جاباما
۹۰۵۷۵۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

احمد خاتمی: کشور در عرصه مدیریت مشکل دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:کشور در عرصه مدیریت مشکل دارد، به صراحت بگویم بخشی از این مشکل منشا بیرونی دارد اما بخش دیگر مربوط به این نکته است که کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:کشور در عرصه مدیریت مشکل دارد، به صراحت بگویم بخشی از این مشکل منشا بیرونی دارد اما بخش دیگر مربوط به این نکته است که کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع عزاداران حسینی محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) با بیان اینکه روح نهضت حسینی غیرت دینی است اظهار داشت: غیرت دینی در عرصه حکومت از جمله مباحثی است که باید مد نظر قرار گیرد.

او با اشاره به ۱۰ نکته در باب این مبحث گفت: سوال این است که معروفی که امام حسین (ع) در پی آن بود و منکری که به‌دنبال براندازی آن بود چه بود؟ در پاسخ باید گفت معروف حکومت دینی و منکر حکومت یزیدی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت شامل دو بخش حکم و حاکم است تصریح کرد: امام حسین (ع) حکم را در نامه به مردم بصره نوشت، ایشان خواهان حاکمیت قرآن بود که در این نامه این موضوع را بیان کرده بودند. امام حسین (ع) آرمان حکومت دینی را مطرح کرد گر چه می‌دانست به شهادت می‌رسد.

او ادامه داد: در حکومت دینی وزارت آموزش و پرورش نباید به یک معلم اجازه دهد که دین را مورد هجمه قرار دهد، وزارت علوم باید مراقب باشد که استاد، دین دانشجو را زیر سوال نبرد، آزادی این نیست که از امکانات دین و انقلاب علیه دین استفاده شود، این با غیرت دینی سازگار نیست البته نمی‌گوییم معلم و استاد این‌چنینی داریم بلکه صحبت این است که مسئولان باید مراقبت کنند.

خاتمی اظهار داشت: مهندسی دین در عرصه حکومت به این ترتیب است، رهبر پیامبر (ص)، سپس امیرالمومنین (ع) و بعد فرزندان ایشان قرار دارند و در زمان غیبت، ولی فقیه حاکم است. غیرت دین در این عرصه این گونه است؛ ولی‌فقیه از نگاه ما فقط رهبر سیاسی نیست بلکه او نایب امام زمان (عج) است.

او با بیان اینکه غیرت دینی اقتضا می‌کند که از حکومت دینی حمایت کنیم، گفت: حمایت به معنی تملق نیست بلکه حمایت از حکومت دینی باید حمایت ناصحانه باشد، خوبی‌ها را باید تشویق کرد و برای نقاط ضعف از باب نهی از منکر نقد سازنده صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غیرت دینی در عرصه حکومت دینی این است که نگذارند فضای مجازی قتلگاه ارزش‌ها و استقلال نظام شود، تصریح کرد: مسئولان اعتراف کردند که در اغتشاشات ارزی و اغتشاشات سال ۹۶، فضای مجازی جو را مدیریت کرد.

او افزود: نمی‌گوییم فضای مجازی نباشد لکن آن را کنترل کرده و اجازه ندهید قتلگاه دین و ارزش‌ها در این فضا شکل بگیرد، از این فضا باید به خوبی استفاده کرد، آن چنان که متدینین استفاده می‌کنند.

خاتمی گفت: فضای مجازی قتلگاه نظام و دین و ارزش‌ها است و باید کنترل شود، مسئولان نباید بگویند کنترل نمی‌شود، روسیه و چین برای حفظ ارزش‌های خود این فضا را کنترل کردند و موفق بودند ما نیز باید این فضا را کنترل کنیم.

او با اشاره به غیرت دینی در عرصه حجاب گفت: دلسوزان می‌گویند در بحث حجاب هر ۳ قوه باید کار را از خود شروع کنند. حجاب متن دین است و در بیش از ۱۰ آیه قرآن در باب حجاب تصریح شده است. حجاب از ضروریات دین است و غیرت دین در این عرصه اقتضا می‌کند مسئولان حجاب را از ادارات شروع کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: کشور در عرصه مدیریت مشکل دارد، به صراحت بگویم بخشی از این مشکل منشا بیرونی دارد، اما بخش دیگر مربوط به این نکته است که کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد و با مدیریت عادی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد.

او خاطرنشان کرد: غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی به این معنی است که مسئولان ما به‌طور کلی دندان امید به بیگانگان را بکنند. آمریکا ضرب‌المثل بدعهدی است، برخی هنوز به اروپا امیدوارند، نمی‌گوییم با اروپا مذاکره نداشته باشید، اما امید خود را از آن‌ها قطع کنید.

خاتمی با بیان اینکه اروپا و آمریکا مانند هم هستند و تعارفات یک ساله آن‌ها برای منافع خودشان است تصریح کرد: حرف این است که انتظار نداشته باشیم که آن‌ها گره‌گشا باشند، تمام امید مسئولان ما باید به خداوند و مردم باشد، مردمی که حکومت پهلوی را سرنگون کردند.

او افزود: غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی اقتضا می‌کند که استقلال کشور را در معرض معامله قرار نداد، جامعه اسلامی باید مستقل باشد، غارتگرانی که ۴۰ سال پیش آن‌ها را از در بیرون کردیم در تلاش هستند که از پنجره لوایح استعماری وارد کشور شوند. FATF لایحه‌ای استعماری است که در یک کلمه باید گفت دخل و خرج کشورمان بر اساس این لایحه زیر نظر آمریکا و اسرائیل قرار می‌گیرد، اما خدا را شکر تاکنون اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالف هستند، بنابراین باید تاکید کرد که استقلال کشور معامله کردنی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این لایحه استعماری مصداق تسلیم برابر بیگانه است و عاشوراییان برابر این لایحه تسلیم نمی‌شوند. همان گونه که «محرم ۵۷» موتور محرک پیروزی انقلاب اسلامی بود.

او در بخشی از سخنان خود با انتقاد از انعکاس اشتباه قسمتی از اظهارات شب گذشته خود گفت: بنده بیان کردم مذاکره با اروپا را منع نمی‌کنیم، اما مذاکره با آمریکا سم مهلک است، ما در این شرایط مذاکره با این کشور را حرکت ضد انقلابی می‌دانیم. این در حالی بود که برخی رسانه‌ها این صحبت را اشتباه منعکس کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که چهل ساله میگیم حاجی

    • بدون نام

      در تمام سطوح مدیریت و صدالبته مدیریت کلان مشکل داریم

    • بدون نام

      نه بابا، نفرمایید این حرفارو. مملکت اسلامی و این حرفا

    • بدون نام

      ملت دانا==== همه در رفاه

    • بدون نام

      کشور در خیلی از عرصه ها مشکل دارد جناب آنهم مشکل اساسی!!!!!!

    • بدون نام

      کجا مشکل ندارد

    • قاسم خدایی

      این آقا تازه از خواب بیدار شده وقتی نفت تحریم میشود کشور اینطور به هم میریزد یعنی از اول مدیریت مشکل داشته پول باشه همه مدیر خوبی هستند چون نیازی برای برنامه ریزی آینده نمی بینن

    • بدون نام

      تازه کشف کردی اینو؟

    • بدون نام

      مگه تو یکی از مدیر های کشور نیستی.

    • بدون نام

      همه کاره ها و هیچکاره ها !

    • بدون نام

      شما که میدونی مشکل کجاست راه حل بده

    • آزاد

      مردم کشوری که مدیران لایق ندارد باید برود سراغ مدیر لایق

    • بی نام

      بیشتر در انتخاب مدیریت مشگل داریم اگر مدیر انتخاب کنیم هر گز مشگل نخواهیم داشت ولی ما از افرادی که صلاحیت و تخصص و تعهدی ندارند بعنوان مدیر منصوب می کنیم نتیجه اش شرایط کنونی جامعه است مثلا" کارشناس فقه را وزیر صنعت می کنیم یا فردی که هیچگونه آشنایی با موضوعیت کار و کارگری و مسایل تامین اجتماعی ندارد منصوب به وزارت کار می کنیم چون حلقه مدیریتی محدود و بسته و مختص عده ای خاص است

    • بدون نام

      اشیخ درچی مشکل ندارد

    • بدون نام

      کجاش مشکل نداره؟

    • شهروند

      مدیریت در کشور صفر است مدیری با کفایت به اندازه انگشتان دست نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج