۹۰۶۱۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار علم‌الهدی به کاندیدا‌های انتخابات ۹۸

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کاندیدا شدن در انتخابات با انگیزه قدرت‌یابی و کسب منافع سیاسی باشد، می‌تواند انسان را به عمر سعد تبدیل کند.

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کاندیدا شدن در انتخابات با انگیزه قدرت‌یابی و کسب منافع سیاسی باشد، می‌تواند انسان را به عمر سعد تبدیل کند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز یازدهم محرم در حسینیه واعظ شهیدی در خصوص اهمیت واقعه کربلا، اظهار کرد: یازدهمین روز محرم آغاز فصل دوم انقلاب کربلاست، جنبه عملیاتی انقلاب عاشورا از یازدهمین روز محرم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حقیقت اتفاقاتی که از روز یازدهم محرم تا حضور اهل بیت(ع) در شام رخ داد به خوبی منعکس نشده است، افزود: اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا درگیر مصائب زیادی از جمله اسارت، بیماری و سقط جنین بانویی از همراهان کاروان شدند، اما عواطف ما مسلمانان که از روی عشق و محبت در مورد واقعه کربلا جریحه‌دار است، باعث شده نتوانیم واقعیت حرکت اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا را درک کنیم، چراکه عملکرد اهل بیت(ع) فراتر از یک رویکرد انفعالی و براساس مظلومیت است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حقیقت امر این است که سپاه دشمن با انگیزه منافع و مطامع سیاسی، در روز عاشورا به عرصه جنگ با امام زمان خود آمده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: فرماندهان لشکر عمر سعد همان مردم کوفه بودند که از امام حسین(ع) دعوت کرده بودند که به کوفه بیایند و وقتی حضرت از آن‌ها پرسید« مگر خودتان نبودید که من را دعوت به بیعت کردید؟» حرفی برای گفتن نداشتند، چراکه همه آن‌ها و نیز عمر سعد با انگیزه سیاسی و کسب امتیاز قدرت به میدان آمده بودند.

وی با تأکید بر اینکه اگر کاندیدا شدن در انتخابات مختلف از جمله شورای شهر، نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری با انگیزه قدرت و کسب منافع سیاسی باشد، می‌تواند انسان را تبدیل به عمر سعد کند، گفت: بخشی از لشکر عمر سعد از رؤسای قبیله‌های حجاز و عراق بودند. گروه دیگر، اعراب بیابانی بودند که دشمنی و دوستی را نمی‌فهمیدند و تنها با انگیزه گرفتن غنیمت وارد جنگ شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه هم امام حسین(ع) و همراهان ایشان و هم دشمن برای حضور در صحرای عاشورا برنامه داشتند، ابراز کرد: لشکر دشمن با وجود اینکه می‌دانست حضور در مقابل فرزند پیامبر(ع) برای آن‌ها در گران تمام می‌شود اما این بها را به جان خریدند تا به منافع سیاسی خود برسند و در کنار آن از قدرت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا یزید برای فرماندهان سپاه خود جایزه در نظر گرفته بود، اظهار کرد: عمر سعد دستور داد در طول راه انتقال کاروان اسرای کربلا آنقدر به آن‌ها گرسنگی و تشنگی بدهند تا آنان تبار خود را از یاد برده و اینگونه قدرت و صلابت نسل پیامبر(ص) به بنی امیه منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای خانواده‌ای که امام را در عاشورا همراهی می‌کردند انتخاب شده بودند، افزود: همه آنان خود را آماده چنین واقعه‌ای کرده بودند، دشمن نمی‌دانست که هر کدام از آن‌ها یک قهرمان هستند و برای انجام رسالت خود که تثبیت ولایت پیغمبر(ص) و براندازی شرک و کفر است، با امام خود در عاشورا همراهی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج