جاباما
۹۰۵۹۳۰
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

علت نشت متادون در بازار آزاد

مدیرکل دفتر حقوقی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو با اشاره به علل نشت متادون در بازار آزاد، گفت: برنامه ما این است که متادون را در داروخانه‌های معین توزیع کنیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر حقوقی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو با اشاره به علل نشت متادون در بازار آزاد، گفت: برنامه ما این است که متادون را در داروخانه‌های معین توزیع کنیم.

دکتر شهریار اسلامی‌تبار در گفت‌وگویی درباره نشت متادون در بازار آزاد نیز گفت: پیش از این، رویه به این صورت بود که داروهای ترک اعتیادی مانند متادون به مراکز ترک اعتیاد داده می‌شد.

در اینجا گاهی مشکلاتی ایجاد و گفته می‌شد دارو یا از طریق شرکت تولیدکننده و یا از طریق مرکز ترک اعتیاد به بازار آزاد نشت پیدا می‌کند.

بر همین اساس برای کاهش تخلف در این زمینه اعتقادمان بر استفاده از داروخانه‌های معین است. به این صورت که در هر منطقه و هر شهری چند داروخانه معین داشته باشیم که شرکت‌های تولیدکننده متادون، دارو را به این داروخانه‌ها تحویل دهند و بیماران هم از داروخانه‌های معین دارویشان را تهیه کنند.

اسلامی‌تبار تاکید کرد: در عین حال ما همه کالاهای سلامت‌محور را برچسب‌گذاری کردیم و مردم می‌توانند از طریق موبایل به سادگی غذا، دارو، مکمل و... را ردیابی کرده و به ما هم کمک کنند. بر این اساس متادونی هم که از سوی داروخانه معین پخش می‌شود، قابل ردیابی است.

وی افزود: سامانه ما هم به گونه‌ای تعریف شده که اگر یک نفر یک کد و لیبل را سه بار چک کرد، در سامانه ما ثبت شده و مشخص می‌شود.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، یعنی در آن کد تخلف شده و ما آن را پیگیری می‌کنیم. اگر یک لیبل سه بار چک شود، به این معنی است که تولیدکننده‌ای که اجازه داشته مثلا ۱۰۰۰ متادون تولید کند و بر اساس همان برچسب دریافت کرده، تعداد بیشتری تولید کرده و لیبل تکرار شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم با داشتن نرم‌افزار TTAC می‌توانند این کنترل‌ها را انجام دهند، گفت: ممکن نیست که ما با تعداد محدود بازرسین‌مان بتوانیم تمام بازار را رصد کنیم.

ما ۱۰۰ هزار شرکت در حوزه کالاهای سلامت‌محور داریم، چگونه می‌توانیم با تعداد محدود بازرسین آن‌ها را رصد کنیم؟ بنابراین سیستم‌های الکترونیک به کمک آمده‌اند و هر کسی می‌تواند بازرس ما باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام عطاریها دارند آزاد وراحت میفروشند

    • منصور

      با پخش متادون به داروخانه یعنی سلامت جامعه بفع مصرف کننده وغیره....اما با همین روش فعلی درست کردن مافیا دارو و راند وبازار سیاه که قیمت 5400 تومانی 150000 به دست مصرف کننده برسه

    • بدون نام

      چه خوب روش ردیابی دارو رو برای متقلبها لو دادی!

    • خوش باور

      بگذارید مردم زندگیشان رابکنند مردم کوچه وبازاررا شکنجه نکنید

    • س.

      از کدوم کنترول حرف میزنی یه سر بیا تو عطاریها ببین چه خبره .هرچی بخوای بهت میدن قورس شربت .اکثرا معتاد شده اند .هم شم بخاطر وضعیت بد اختصادیست .نداشتن تفریح اوقات فراغت و امید به آینده. ...

    • بدون نام

      خب تکلیف مراکز ترک اعتیاد و اینهمه پرسنل در سراسر کشور که بیکار میشن چی میشه

    • بدون نام

      مراکز ترک اعتیاد ۵۰ هزارتومن میگیرند ده تا متادون میدهند خب که چی؟
      دکان باز کردند برای خودشون نه برای درمان معتاد

    • بدون نام

      نصفی میخورند ده ساعت به چیزی احتیاج ندارن
      همه مدیریت میکنن یک دونه رو بیست وچهارساعت میبرن.. مردم خودشون میدونن نباید زیاد بخورن .این بهتراز تریاک هرووین شیشه وغیره

    • ناخدا

      داروخانه ها فقط لوازم آرایشی بهداشتی خارجی دارند ورژ لب لاک ناخن دارو فقط ژولوفن دیگه استامنوفن الباقی داروها عطاری وداخل کوچه وسوپر مارکتها گیر می آید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج