جاباما
۹۰۵۹۶۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته توانست هنگ کنگ را شکست دهد.

خبرآنلاین: نخستین بازی هر تورنمنت بی شک یکی از مهم ترین بازی هاست و همین قاعده هم دیروز برای تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ حکمفرما بود. شاگردان ویلموتس در آغاز راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ باید در مقابل تیمی ناشناخته به میدان می رفتند.تیمی که مسابقات را با یک مساوی مقابل کامبوج آغاز کرده بود و می توانست با استفاده از امتیاز میزبانی تیم ملی را اذیت کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و آن طور که در ادامه مرور خواهیم کرد شاگردان ویلموتس توانستند قدم اول را در خاک حریف محکم بردارند.

لاین‌آپ همیشگی؛بدون ریسک

مارک ویلموتس در بازی دیروز از همان ۱۱ بازیکنی استفاده کرد که پیش از این کارلوس کی روش هم بارها و بارها آن ها را در کنار هم قرار داده بود و همچنین خود ویلموتس هم در دو بازی دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی این نفرات را تست کرده بود.ترکیب تیم ملی از علیرضا بیرانوند درون دروازه تا سردار آزمون در خط حمله سورپرایز خاصی به همراه نداشت و شاید در این میان ترجیح دادن مهدی ترابی و محمدحسین کنعانی زادگان به وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی تنها نکات بدیع ترکیب تیم ملی بود.

استفاده از ترکیبی با تغییر کم این فرصت را به تیم ملی داد تا از همان ابتدا نمایشی هماهنگ از خود نشان دهد و بتواند با احاطه بر بازی زهر خود را به حریفش بریزد.

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

سردار در نقش جدید

سردار آزمون پس از عملکرد خوبی که در تیم زنیت در لیگ روسیه از خود به جای گذاشته بود در تیم ملی هم نمایش قابل قبولی داشت و به خوبی توانست از وظیفه جدیدش در تیم ویلموتس بربیاید.

تیم ملی بر خلاف قبل،با سیستم 4-4-2 به زمین آمد و سردار آزمون در کنار کریم انصاری فرد دو مهاجم ترکیب تیم ملی بودند با این حال آزمون همانند یک بازیکن آزاد که وظیفه سر کشیدن به تمامی نقاط زمین را دارد،مدام به عقب می آمد و به کناره ها می رفت تا در غیاب یک بازیساز کلاسیک مثل اشکان دژاگه یا مسعود شجاعی،از پس این مسئولیت به خوبی بربیاید و با ارسال ها و پاس های دقیق خود چندین بار بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش را صاحب موقعیت گلزنی کند.

آزمون همچنین هنگامی که در محوطه جریمه حریف هم صاحب موقعیت می شد همانند مهاجمی زهردار و خطرناک به سمت دروازه هنگ کنگ شوت می زد و در نهایت هم با ضربه ای دقیق توانست گل اول تیم ملی را خیلی زود وارد دروازه تیم میزبان کند.

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

کانال راست؛هماهنگ و هجومی

حضور رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش در سمت راست زمین باعث شده بود تا ایران مطابق انتظار روز پر جنب و جوشی را در سمت راست تجربه کند. این دو بازیکن سرعتی و تندوتیز بارها و بارها با نفوذها و ارسال های خود از این جناح باعث خلق موقعیت برای تیم ملی شدند و هر دو گل ایران را هم با همین حرکات پایه ریزی کردند. حرکت گل اول با ارسال محکم و تیز رضاییان شروع شد و گل دوم هم با استارت عالی جهانبخش و پاس دقیق او به کریم انصاری فرد و ضربه تمام کننده شماره ۱۰ تیم ملی به سرانجام رسید تا کانال راست ایران در فاز هجومی باز هم هماهنگ و کارآمد عمل کند.

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

امتحان ساده دفاع و دروازه‌بان

خط حمله هنگ کنگ چندان زهردار نبود و نتوانست به جز یکی دو صحنه خط دفاعی تیم ملی را به زحمت بیندازد تا 4 مدافع ایران روز آرامی را سپری کنند و فشار زیادی را متحمل نشوند. در این میان معدود ضربه های قرمز پوشان میزبان را هم علیرضا بیرانوند به خوبی مهار کرد تا گلر مورد اعتماد ویلموتس یک کلین شیت دیگر را هم با لباس تیم ملی به نام خود ثبت کند.

آمار چه می‌گوید؟

ایران در روزی هنگ کنگ را شکست داد و 3 امتیاز گام نخست را گرفت که عملکرد مقتدرانه ای در این دیدار داشت و در تمامی جنبه ها تیم برتر زمین بود.تیم مارک ویلموتس در این مسابقه 71 درصد مالیکت توپ را در اختیار داشت و 15 بار به سمت دروازه حریف شوت زد که 4 ضربه آن در چارچوب بود و یک بار هم برگردان زیبای کریم انصاری فرد تیر دروازه تیم میزبان را لرزاند.

هنگ کنگ هم فقط یک بار به سمت دروازه ایران شوت زد که بیرو آن توپ را جمع کرد. یوزپلنگان پارسی همچنین 12 کرنر هم به روی دروازه هنگ کنگ ارسال کردند که این هم نشان از میل بالای حمله کردن در تیم ویلموتس است. چیزی که ایران را بیش از همیشه به آینده امیدوار می کند.

تیم ویلموتس و چیزهایی که ما را امیدوار می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجله نکن محک این تیم فقط در آسیا مقابل عراق و ژاپن و کره و استرالیا و همینطور عربستان هستش نه تیم های درجه 4........تیم ملی هم در آسیا با کیروش قلدری کرد ولی با ژاپن در همون نیمه اول نسخه کیروش رو پیچوندن.......این مربی یک بار با کره حریف جدی مساوی کرده در بازی تدارکاتی در خونه حریف که اتفاقا گل هم دریافت کرد ........معیار این مربی هنوز اصلا مشخص نیست اگر قرار بر مشخص شدن باشه عراق و بحرین بسیار مناسبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج