جاباما
۹۰۶۰۴۰
۴ نظر
۵۳۶۵
۴ نظر
۵۳۶۵
پ

باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

حتما درباره هوش برخی حیوانات شنیده اید. در اینجا با باهوش‌ترین موجودات قلمروی حیوانات آشنا می‌شوید.

برترین‌ها : حتما درباره هوش برخی حیوانات شنیده اید. در اینجا با باهوش‌ترین موجودات قلمروی حیوانات آشنا می‌شوید.

۱. شامپانزه‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

باتوجه به اینکه ۹۹درصد دی‌ان‌ای شامپانزه‌ها با ما مشترک است، جای تعجب نیست که این موجودات هوش بالایی داشته باشند. سلسله مراتب اجتماعی آن‌ها بسیار شبیه به انسان‌ها است و توانایی یادگیری و ارتباط برقرار کردن با زبان اشاره را دارند. برخی از این گونه‌ها ممکن است مثل ما صاف راه بروند. ابزار‌های باستانی در حفاری‌های باستان شناسی کشف شده است که توسط قبایل شامپانزه‌ها استفاده می‌شده اند. شاید فکرش را هم نکنید، اما برخی از آن‌ها خودشان یاد گرفته اند آتش روشن و خاموش کنند. سن باروری آن‌ها هم درست مثل انسان، در ماده‌ها ۱۳ سالگی و در نر‌ها ۱۶ سالگی است.
۲. دلفین پوزه‌بطری
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

در کتاب «راهنمای سفر به کهکشان» داگلاس آدامز،دلفین‌ها به عنوان دومین موجودات باهوش کل کهکشان معرفی شده اند. هر یک از آن‌ها امضای صوتی منحصربه‌فردی دارند. این ویژگی به دلفین‌ها اجازه می‌دهد جفت خود را در گروه بزرگی از دلفین‌ها پیدا کنند. هر دلفین سوت مخصوصی دارد که بقیه می‌توانند آن را برای برقراری ارتباط با دلفین‌ خاصی که می‌خواهند به آن نزدیک شوند، تقلید کنند. یعنی معادل دلفینی این است که بگوییم «علی می‌خوام باهات صحبت کنم.» همچنین دلفین‌ها خودشان را با قایق ماهیگیران هماهنگ می‌کنند تا ماهی‌ها را به دام بیندازند.
۳. فیل‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

من همیشه فکر می‌کردم که در چنین جمجمه بزرگی، مغز بزرگی هم باید وجود داشته باشد. مثل اینکه درست فکر می‌کردم. این غول‌های باشکوه رفتار‌هایی مثل مهربانی و همدردی از خود نشان می‌دهند. آن‌ها تنها حیواناتی هستند که با استفاده از سیگنال‌های لرزه‌ای با هم ارتباط برقرار می‌کنند.
۴. طوطی خاکستری آفریقایی یا کاسکو
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

اگر قرار بود آلبرت انیشتین به یک حیوان تبدیل شود، احتمالا طوطی خاکستری آفریقایی می‌شد. طوطی‌های خاکستری آفریقایی سطحی از درک منطقی را دارند که بیشتر پرندگان ندارند. این پرندگان استعداد زیادی در شمارش و در بیان کردن احساساتشان دارند. از آنجا که آن‌ها یک گونه پیچیده و بسیار حساس هستند، کارشناسان توصیه می‌کنند فقط کسانی که آموزش دیده اند، از آن‌ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند. اگر پرنده شما حساس است، محیطش را بسیار آهسته تغییر دهید.
۵. موش‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

«فراشناخت» توانایی تصمیم‌گیری بر اساس دانش شخص یا عدم آن است. هم موش‌ها و هم انسان‌ها این ویژگی را دارند. این جوندگان کاملا خودآگاه هستند، نقاط حساسی روی بدنشان دارند و حتی می‌توانند خواب ببینند. برخی از آن‌ها در جایگاه حیوان خانگی بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند در کنار انسان‌ها باشند. همچنین می‌توانید مثل گربه یا سگ، آن‌ها را با اسم صدا کنید.
۶. کلاغ‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

علیرغم اینکه مغز کلاغ به اندازه شصت انسان است، اما از نظر نسبت جثه به مغز، جزء پرنده‌های «بزرگ مغز» به حساب می‌آید. آن‌ها می‌توانند راه حل مسائل پیچیده را پیدا کنند و حتی چهره انسان‌های متفاوت را تشخیص دهند.
۷. سگ‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

توصیف هوش سگ‌ها ممکن است از سگی به سگ دیگر متفاوت باشد. آموزش اطاعت‌ کردن از دستورات خاص در برخی نژاد‌های سگ راحت‌تر است، اما در شرایط خاص از سگ‌های متفاوتی استفاده می‌شود. مثلا برای سگ سورتمه منحصرا بینماموت‌های آلاسکایی یا هاسکی سیبری انتخاب می‌شود، چون مقاوت بیشتری نسبت به سرمای شدید دارند.
۸. کبوتر‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

این پرندگان ریاضیدانان دنیای پرندگان هستند. کبوتر‌ها (همچنین میمون‌های رزوس) می‌توانند قوانین ریاضیات را یاد بگیرند و انسان‌ها را با ویژگی‌های فردی چهره‌شان تشخیص دهند.
۹. خوک‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

هوش خوک حتی از گربه‌های خانگی هم بیشتر است. آن‌ها حافظه بلندمدت شگفت انگیزی دارند که می‌توانند زبان نمادی و استفاده درست از جوی‌استیک برای انجام بازی ویدئویی را یاد بگیرند.
۱۰. اختاپوس‌ها
باهوش‌ترین حیوانات روی زمین را بشناسید

از میان تمام موجودات بی‌مهره، هشت‌پا بزرگترین مغز را دارد. اختاپوس حداقل ۱۳۰میلیون نورون دارد و بیشتر آن‌ها در بازوهایش قرار دارند. (برای مقایسه، انسان ۱۰۰ میلیارد نورون دارد.) پس بازوچه‌ها نورون‌های زیادی دارند، اگر یکی از آن‌ها قطع شود، اندام قطع‌شده خودش به جستجوی غذا ادامه می‌دهد.
منبع: celebspulse
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باتوجه به اینکه ۹۹ درصد دی.ان.ای شامپانزه ها با ما مشترک است، جای تعجب نیست که این موجودات هوش بالایی داشته باشند.

      بخاطر شباهتشون با ما هوششون زیاده؟
      حس نمیکنی خودتو زیادی تحویل گرفتی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب باهوش ترین جانور انسانه دیگ
        تو حیوونی باهوش تر از انسان سراغ داری؟

      • بدون نام

        ۲۰:۵۳
        باهوشترین جانور انسانه؟
        حیوونی باهوش تر از انسان؟
        شرم بر تو باد
        خداوند - جلّ اسمه و عزّ ذکره - میفرماید (و نفخت فیه من روحی) یعنی (از روح خودم در او دمیدم)
        حالا تو برای انسان، این اشرف مخلوقات که خداوند از روح ملکوتی خودش در او دمید و تمام کائنات را برای این آفرید تا مقدمه ای برای پیدایش و ظهور او باشند، لفظ جانور به کار می بری و او را با حیوان مقایسه میکنی؟
        ننگ بر تو باد

    • بدون نام

      واقعا که فیل ها و دلفین ها در مقایسه با انسان ها از تکنولوژی پیشرفته تری برای ارتباطات استفاده می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج