جاباما
۹۰۶۴۱۲
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ماجرای جداییِ اعضای گروهک منافقین

یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین از جدا شدن ۸۰۰ نفر از اعضای این سازمان در پی اخراج از عراق خبر داد.

فارس نوشت: یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین از جدا شدن ۸۰۰ نفر از اعضای این سازمان در پی اخراج از عراق خبر داد.

«حمیرا محمدنژاد» عضو جدا شده از سازمان تروریستی مجاهدین خلق که در حال حاضر مقیم آلمان است، می‌گوید پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، ۸۰۰ نفر از اعضای از این سازمان جدا شدند.

بر اساس گزارش وبگاه عراقی «اشرف نیوز»، وی گفت: «در حقیقت مریم رجوی نتوانست موانع سازمانی را (پس از خروج از عراق) بر اعضا تحمیل کند؛ موانعی مانند شرایط در عراق یا بهانه‌هایی مانند شرایط امنیتی، سیاسی یا اجتماعی. مهمترین این موانع "طلاق سازمانی" بود که تحت عنوان "انقلاب ایدئولوژیک" بر اعضا تحمیل می‌شد».

محمدنژاد افزود: «مسعود رجوی قبل از "پنهان شدن" روابط تمام اعضا با خانواده‌هایشان یا جهان خارج را به بهانه تهدیدات امنیتی و مشکلات سیاسی قطع کرد و این موضوعی بود که خود اعضای تا حدی پذیرفته بودند. عراق تحت حاکمیت صدام برای رجوی یک امتیاز بود، وی توانست به موازات دولت عراق، دولت کوچک نیمه مستقلی برای خود تشکیل دهد که از سرویس اطلاعات و زندان برخوردار باشد».

وی ادامه داد: «صدها نفر از جدا شده‌ها به بهانه امنیت و تهدید رهبری سازمان بازداشت و شکنجه شدند، برخی از آنها زیر شکنجه مردند. برخی از این فجایع در گزارش سازمان حقوق بشر مربوط به سال ۲۰۰۵ آمده است. همچنین برخی از جداشده‌ها با دارو کشته شدند یا مرگ آنها با خودکشی اعلام شد».

در سال ۲۰۰۳ اعضای مجاهدین خلق به صورت کامل از اردوگاه «اشرف» واقع در شمال عراق اخراج شدند. اخراج منافقین از عراق به دستور دولت قانونی این کشور صورت گرفت و مهم‌ترین هدف آن نیز تأمین امنیت در این کشور بود که با حضور تروریست‌ها بدست نمی‌آمد.

اخراج منافقین از خاک عراق با وجود حضور ۳۰ ساله این گروهک و نفوذ و ارتباطاتی که حتی در دولت جدید عراق بعد از سرنگونی صدام ایجاد کرده بود، به علاوه حمایت آمریکایی‌ها از این گروهک برای حفظ آنها در عراق و در محیط نزدیک به مرزهای جمهوری اسلامی، امری بسیار پرچالش برای دولت عراق بود که سرانجام به نتیجه رسید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این عضوجداشده که هنوز در توهم بسر می برد نمی‌خواهد قبول کنه که مسعود رجوی مرده است. وسازمانشون از درون پاشیده فقط مثل مرده باید بهشون تلقین کرد..

    • لیورپول

      مرگ بر منافق

    • علی

      خاک بر رجوی ایران فروش

    • بدون نام

      حالا اگر کشور فرانسه در حقیقت در حسن نیت و صداقت با ایران باشد ، چه بهتر است که این گروهک تروریستی را از کشورش دی پورت کند و به ایران بفرستد تا از شر این گروهک تروریستی و جنایتکار که در حدود ۳۰ هزار نفر از شهروندان کشورمان را برادران و خواهران انقلابی و اسلامی را در جنایت بی رحمانه مورد ترور قرار داده است در کشورمان این گروهک خبیث و خطرناک را به درک واصل نمائیم .

    • ناصر صادقی

      خداوند انشاالله ریشه تمام منافقین راقطع کند که باعث شهادت مومن ترین عزیزان ما شدند

    • بدون نام

      صدسال سیاه بیشرفهای خائن تاجوان بودند درفکرخیانت وترور ملت بودند حالا که همگیشان درسن وسال بالای شصت سالگی است وزرتشان غمزور شده وتوان هیچ غلطی راندارند بکنند ودیگر بدرد نخور وناکارمد شدند باتاکتیک قصدجدایی گرفتند زهی خیال باطل

    • بدون نام

      لعنت بر این کوردلان که شمار زیادی را به طرز فجیع کشتند تا خودشان پایدار باشند اما انتقام خداوند زودی گریبانگیر شان شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج