جاباما
۹۰۶۵۷۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

جان واریو: در ایران دلم برای دختران عاشق فوتبال می‌سوخت

بازیکن برزیلی سابق استقلال به خبرورزشی گفت: استقلالی‌ها از استراماچونی انتظار معجزه نداشته باشند.

خبرورزشی: ستاره برزیلی سابق استقلال هم به خبر دردآور مرگ یک طرفدار فوتبال دختر در ایران واکنش نشان داد و مدعی شد در سال‌هایی که برای استقلال، سپاهان و فولاد توپ می‌زد همیشه احترام خاصی برای بانوان فوتبال‌دوست عاشق پشت در‌های ورزشگاه قائل بود.

فابیو جان‌واریو که این روز‌ها در زادگاهش به صورت کامل اخبار فوتبال ایران و استقلال را پیگیری می‌کند صحبت‌های خود با ما را از شوکه شدن به خاطر خودسوزی طرفدار استقلال آغاز کرد و مدعی شد این اتفاق واقعاً عذاب‌آور است.

جان واریو: در ایران دلم برای دختران عاشق فوتبال می‌سوخت

خبر مرگ «دختر استقلالی» عذاب‌آور و دردناک است‌

نمی‌دانم چه بگویم جز تأسف و افسوس برای فوتبال ایران که نتوانست مشکل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را حل کند. شنیدن خبر خودسوزی یک طرفدار آن هم به جرم اینکه دختر است و نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود تا تیم محبوبش را تشویق کند آن هم در قرن ۲۱ واقعاً دردناک و عذاب‌آور است. برای این دخبر فوتبال‌دوست طلب آمرزش دارم و با خانواده اش ابراز همدردی می‌کنم.

هیچ پاسخی برای دوستان برزیلی‌ام نداشتم

شاید جالب باشد بدانید که انتشار خبر خودسوزی و مرگ این دختر در برزیل هم واکنش‌های زیادی داشت و بسیاری از دوستان خودم این سؤال را می‌پرسیدند که مگر می‌شود در ایران بانوان اجازه تماشای فوتبال از نزدیک را نداشته باشند؟ باور کنید من هیچ پاسخی نداشتم که به آن‌ها بدهم، چون سال‌ها خودم با این اتفاق زجر می‌کشیدم.

دلم برای دختران عاشق فوتبال در ایران می‌سوخت

آن روز‌ها که در ایران بازی می‌کردم هر روز چه در تمرینات چه در بازی‌های رسمی با این طیف از فوتبال‌دوستان بیرون ورزشگاه روبه‌رو می‌شدم.

اتفاقاً یادم هست یک روز در اردوی استقلال به بچه‌های تیم گفتم ما باید بیشترین احترام را برای این دختران بیرون ورزشگاه قائل باشیم که با این همه محدودیت دست از حمایت از تیم محبوب‌شان برنمی‌دارند.

خودم به شخصه هر‌گاه با یک طرفدار دختر عاشق فوتبال در ایران روبه‌رو می‌شدم نهایت احترام را برایش قائل می‌شدم. دروغ هم نمی‌گویم حتی برای آن‌ها دلسوزی هم می‌کردم که از کوچک‌ترین حق‌شان محروم بودند.

مردم ایران در احترام گذاشتن بی‌نظیر هستند

ماهیت فوتبال یعنی احترام به همگان. وقتی چنین پدیده لذت‌بخشی برای بالا بردن احترام وجود دارد چرا نباید از آن به نحو احسن برای رسیدن به آرامش بهره برد.

من اصلاً نمی‌توانم بپذیرم چرا تصمیم‌گیرندگان در ایران با این اتفاق مخالفت می‌کنند آن هم در میان مردمانی که من اعتقاد دارم در دنیا بی‌نظیر هستند و نهایت احترام را برای بانوان کشورشان قائل هستند.

از استراماچونی انتظار معجزه نداشته باشید

استقلال فصل را خوب شروع نکرد که آن هم طبیعی بود، چون امسال علاوه بر تغییرات گسترده در کادر بازیکنان، کادر فنی متفاوتی نیز روی نیمکت حضور دارد.

شما وقتی از یک مربی ایتالیایی بهره می‌برید قطعاً باید خودتان را برای همسو کردن با افکار متفاوت چنین مربیانی آماده کنید نه اینکه در همان دو، سه هفته اول انتظار معجزه داشته باشید.

آندره‌آ استراماچونی را از زمان حضور در اینترمیلان شناختم و اعتقاد دارم او از آن دست مربیان جوانی است که می‌تواند زمینه آماده کردن تیمی متفاوت از همه این سال‌ها برای طرفداران استقلال را فراهم کند پس بدون اینکه انتظار معجزه زودهنگام داشته باشیم باید به او زمان و آرامش لازم را بدهیم تا تیمی رؤیایی بسازد.

استقلال فاقد یک رهبر باتجربه است

یکی از دو بازی استقلال در این فصل را کامل تماشا کردم، چون مقابل یکی دیگر از تیم‌هایی بود که من خاطرات زیادی با آن داشتم.

فولاد زمینه معرفی من به فوتبال ایران شد و خوشحالم که مقطعی برای اهوازی‌ها توپ زدم. در این بازی استقلال فقدان نداشتن یک رهبر باتجربه را کاملاً لمس کرد، بازیکنی که بتواند داخل زمین تیم را رهبری کند. البته باید بگویم بدشانسی هم گریبانگیر استقلال شد که نتوانست اولین برد خود را جشن بگیرد.

انتظارات از خارجی‌ها در استقلال همیشه بالاست

در تیمی مثل استقلال همیشه انتظارات از بازیکنان خارجی بالاست.

شاید به همین خاطر هم باشد که همه از شیخ دیاباته انتظار گلزنی و بازی متفاوت را دارند، اما باید این واقعیت را در نظر داشت که چنین بازیکنانی با آن سابقه حضور در فوتبال اروپا وقتی به ایران پا می‌گذارند برای وفق پیدا کردن نیاز به زمان دارند تا توانایی خود را بروز دهند.

مسلماً اگر فشار‌های کاذب زیاد باشد ممکن است اصلاً این بازیکنان نتوانند به موفقیتی برسند و خیلی زود سوخت می‌شوند.

شهرآورد بازی مرگ و زندگی است

شهرآورد بازی مرگ و زندگی است. این را به جرأت می‌گویم، چون سال‌ها تجربه حضور در آن را داشتم و خوب می‌دانم برد و باخت در آن چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد به خصوص امسال که شرایط هر دو تیم از جمله استقلال بسیار حساس‌تر است.

امیدوارم استراماچونی و بازیکنانش قبل از مسئله فنی بتوانند از زیر بار فشار‌های روانی این بازی به سلامت عبور کنند، چون در غیر این صورت باید خود را برای تبعات سنگینی آماده کنند که سرنوشت‌شان را تغییر می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لازم نکرده

    • بدون نام

      میگم این مردک دلش برای مردهای عاشق ورزشگاههای زنها نسوخت ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بار اول خنده دار بود. بسه دیگه

    • بدون نام

      عشقه عشق پسرموطلایی

    • بدون نام

      ما دخترا هم دلمون وایه خودمون میسوزه بابت ممنوعیت دوچرخه موتور و ورزشگاه کاش نهاد های جهانی این سه مورد به دادمون برسن. باورکنید موافق بدحجابی نیستم و خودم سعی میکنم حجابمو رعایت کنم حالا چرا دختری که مقنعه سرش میکنه و مانتو با اندازه خوب میپوشه نمیتونه دوچرخه سواری کنه بدون اینکه ترسی از پلیس داشته باشه من اصلا موافق بد حجابی نیستم و خودم از وقتی که به سن تللیف رسیدم نمیگم چادر سرم کردم نه ولی یه تار مومم بیرون نذاشتم اما دوست دارم دوچرخه سواری کنم اخه گناه من چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج