه الکی علاف نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج