جاباما
۹۰۶۶۸۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توئیتر، حسابِ رهبر کوبا را مسدود کرد

مسئولان شبکه اجتماعی «توئیتر» در اقدامی حساب‌های کاربری متعلق به «رائول کاسترو» رهبر معنوی کوبا، «ماریلا کاسترو» دختر وی و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود و از دسترس خارج کرد.

خبرگزاری فارس: مسئولان شبکه اجتماعی «توئیتر» در اقدامی حساب‌های کاربری متعلق به «رائول کاسترو» رهبر معنوی کوبا، «ماریلا کاسترو» دختر وی و رسانه‌های دولتی این کشور را مسدود و از دسترس خارج کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این اقدام توئیتر که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی رخ داد، حساب‌های کاربری تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های دولتی کوبا و وزارت ارتباطات این کشور نیز بسته شد.

توئیتر، حسابِ رهبر کوبا را مسدود کرد

یک سخنگوی شرکت مؤسس توئیتر در پاسخی عجیب و نامفهوم به سوالات درباره این اقدام، ادعا کرد سیاست‌های مربوط به اسپم و فریبکاری این کمپانی به کاربران اجازه نمی‌دهد از طریق حساب‌های متعدد به صورت مصنوعی موضوعات و بحث‌ها را ترویج داده یا مانع شوند.

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کوبا این اقدام توئیتر را «سانسور گسترده» خوانده و گفت شرکت مذکور پیشتر هم حساب‌هایی را مسدود کرده بود که بازیابی شده بودند.

این اتحادیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بار چیزی که جدید است، دامنه گسترده این اقدام جنگ مجازی است که قطعا از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و هدف آن محدود کردن آزادی بیان موسسات و شهروندان کوبایی و ساکت کردن رهبران انقلابی این کشور است».

مسدود شدن حساب‌های کاربری مقامات و رسانه‌های رسمی کوبا دقیقا همزمان با سخنرانی «میگوئل دیاز کانل» رئیس‌جمهور این کشور انجام شد و او در حال هشدار دادن درباره بحران انرژی بر اثر تحریم‌های ایالات متحده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      اين احمق هم توييتر داره؟

    • بدون نام

      اوا چققققققدر آزادی تو غرب موج میزنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج