جاباما
۹۰۶۱۰۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

سرقت از منازل شهروندان با پوشش زنانه

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو سارقی خبر داد که با پوشش زنانه طلا و جواهرات شهروندان تهرانی را سرقت می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو سارقی خبر داد که با پوشش زنانه طلا و جواهرات شهروندان تهرانی را سرقت می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط تیرماه امسال، طی تماس تلفنی زنی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از وقوع سرقت منزلش به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر اعلام شکایت کرد و گفت، زمانی که در منزل حضور نداشته سارق یا سارقان با ورود به منزل مقادیری طلا، سکه و وجه نقد به ارزش یکصد و پنجاه میلیون تومان به سرقت برده اند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه ۹ دادسرای ناحیه ۱۰ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با شروع تحقیقات، کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته محل سرقت رفته و پس از بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته و همچنین فیلم‌های دوربین بانکی در همان محل بود، مشاهده شد یک زن با کلید وارد آپارتمان شاکی شده است.

سرهنگ دولتخواه، تصریح کرد: با توجه به پایش فیلم‌ها این احتمال متصور شد که با توجه به اندام و وضعیت راه رفتن فرد حاضر در فیلم‌ها، سارق مردی است لباس زنانه به تن دارد و در پوشش زنانه اقدام به سرقت کرده و از آنجا که سرقت بدون تخریب و با استفاده از کلید انجام شده، احتمال ارتکاب سرقت توسط آشنایان و بستگان مالباخته قوت گرفت.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مالباخته به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت و در خصوص افرادی که به منزل او رفت و آمد داشتند از او تحقیقات به عمل آمد که شاکی فردی را که به عنوان برق کار به منزلش مراجعه کرده بود را به عنوان مظنون پرونده معرفی کرد.

او اظهار داشت: فرد مظنون سه روز بعد به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد، اما در تحقیقات انجام شده بیگناهی او برای کارآگاهان این پایگاه اثبات و با هماهنگی مرجع قضایی آزاد شد، اما همزمان کاراگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود، فرد دیگری به نام "پیمان" را شناسایی کردند که در زمان سرقت در محل حضور داشته است.

سرهنگ دولتخواه، افزود: بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده مخفیگاه این متهم در محدوده پاسگاه نعمت آباد شناسایی شد و با هماهنگی مرجع قضایی در چهارمین روز شهریورماه امسال دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

او بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته از پیمان، وی منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد، اما با استناد به دلایل و مدارک به دست آمده در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و اظهار داشت پیشنهاد سرقت را دوستم "مهرداد" یکی از اقوام مالباخته به من داد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: به دنبال اظهارات این مرد، دستگیری مهرداد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم، در تاریخ پنجم شهریور در محدوده میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد که در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و اظهار داشت، حدود چند ماه پیش با مالباخته آشنا شدم و اعتماد او را جلب کرده‌ام و ۱۰ روز قبل با سرقت دسته کلید او، تعدادی از آن ساختم و دوباره بدون آن که متوجه شود دسته کلیدش را بازگرداندم، تا این‌که به دوستم پیمان پیشنهاد سرقت را دادم و به او گفتم با پوشش زنانه وارد منزل شاکی شود، چون توجه کسی را جلب نمی‌کند.

سرهنگ دولتخواه، افزود: متهمان پس از سرقت، طلاجات را به یک مالخر اموال مسروقه در محدوده شهرستان بهارستان به مبلغ ۷۰ میلیون تومان فروخته و پول حاصله را بین خود تقسیم و صرف خرید مواد مخدر کرده اند.

رئیس پایگاه پنجم در ادامه اشاره داشت: با به دست آمدن این اطلاعات دستگیری مالخر اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت که کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضایی و اخذ نیابت به شهرستان بهارستان اعزام و این مالخر به همراه پسرش شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه و اعتراف به جرم خود، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم دیگر و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به شهروندان گفت: با نصب دوربین مداربسته در نقاط مناسب ساختمان، دزدگیر و تجهیزات الکترونیکی از بروز این‌گونه سرقت‌ها می‌توان پیشگیری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      آقای محترم. کارازریشه خرابه؟باین دستگیری هاوطرح ها کار درست نمیشه؟بجز ایجادشغل کردودرآمدکشور راخرج مردمش بکنی؟؟نه خرج کشورهای عرب

    • هاشمی بندرعباس

      درود به پلیس اگاهی دمشون گرم خداراشکرمیکنم که سربازهای گمنام همه جا پیش ما هستن هم امنیت جانی داریم هم امنیت مالی خداوند به همه مسولین کشور که بخاطر جان مردم واموال مردم همجا حاضرهستن از سمیم قلب جای قدردانی وتشکر فراوان داریم وازخدای بزرگ ارزوی سلامتی انها وخانواده شان مسلعت دارم خداوندا رهبر عزیزمان درپناه خود نگهدار دشمنان نظام نابودشان گردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سمیم قلب نه. ثميم غلب
        مسلعت نه. مثلعت

    • بدون نام

      ماشاالله ب شما مردان غیور ماشاالله ب ان شیری ک خوردیدودر این راه زحمت زیادی میکشید خدا پشت و وپناهتان باشد ازچشم دشمنان دور دور باشید الهی اومید،

    • بدون نام

      خوب با این همه تفسیر مال باخته به مالش رسید یانه یا فقط گرفتید زندان وبع هم مال از بین رفته وبعد از ده سال قسطی وماهی هزارتومان بگیر اگر مال را به صاحبش برگرداندیدرست است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج