جاباما
۹۰۶۰۶۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نادال: هیچ‌وقت به شکستن رکورد راجر فکر نمی‌کنم

ستاره اسپانیایی تنیس می‌گوید ادامه حضور در میان بازیکنان برتر برایش مهمتر است از اینکه بخواهد رکورد فدرر در فتح بیشترین گرند‌اسلم‌ها را بشکند.

خبرورزشی: رافائل نادال، ستاره اسپانیایی تنیس، قهرمانی رقابت گرند‌اسلم اوپن آمریکا را از آن خود کرد تا یک جام دیگر به کارنامه پرافتخار خود اضافه کند. رافا می‌گوید ادامه حضور در میان بازیکنان برتر تنیس برایش مهمتر است از اینکه بخواهد رکورد راجر فدرر در فتح بیشترین گرند‌اسلم‌ها (۲۰) را بشکند یا اینکه به دنبال رتبه شماره یک در رده‌بندی جهانی باشد.

فوق ستاره ۳۳ ساله اسپانیایی و چپ‌دست، نوزدهمین قهرمانی خود در گرند‌اسلم‌ها و چهارمین عنوان قهرمانی در رقابت‌های یو اس اوپن را با پیروزی در یک بازی سخت به دست آورد. حریف او دانیل مدودف روس بود که در یک بازی تماشایی در نهایت بعد از چهار ساعت و پنجاه دقیقه مبارزه در ورزشگاه «آرتور اَش»، نادال با حساب ۳-۲ حریف خود را شکست داد.

بعد از مسابقه ویدئویی از نادال پخش شد که به تقدیر از او و عملکردش در همه این سال‌ها پرداخته بود، نادال که با دیدن این ویدئو احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت، گفت: «خیلی خوشحالم. این جام برای من معنی خیلی زیادی دارد.»

او در مورد شرایط مسابقه فینال هم گفت: «سه ساعت آخر مسابقه خیلی فشرده بود و بسیار سخت، چه از نظر جسمی و چه از نظر ذهنی و روحی. با دیدن این فیلم و جمعیتی که مثل همیشه مرا تحت تأثیر قرار می‌دهند، همه این‌ها واقعاً باعث شده‌اند که این لحظه برای من بسیار خاص و استثنایی باشد. یک روز فراموش‌نشدنی.»

این برد دراماتیک، نادال را در آستانه رسیدن به رکورد رؤیایی راجر فدرر در کسب بیشترین گرند‌اسلم مردان تنیس دنیا قرار داد. فدرر بیست قهرمانی در کارنامه دارد و بعد از او و نادال، نفر سوم نواک جوکوویچ است که ۱۶ قهرمانی در رقابت‌های ماژور تنیس دنیا را در تالار افتخاراتش ثبت کرده است.

اما نادال تأکید دارد که بیشتر روی اینکه در سطح بالا به حرفه خود ادامه دهد تمرکز دارد تا اینکه بخواهد دنبال رکوردشکنی باشد: «مسلماً دوست دارم کسی باشم که بیشترین افتخارات و مدال‌ها را دارد، اما به آن فکر نمی‌کنم و نمی‌خواهم هر روز برای این هدف تمرین و بازی تنیس را انجام دهم.

من تنیس را بازی می‌کنم، چون عاشق تنیس هستم. اصلاً این‌طور نیست که فقط به گرند‌اسلم‌ها فکر کنم. ورزش تنیس خیلی فراتر از گرند‌اسلم‌ها است. الان به این احتیاج دارم که به چیز‌های دیگر فکر کنم. بازی می‌کنم که شاد باشم. البته که برد و موفقیت باعث شادی مضاعف من می‌شود.»

احساس رضایت شخصی، نظیر آنچه که نادال بعد از پیروزی مقابل حریف سرسختی مثل مدودف حس کرد، برای رافا خوشحال‌کننده‌تر از کسب گرند‌اسلم‌ها است: «این مدل رقابت، که باعث جلب توجه تماشاگران می‌شود و مردم را به شور و شوق می‌آورد، برای ورزش تنیس بهترین اتفاق است. این‌طور نیست؟ من افتخار می‌کنم که بخشی از این رقابت و مبارزه بودم و هستم، اما باز هم تکرار می‌کنم: تو نمی‌توانی هر روز به‌دنبال این باشی که چه کسی بیشتر از تو عنوان دارد یا کمتر از تو دارد و بعد هم بابت این مسائل خودت را ناراحت کنی.

همه چیز‌هایی که تاکنون به دست آورده‌ام به مراتب بیشتر از آنچه که فکر می‌کردم بوده‌اند و رؤیایش را داشتم. آنچه باعث خوشحالی و شادی می‌شود، احساس رضایت شخصی در هر انسانی است. از این نظر من خیلی آرام و خیلی خوشحالم بابت همه کار‌هایی که انجام داده‌ام.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی11

      آفرین به این طرز فکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج