۹۰۵۸۳۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کابل، رسانه سعودی را به دروغ‌گویی متهم کرد

"صدیق صدیقی" سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه خبر منتشر شده از او در روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" مبنی بر دست داشتن قطر در عملیات طالبان در افغانستان را کاملا بی پایه و اساس توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا: "صدیق صدیقی" سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه خبر منتشر شده از او در روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" مبنی بر دست داشتن قطر در عملیات طالبان در افغانستان را کاملا بی پایه و اساس توصیف کرد.

صدیقی در پیامی توئیتری به خبر منتشر شده از وی در الشرق الاوسط واکنش نشان داد و نوشت: سخنانی که از وی در این رسانه سعودی (الشرق الاوسط) منتشر شده است کاملا بی اساس و خلاف واقعیت است.

صدیقی افزود: تمام سخنانی که الشرق الاوسط درباره طالبان و قطر به من منتسب و منتشر کرده، کذب است و من هیچ یک از این سخنان را در کنفرانس خبری خود در روز گذشته (دوشنبه) عنوان نکرده ام.

روزنامه الشرق الاوسط روز دوشنبه در خبری مدعی شد که سخنگوی ریاست جمهوری افغاستان دولت قطر را به دست داشتن در عملیات نیروهای طالبان در افغانستان متهم کرد.

این روزنامه نوشت که صدیقی در یک کنفرانس خبری در کابل پس از اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو مذاکرات با طالبان گفت: طالبان، مردم افغانستان را به دستور دولت قطر می کشد. مردم افغانستان صلح پیچیده و مبهمی که منجر به پایان جنگ و برقراری امنیت در کشور شود، نمی خواهند.

الشرق الاوسط به نقل از صدیقی نوشت: حضور سران طالبان در قطر ماه عسلی است که به زودی به پایان می رسد و روند صلحی که بر سر آن در قطر مذاکره شد، از همان آغاز عقیم و ناقص زاده شد.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود به صورت مخفیانه با سران طالبان در کمپ دیوید دیدار کند، اعلام کرد این مذاکرات برای او مرده است.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای لغو مذاکرات صلح افغانستان، طالبان روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: توقف گفت‌ وگوهای صلح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، بیانگر تزلزل واشنگتن در تعامل سیاسی است.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با افشای قرار نشست محرمانه‌ با رهبران طالبان در کمپ‌ دیوید اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن سودانی

      آقانبایدبفهمیم این گروه آدمکش چه کسی داره مسلح میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج