۹۰۵۶۶۷
۶۹ نظر
۵۰۱۶
۶۹ نظر
۵۰۱۶
پ

کاظمی: اظهارات پناهیان ناشی از ناآگاهیست

عضو کمیسیون قضایی - حقوقی مجلس گفت: از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، بخصوص جناب آقای لاریجانی درخواست می کنم، از آقای پناهیان به اتهام توهین و اهانت به نمایندگان ملت ، که در واقع توهین و اهانت به مردم محسوب می شود اعلام شکایت و جرم شود.

خبرآنلاین: «آی مجلس آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رای ندید؟!...»، «مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند.»... این دو جمله تنها بخشی از اظهارات علیرضا پناهیان، روحانی تندروئی است که به حاشیه جنجالی این روزها تبدیل شده است.

اظهاراتی که با واکنش نمایندگانی از طیف اصولگرا و اصلاح طلب روبرو شد و خواستار عذرخواهی پناهیان به خاطر این نوع توهین آشکار به وکلای ملت شدند. برخی نیز به او کنایه زدند که معنی طرح دوفوریت را نمی داند و ناآگاهانه انتقاد می کند. در این میان البته توصیه هایی نیز خطاب به این روحانی مبنی بر به رعایت اخلاق و نگه داشتن حرمت منبر عزاداری اباعبدالله (ع) نیز از زبان طیف های مختلف سیاسیون و روحانیون مطرح شد.

کاظمی: اظهارات پناهیان ناشی از ناآگاهیست

این البته اولین بار نیست که پناهیان با چنین اظهارات تندی حاشیه ساز می شود، او شب گذشته نیز حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان را هدف تندروی های خود قرار داد.چندی پیش نیز توهین های آشکاری به رئیس دولت اصلاحات کرد.

اظهارات پناهیان علیه مجلس ناشی از جهل و ناآگاهی است

در همین راستا محمد کاظمی، نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با وارد ندانستن انتقادات این چهره روحانی به طرح شفافیت آرای نمایندگان، به خبرآنلاین گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس آرای نمایندگان علنی نیستند. پس نمایندگان با استفاده از سیستمی که در مجلس وجود دارد رای خود را نسبت به طرح ها و لوایح اعلام می کنند. اما بحث هایی که آقای پناهیان به تازگی مطرح کرده اند ناشی از ناآگاهی و جهل ایشان به قانون است. اگر قرار باشد که شفافیت آرا مطرح شود ، قاعدتا باید قبل از آن این طرح به تصویب منتخبان ملت برسد. آقای پناهیان نمی تواند بجای منتخبین ملت و جای نمایندگان مردم چیزی را تحمیل کند. بهرحال در همه مجالس دنیا با آرایی که اکثریت و اقلیت دارد ، طرح ها و لوایح به تصویب می‌رسند. این اظهارات آقای پناهیان، ناشی از جهل ایشان بوده و کاملا غلط است.

واعظ اول باید خودش اخلاق را رعایت کند بعد مردم را موعظه کند

وی افزود: همچنین آقای پناهیان به این امر نیز جاهل و ناآگاه است، که منبری که ایشان بر روی آن سخن می گوید ، مردم آن را بعنوان جایگاه پیامبر می شناسند. متاسفانه ایشان واعظ غیر متعظ شده است، واعظی که می خواهد بر روی منبر مردم را وعظ کند باید قبل از آن خودش اخلاق، ادب، متانت و حرمت را یاد گرفته باشد، بعدا از این منبر مردم راموعظه کند . پس ابتدا باید برای ایشان کلاس ترتیب داده و ایشان نسبت به شناخت قوانین کشور یک دوره کارآموزی طی کنند.

آقای پناهیان قبل از اینکه بر روی منبر مطلبی را بیان کنید درباره اش مطالعه کنید

این نماینده مجلس افزود: همچنین ایشان باید یاد بگیرد از منبر منتسب به جایگاه پیامبر بی ادبی و توهین نکند، متانت و اخلاق را حتما حفظ کند. من بعنوان نماینده ملت از آقای پناهیان می خواهم که قبل از این که بر روی منبر مطالبی را عنوان کند حتما مطالعه لازم در آن زمینه را داشته باشد که مبادا اظهاراتی خلاف واقع و اشتباه مطرح کند.

هیات رئیسه مجلس نسبت به اظهارات پناهیان اعلام جرم و شکایت کند

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، بخصوص جناب آقای لاریجانی درخواست می کنم ، از آقای پناهیان به اتهام توهین و اهانت به نمایندگان ملت ، که در واقع توهین و اهانت به مردم محسوب می شود اعلام شکایت و جرم شود. به نظرم قوه قضاییه هم کاملا باید به این موضوع رسیدگی کند. البته بعد از بازگشایی مجلس قاعدتا باید فراکسیون ها در این خصوص اظهار نظرکرده و موضع بگیرند خصوصا اینکه ایشان دارای تریبون است و صدا و سیما هم بعضا منبرهای وی را پخش می کند .

کاظمی درباره توهین های پناهیان به رئیس جمهور سابق نیز گفت: ما از عالمان دینی آموخته ایم که دفاع از مظلوم واجب است . در حال حاضر آقای خاتمی در یک موضع مظلومیت خاصی قرار گرفته است . از مسئولان درخواست می کنم که توهین به آقای خاتمی را بعنوان توهین به مظلومی که حق دفاع از خود در نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد را پاسخگو باشند.

هرچه به انتخابات نزدیک می شویم دایره بی اخلاقی گسترش پیدا می کند

وی گفت: از سویی در سالهای اخیر متاسفانه بی اخلاقی در جامعه بشدت رواج پیدا کرده است، چون یا برخوردی با این بی اخلاقی ها نمی شود یا جریانی و جناحی برخورد می شود ، از این روی می بینیم که بخصوص هجمه و حمله به بزرگان اصلاح طلب و جریانی که منصوب به این جریان فکری است صورت می گیرد. من بعنوان نماینده ملت از قوه قضاییه درخواست می کنم از انجایی که ما هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم دامنه بی اخلاقی ها گسترش پیدا می کند نسبت به موضوع حساسیت بیشتری داشته باشد و مدعی العموما در مقابل جسارت ها و پرده دری ها ورود کند و نگذارد بیش از این فضای جامعه توسط برخی از افراد مخدوش شود.

دادستان برای پناهیان پرونده تشکیل داده و او را تحت تعقیب قرار دهد

نماینده مردم ملایر گفت: البته توهین به مقامات، نیاز به شاکی خصوصی ندارد . من به دادستان تهران عرض می کنم _ چون ظاهرا این مطالب آقای پناهیان در تهران عنوان شده است _ که بر اساس مقرارت قانون مجازات اسلامی توهین به مقامات که از جمله نمایندگان هم از مقامات سیاسی کشور محسوب می شوند ،برای تعقیب توهین کننده، نیاز به شاکی خصوصی نیست. معتقدم اگر این سخنان در تهران عنوان شده دادستان تهران واگر در قم یا هر استان دیگری عنوان شده است دادستان حوزه قضاییه مربوطه می باید برای آقای پناهیان تشکیل پرونده دهد واز لحاظ قضایی ایشان را تعقیب کند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ها به تو هم فشار اومد حقیقت تلخ راست میگه حرف مردم رو زده ..بخور بخور بسه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ،موافقم

      • جواد

        آفرین لایک لایک لایک داشت

    • حسن

      توخودت کی هستی پناهیان حرف دل مردم را گفتند همه هم حمایت میکند حالا دیدی که نمایندها را یک نفر حمایت کندچون این چند سال برای مردم کاری انجام ندادند

    • javadchian

      شفاااااافیت حق مسلم ماست!!!

    • رضا

      جالبه توی بلاد مثلا کفر آرا شفافه اما اینجا مخفی و سریه یارو همگی میگه وکلای ملت انکار راستی راستی نماینده ملتن اینها فقط موقع رأی گرفتن نماینده ملت بعد بای بای میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پناهیان شفاف بگو مدل ماشینت چیه قیمت خونت چقدره حقوق ماهیانت رو اعلام کن شفاف شفاف

      • hassan.h

        بدون نام 21:46
        چقدر شما ساده اندیش هستید
        شفافیت آراء نمایندگان مجلس را با شفافیت زندگی یک معمم مقایسه می کنید؟؟؟!!!
        50% مفاسد امروز ایران ناشی از عدم شفافیت آراء نمایندگان است
        اگر آراء مجلس شفاف شد در آینده همه چیز شفاف خواهد شد و گرنه هیچ چیز اصلاح نخواهد شد

    • بدون نام

      ماشالا شما همه عاقلین

    • عباس

      قوه قضاییه باید نمایندگانی که با شفافیت مخالفند به میز محاکمه بکشاند.

    • عباس

      نمایندگان درحال جدال با خدا هستند نه با یک روحانی حق گو.

    • عباس

      نمایندگان درحال جدال با خدا هستند نه با یک روحانی حق گو.

    • عباس

      جهل و نادانی معلوم است از کدام قیافه میبارد ، شما با خدا در افتاده اید.

    • رضا

      نه تو فقط فهمیده هستی

    • بدون نام

      قبل از گفتن مطالعه کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمایندگان اکثرشون اعتراف کردند که بدون خواندن برجام رای دادند

    • سید

      نمایند ه ی که رای شفاف نده و با شفاف سازی ارا مخالف باشه از منافق هم منافقتره یعنی گرگ در لباس میش

    • زارع

      آقای کاظمی راست می گه وقتی مان چشم بسته به لسیت امیدوسعیدووحید رای می دهیم نبایدهم انتظارداشته باشیم رای دادنشون شفاف باشه بایدوقتی بیداربشیم که نماینده رابه جرم میلیاردها دزدی در شرکت ایران خودرو و سایپا دستگیر کنند وزدوبندهاشون افشا بشه پنهان کاری بایادامه داشته باشه

    • بدون نام

      معنی حرف ش درسته ؛ نوع حرف زدنش یکم بد هست وزیادی از زاویه بالا ...حرف میزنه قبلا توهین نمیکرد !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ولی نعمت هستند حق دارند نمایندگانشون رو باز خواست کنند شما بی تفاوت هستید

    • بدون نام

      ای اقای عزیز .اقای پناهیان مصونیت قضایی و حقوقی دارد والا کجا اجازه دارد کسی اینجوری عربده کشی کند

    • بدون نام

      مسئله اصلی نوع صحبت کردن پناهیانه . اقا انتقاد داری و بحق هم هست ولی چرا با بی ادبی و توهین انتقاد میکنی. این لباس پیامبرص است که پوشیدی. حیف که حرمتش را نگه نداشتی.

    • بدون نام

      مسئله اصلی نوع صحبت کردن پناهیانه . اقا انتقاد داری و بحق هم هست ولی چرا با بی ادبی و توهین انتقاد میکنی. این لباس پیامبرص است که پوشیدی. حیف که حرمتش را نگه نداشتی.

    • شهاب

      شما نماینده محترم واقعا فکر میکنید ما مردم نمی دانیم بین شما افراد بی تقوا و باند باز هستند و مردم و رهبر و خون شهدا را به بازی گرفته اند .

    • بدون نام

      البته ایشان تندرو هستند ولی حرفی درست زده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه تندروی در مقابل بی تفاوتی و بی غیرت بودن قرار بگیره آره تند رو هستند

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم

    • امید

      پناهیان حرف مردم رو زده

    • داریوش

      اگه شخصی بشد پیدا ....بگفتی اشتباست اینجا....زمیدانش به در کردند...فقیران را سپر کردند...همین بهتر که با همین لحن با شما صحبت بکنه...چند سال با احترام همه چی مردم را عارت کردید....دست اقای پناهیان درد نکنه

    • مصطفی

      اگر شفاف رای بدید چه اتفاقی میفته ما مردم حق داریم بدونیم وکیل و نمایندمون چطور فکر میکنن وتصمیم میگیرن اگر مخفی رای بدید عایدش چیه؟!؟

    • مصطفی

      اگر از مردم بپرسی همه موافقند که علنی باشه اما چه نفعی در مخفی کاری دارید

    • مصطفی

      اگر از مردم بپرسی همه موافقند که علنی باشه اما چه نفعی در مخفی کاری دارید

    • بدون نام

      اقای عاقل که پناهیان راجاهل نامیدی...ایین نامه داخلی مجلس راچه کسانی وضع کردند کسانی مثل خودت که بنام نماینده رفتی مجلس..شمااگه راست میگوییدوکاسه ای زیرنیم کاسه نداریدخوب ایین نامه داخلی رایاتصحیح کنیدویامثل قوانین زمان اضطرارزیرپابگذاریدوشفاف سازی کنیدودیگراینکه رییس اصلاحاتت هم اگه خلاف نکرده خودش زنده است ومیتواندازخودش دفاع کندواگرخلافی کرده که چراازخلافکاردفاع میکنی ایاطبق همان قانونی که ازان دم میزنی اینکارت خلاف نیست عاقل

    • بدون نام

      جاهل خودتون هستین. لازم نکرده فرا فکنی کنید. پناهیان حرف حق زده

    • آزاد

      و عدم شفافیت و دروغگوئی و دوروئی بیشتر نمایندگان مجلس که اختیار از دست داده و مطیع اوامر قدرت هستند تا رانت بیشتر و ثروت اندوزی کنند از روی آ گاهی و به هیچ حساب کردن مردم است ،پس بهترین راه ندادن رای است

    • بدون نام

      راست میگه شما مثلا نماینده ملت هستید چرا از شفافیت آرا و شفافیت ثروتتون واهمه دارید ؟؟؟

      همه جای دنیا اینطوریه مثل بقیه دنیا باشید

    • بدون نام

      بله نمایندگان مجلس آنقدر بزرگ وقادرهستند که بتونند راحت رای بدهند واحتیاج به پنهان کاری ندارند بچه نیستن یافردمعمولی نیستن که پنهان کنند ونظرشون شفاف نباشد.

    • بدون نام

      معنی نماینده یعنی کسی که نماینده یک کشوره برای حرف زدن وشفاف بودن

    • محمد

      خب مشکل اینه که خودتون باید تصویب کنید که این کار رو نمیکنید

    • بدون نام

      افراد تندرویی مثل پناهیان بخاطر جهالت و ناآگاهی از مسایل روزمره ، هم به عقاید و اعتقادات مذهبی مردم ضربه میزنن و هم به چهره روحانیت . روحانیون از قریم الایام محرم و همراه مردم بوده اند اما برخی افراد تندرو وارد مسایل سیاسی و حزبی شدع و فقط بفکر منافع مالی حزبشون هستن و در صورتی که روحانیت نباید به هیچ حزب و جناحی وابسته باشه و جیره خوار حزب باشه و این زنگ خطر بزرگی برای کشور و حوزه های علمیه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو نماینده جان

      • بدون نام

        ایشون اصلا اهل حذب بازی نیست،متاسفانه همیشه حرف حق میزنه و این حرفهای حق ایشون به آدمهایی که به ناحق پست گرفتن و در حال دزدی هستند بر میخوره و ناسزا میگن

      • بدون نام

        پس با این نظر شما امام حسین هم تندرو بودند
        امامان دیگر که خانه نشین بودند اگر در سیاست دخالت نمی کردند اگر به ظالمان کاری نداشتند چرا خلفای اموی و عباسی امامان را به شهادت رساندند

    • بدون نام

      اقای پناهیان بفزمایند که شخص جنابعالی تا این لحظه چه خدمتی به کشور و مردم کرده . تریبون و رسانه در اختیار هر شخصی باشه خیلی راحت میتونه به هر شخص و ارگانی حمله کنه اما کسی که میخواد انتقاد همراه با اهانت کنه باید خودش چنته پری داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بگو چطوری میخوای جواب خدا رو بدی؟!!!!!

    • نوری

      درود بر پناهیان حرف دل ملتو زده

    • Omid

      تو نترس به ملت توهین نکرد

    • محمو.م

      اتفاقا سخنان پناهیان از روی آگاهیست واین شمایید که ناآگاهید

    • صبا رنانی

      سلام بر این مرد شریف که حرف دل یک ملت را زد.شفافیت یک فوریت یا دو فوریت نمی خواهد شفافیت حق مردم یک کشور است.

    • بدون نام

      اتفاقا آقای پناهیان از همه شما نمایندگان بی خاصیت آگاه تر است و مثل شما دغدغه پست و مقام را ندارد و علم و اشراف ایشان نسبت به مسائل مختلف زبانزد است.

    • محمد

      اتفاقا اگه یه نفر اگاه باشه تو کشور همین پناهیانه

    • بدون نام

      شماها دیگه نماینده مردم نیستید بلایی سر ملت آوردید که درتاریخ بی‌سابقه است

    • ناخدا

      واقعا همه مردم در نا آگاهی زجر می کشند.

    • بدون نام

      واقعا که عجب .یعنی نفهمیدی میگه چرا به شفافیت آرا رای نمیدید تا طبق آیین نامه رایتون شفاف بشه .بااین همه دادوفریاد بازم نفهمیدی.بعد میخوای باهات مهربون باشن.اصلا پناهیان بد.شماها نماینده مردمید؟..به نظرمردم رای بایدشفاف باشه یا نه؟طبق نظر کسایی که نماینده اونهایید رفتار کنید البته اگه بهتون بر نمیخوره

    • عباد

      هی میگی نماینده مردم
      تو نماینده ی کدوم مردمی؟
      همونایی که با هزار امید به تو و امثال تو رای دادن و حالا هم توان خرید یک کیلو گوشت ، یا کیف و لوازم التحریر برای دختر مدرسه ای خودشون نیستن؟
      خجالت هم خوب چیزیه
      والله از انتخاب شما پشیمانیم. پشیمانیم. پشیمانیم

    • دارا

      ناآگاه خودتی و هفت پشت آبا و اجدادت فاسدهای همه چیز خوار

    • بدون نام

      شفافیت حق هر ملتی است عجیبه که نماینده ها نمی خوان رای اون ها مشخص شه!!

    • بدون نام

      آقایان نماینده شماکه یاداریدحرف میزنید باهم ، یا با موبایلتان ورمی روید ، یاچرت میزنید چگونه قوانین را وضع میکنید ماکه کلا ازنماینگی شما ناامید هستیم خدا صاحب دنیارابرساند آبی ازشما گرم نمیشود

    • بدون نام

      به فرمایش امام راحل امام خمینی ( ره ) : اگر معلوم شود کسانی در بعضی از ادارات و نهادها برای مردم و خانواده شهدا اشکال تراشی مینمایند ، باید بعنوان ضد انقلاب مورد تعقیب واقع شوند .
      سخنان حجت السلام پناهیان همانند سخنان مرحوم آیت ا... مدرس در مجلس میباشد و بسیار ارزشمند است و باید به آن توجه فیزیکی شود نه اختلاف !

    • بدون نام

      نمایندگانی که براثاث مصلحت خودونه ملت رای میدهندبرای دوربعدی جابرای خودنگه میدارندهمشون دوتابیتی شدن پس بایدجیباشونوپرکنن تاوقت فراررسیدپول وجاواسه رفتن داشته باشن

    • شادی

      حقیقت تلخه آقای کاظمی.

    • عابد

      نکنه اوهم، بیسوادهست ،و مردم نمیدونستن ،،،،سرت را بکن زیربرف ،،،

    • بدون نام

      ظاهرا به شمام فشار اومده
      حرف حق زده باید همه چی شفاف بشه بایددددددددددد........

    • amOOSOOma

      اقای پناهیان حرفهای تندی گفتند که از یک روحانی که باید معلم اخراق باشد انتظار نمیرفت..اما شما نماینده ها لایحه شفافیت یا عدم شفافیت در اختیار شما هست چرا اکثر جلسات مجلس غیر علنی و پنهان برگزار میشه.اقای پناهیان این حرفش درست است شما ننداز گردن قانون.شما خودتان قانون گزار هستید

    • بدون نام

      نماینده ها از ترس شفافیت آرا دست به شلوغ کاری می‌زنند اینو دیگه بچه هم میدونن..

    • مسعود

      مقصر اصلی خود مردم هستند كه افرادی ناشایست و دروغگو رو روانه خانه حساس تصمیم گبری كلان كشور كردن
      نماینده غلط میكنه رای شفاف نده همچین حرف میزنه انگار مادر زادی نماینده به دنیا اومده
      این مقام و منزلت رو مدیون مردم هستید

    • بدون نام

      ایشون زندگی ساده دارند و اکثر جلسات رایگانه

    • وطن پرست

      حقیقت تلخه ، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرد که حسین بن علی رو کشتند

    • ت

      درست است از نظر شما وامثال شما هرکس سخن حق بر زبان آورد نا آگاه هست این نسبت به آقای پناهیان نمی خورد منافع مجلسین در خطر است شما ها ثابت کردید که نماینده دولت وخودشان هستید نه ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج