۹۰۶۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گروکشی و دادگاه‌بازی در تیم رفتینگ بانوان!

در جریان اعزام تیم ملی رفتینگ به رقابت‌های جهانی اتفاق‌هایی افتاده که کار را به دادگاه کشانده است!

ایسنا: در جریان اعزام تیم ملی رفتینگ به رقابت‌های جهانی اتفاق‌هایی افتاده که کار را به دادگاه کشانده است!

ادعاهایی مطرح شده که سنگین است اما در این میان اتفاق‌های دیگری نیز افتاده که جای سوال دارد؛ از برگزاری جلسه ملی‌پوشان با رییس کمیته رفتینگ فدراسیون قایقرانی در کافی شاپ تا بی‌خبری هیأت از وضعیت ملی‌پوشانش!

تیم ملی رفتینگ ایران قرار بود در دو بخش دختران و پسران در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی نیوزلند شرکت کند که جدا از اعزام نشدن تیم ملی دختران حالا مسائلی مطرح شده که برخی حاشیه‌ها و اختلافاتی جدی برای دختران ملی‌پوش و رییس کمیته رفتینگ ایجاد کرده‌ است که حتی کار آنها را به دادگاه نیز کشانده است.

در این میان ملی‌پوشان رفتینگ مدعی شده‌اند که پیام اصلانی رییس کمیته رفتینگ با صحبت‌های اغوا کننده تنها به دنبال اخاذی بوده و برخی مدارک آنها را گرو گرفته است! از طرف دیگر اما رییس کمیته رفتینگ تمام این صحبت‌ها را رد کرده چرا که از دختران رسیدی مبنی بر وصول تمامی مدارک دارد.

جدا از تمام این رد و بدل شدن مدارک‌ها که همچنان دختران می‌گویند پاسپورت آنها داده نشده، برخی موارد دیگر نیز مطرح است که بر نادرست بودن روند شکل‌گیری تیم ملی‌، عدم نظارت بر کمیته رفتینگ و حتی عدم نظارت فدراسیون بر وضعیت این ملی‌پوشان صحه می‌گذارد. مواردی از جمله اینکه مدارک ملی‌پوشان به جای اینکه در اختیار فدراسیون باشد در اختیار شخص است و اینکه قرار ملاقات‌ها به جای اینکه در هیات استان یا فدراسیون باشد در یک کافی‌شاپ برگزار می‌شده است. نکته جالب توجه اینجاست که هیات استان اصفهان به هیچ وجه در این اتفاق نقشی نداشته و مشخص نیست وظیفه این هیأت چیست و چه کاری باید انجام دهد؟

*انتخاب ملی‌پوشان از تور رفتینگ

نادیا شهرکی یکی از دختران ملی‌پوش رفتینگ است که قرار بوده در رقابت‌های نیوزلند پارو بزند. او در گفت و گو با ایسنا درباره چگونگی شکل‌گیری این اتفاق‌ها اظهار کرد: ما در رقابت‌های کشوری رفتینگ فعالیت می‌کردیم. آقای اصلانی به عنوان رییس کمیته رفتینگ صاحب تورهای گردشگری است و ما در یک تور شرکت کردیم و توسط او وارد این رشته شدیم. چون رییس کمیته بود به ما گفت وارد این رشته شویم چرا که می‌توانیم به تیم ملی برسیم. همان زمان هیات استان به ما اجازه تیم داری نداد تا وارد رقابت‌های قهرمانی کشور شویم اما چون خود آقای اصلانی رییس کمیته بود اتفاقی نیفتاد و ما وارد اردوی دریاچه آزادی شدیم.

او ادامه داد: در آن زمان فدراسیون هیچ هزینه‌ای برای اردو پرداخت نکرد و او گفت تا ۹۹ درصد اسپانسر پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم با کسب آمادگی در رقابت‌های جهانی شرکت کنیم. حتی گفت اگر یک درصد اسپانسر پیدا نکردیم نگران نباشیم چرا که می‌تواند وام بگیرد.

*عدم اعزام دختران و آغاز مشکلات

شهرکی در ادامه به آغاز مشکلات اشاره کرد و به ایسنا گفت: ما پاسپورت داشتیم و آقای اصلانی هر روز قول می‌داد که مشکلات حل خواهد شد. حتی برای ویزا از ما سند و چک گرفتند که در رهن فدراسیون بود! این وضعیت ادامه داشت تا ۲ روز قبل از مسابقات که فدراسیون اعلام کرد به دلیل تعداد کم ورزشکاران و نبود سرپرست تیم اعزام نمی‌شود. با این حال خود آقای اصلانی با تیم پسران به رقابت‌ها اعزام شدند. زمانی که به ایران برگشتند مشکلات ما نیز شروع شد چرا که مدارک ما را ندادند.

او ادامه داد: بعد از پیگیری‌های ما با یک اس ام اس از ما خواستند که به یک کافی شاپ در میدان جلفا برویم و مدارک را بگیریم. او در این میدان هتل و مغازه دارد و کافی شاپ هم برای یکی از دوستانش بود. در آن جلسه به ما گفت که چقدر هزینه کرده و ورودی مسابقات را داده و برای ویزا اقدام کرده که از ما خواست تا این هزینه‌ها را پرداخت کنیم. ما هم گفتیم که قرار بود اسپانسر جذب شود و ما از ابتدا گفته بودیم این پول را نداریم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. همان زمان یکسری مدارک برابر ما گذاشت که کاغذ رسید بود و در زیرش چند سفته. همه کاغذ‌ها نیز به نام ورزشکاران از پیش آماده شده بود. ما امضا کردیم و یک سری از مدارک را داد اما پاسپورت‌ها را نداد و گفت صبح بیایید هتل و بگیرید.

شهرکی با اشاره به رفتار بد رییس کمیته رفتینگ با دختران بیان کرد: فردا صبح آن روز که به هتل رفتیم با بدترین رفتار با ما برخورد کرد و پاسپورت‌ها را نداد. حالا در این شرایط از ما سفته امضا کرده نیز دارد. ما همان زمان اعتراض کردیم اما چون واقعاً یک حس اعتماد به عنوان یک مسوول به او داشتیم سفته‌ها را امضا کردیم چون گفت مشکلی پیش نمی‌آید.

او افزود: با تمام صحبت‌هایی که گفته بود هزینه کرده متوجه شدیم که هیچ هزینه‌ای انجام نشده و حتی برای ویزا اقدام هم نکرده بود اما حالا برای ما هزینه تراشیده است. ما برای گرفتن مدارک به دفتر او هم رفتیم اما ما را از دفترش بیرون کرد و پاسخی نداد. حالا به ما گفته که باید نفری دو میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنیم تا مدارک را به ما بدهد.

این ملی‌پوش رفتینگ در ادامه صحبت‌هایش به پرداخت پول‌هایی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: یک دوره کلاس سکانداری برگزار شد و آقای اصلانی به ما گفت اگر در آن شرکت نکنید از تیم ملی خط می‌خورید. دو میلیون تومان پرداخت کردیم و با اینکه به ما گفته بود حتما قبول می‌شوید حتی از ما امتحان هم نگرفتند. این در شرایطی است که حتی به ما می‌گفت کلاس‌های مربیگری هیات را قبول ندارد. ما شکایت هم کردیم که دادگاه نتوانست رأیی صادر کند و ما را به هیات ارجاع داد.

*پیام اصلانی: تکذیب می‌کنم

درحالی که دختران تیم ملی رفتینگ این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند خبرنگار ایسنا با پیام اصلانی رییس کمیته رفتینگ فدراسیون قایقرانی نیز به گفت و گو پرداخت. او در جریان گفت و گو با ایسنا موارد مطرح شده را تکذیب کرد و گفت که دختران رسید مدارک را دریافت کرده‌اند و خودشان می‌دانند امضای سفته‌ها برای بدهکاری‌شان است.

او درباره این اتفاق‌ها گفت: تیم ملی رفتینگ را تشکیل دادیم و احتمال می‌دادیم که اسپانسر جذب شود. خود دختران هم تلاش کردند و به این امید بودند. ما اعلام کرده‌ بودیم که اعزام هزینه دارد و فدراسیون کمک نمی‌کند، با این حال آنها همچنان کارشان را ادامه دادند و می‌خواستند که به نیوزلند اعزام شوند. با این شرایط ما نیز هزینه کردیم اما روزی که گفتیم باید برای گرفتن بلیت پرواز با این مبلغ پول به آژانس بروید گفتند پول نداریم. به این دلیل سفر هم لغو شد. ما به آنها هزینه‌ها را اعلام کردیم که گفتند نمی‌توانند به زودی پرداخت کنند و برای اینکه ما سندی از آنها داشتیم قبول کردند سفته‌ها را امضا کنند. درباره مدارک نیز باید بگویم تمام مدارک به دختران داده شده و رسید نیز امضاء شده است.

اصلانی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا جلسه‌های تیم ملی باید در کافی‌شاپ برگزار شود؟! بیان کرد: چون در اصفهان بودیم خود دختران به من گفتند در این کافی شاپ جلسه بگذاریم که این اتفاق هم افتاد. ما تمام مدارک را پس دادیم،‌ رسید‌ها و سفته‌ها نیز امضاء شد.

این مساله درحالی مطرح شده که یکی از دختران پیامک آقای اصلانی را در اختیار ایسنا قرار داده که او از دختران خواسته در کافی شاپ حاضر شوند.

رییس کمیته رفتینگ درباره دوره سکانداری نیز گفت: این دوره با حضور مدرسان فدراسیون جهانی و زیر نظر فدراسیون ایران برگزار شد و طبق قوانین انجام شده است. از تمام حاضران نیز امتحان گرفته‌ایم و این صحبت‌های انجام شده درست نیست. متأسفانه در ورزش ما حرف بیشتر از عمل است و این رفتارها ایجاد می‌شود.

او همچنین به ایسنا گفت: همیشه این رشته‌های جدید چنین مشکلاتی را دارند. تمام سندها وجود دارد و دختران بدهکار بودند. اما واقعا نمی‌دانم چرا چنین مسائلی مطرح می‌شود. آنها خودشان سفته‌ها و رسیدها را امضا زده‌اند پس مشکلی وجود ندارد.

*فوژان کریمی: اعتماد کردیم اما گول خوردیم

فوژان کریمی، دیگر عضو تیم ملی رفتینگ دختران است که با تایید حرف‌های هم‌تیمی‌اش به ایسنا گفت: آقای اصلانی به همراه وکیلش آقای کیوان‌پور طوری رفتار می‌کردند که ما فکر کردیم به دنبال حل مشکل هستند. واقعاً چون مسئول فدراسیون بودند اعتماد کردیم تا مشکل حل شود اما مدارک ما را ندادند و از ما سفته هم گرفتند. از ما گروکشی کردند و حالا این مشکلات ایجاد شده است.

او در پاسخ به این سوال که چطور سفته‌ها را امضا کردید؟ بیان کرد: واقعاً نمی‌دانم چطور شد اما در ابتدا ما قبول نکردیم و از کافی شاپ خارج شدیم اما دنبال ما آمدند و هرکدام با یک نفر صحبت کردند. حواسمان جمع شد دیدیم یکی از بچه‌ها چند کاغذ را امضا کرده است. طوری رفتار کردند که انگار به دنبال حل مشکل بودند اما این طور نبود. به هر حال پاسپورت و سفته‌ها به کار آنها نمی‌آید و تمام خواسته ما این است که این آقا که مسوول فدراسیون است،‌ تور برگزار می‌کند و کمپ دارد، یک بار دیگر چند دختر دیگر را اغفال نکند و مشکل ساز نشود!

کریمی افزود: حتی یکی از دختران هم به فدراسیون رفت تا مدارک را بگیرد اما گفتند که مدارک در فدراسیون نیست. چطور می‌شود مدارک یک تیم ملی که گرو فدراسیون است به یک نفر خاص سپرده شود؟ حالا هم به آن طریقی که گفته شد از ما امضا گرفتند و پاسپورت‌ها را به ما ندادند. باور نمی‌کنید اما آقای اصلانی که وضعیت مالی خوبی دارد به ما گفت حاضر است ۲۰ میلیون خرج کند اما این دو میلیون را از ما بگیرد. او در حالی گفته که جلسه ما در کافی شاپ گذاشتیم که خودش به بچه‌ها پیامک زد و گفت اگر در این جلسه نباشند مدارک را پس نمی‌دهد.

این گزارش تنها برای شرح آنچه دو طرف بیان کرده‌اند نوشته شده اما اینکه کدام طرف از ماجرا مقصر هستند می‌تواند مشکل دوم باشد. مشکل نخست اینجا است که چطور می‌شود جلسه ورزشکاران ملی در یک کافی شاپ برگزار شود یا اینکه مدارک گرو فدراسیون در خود فدراسیون نباشد و در اختیار فردی دیگر قرار بگیرد! این در حالی است که خانواده دختران این موضوع را با اهالی فدراسیون در میان گذاشته‌اند و در آن زمان آقای خیراللهی رییس کمیته انضباطی به طور کامل در جریان این موارد بوده است.

*فدراسیون در حال پیگیری است

مسعود مهدوی‌نیا، سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با ایسنا درباره این اتفاق‌ها بیان کرد: این مشکلات بعد از بازگشت تیم ملی رفتینگ از مسابقات آغاز شده است. نماینده آقای اصلانی مدارک تیم را به فدراسیون داد و پس از بازگشت نیز مدارک ملی‌پوشانش را گرفت. حالا دختران شکایت کرده‌اند که پاسپورت‌ها داده نشده اما آقای اصلانی از آنها رسید دارد. ما می‌دانیم اگر مدرک شناسایی یکنفر پس داده نشود جرم است اما خود دختران رسید را امضا کرده‌اند.

او ادامه داد: دختران برای هزینه سفر به آقای اصلانی بدهکار هستند. من نیز تحقیق کردم و متوجه امضای سفته‌ها شده‌ام. به هرحال رسید‌ها و سفته‌های امضا شده رسمی است، به همین دلیل هم دادگاه این مساله را به هیات ارجاع داده است. دختران از آقای اصلانی شکایت کردند که دادگاه هیات استان را َحکم قرار داد. به هر حال در هیات هم نتیجه نگرفته‌اند. نفهمیدند چه کسی درست می‌گوید و چه کسی اشتباه. با این حال و با توجه به نامه‌نگاری دختران آقای خیرالهی رییس کمیته انضباطی پیگیری این موضوع را برعهده دارد و به طور کامل از مساله خبردار است.

مهدوی نیا در پایان گفت: فدراسیون قایقرانی به طور کامل این مساله را بررسی می‌کند و اجازه نمی‌دهد حق کسی ضایع شود.

تلفن‌های خبرنگار ما با خیرالهی بی پاسخ ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج