۹۰۶۶۸۸
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

هشدار گوترش درباره تشدید تنش در خلیج‌فارس

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که جهان نمی‌تواند با وجود رویارویی بزرگ در خلیج فارس دوام آورد.

ایرنا: دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که جهان نمی‌تواند با وجود رویارویی بزرگ در خلیج فارس دوام آورد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، «آنتونیو گوترش» با اشاره به تشدید تنش بین آمریکا و ایران، به خبرنگاران گفت: جلوگیری از متشنج شدن اوضاع، یک ضرورت قطعی است.

وی با بیان اینکه دیدگاه خاصی از دیدار احتمالی بین طرف های ایرانی و آمریکایی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد، یادآور شد که هر تلاشی برای جلوگیری از رویارویی و تشدید تنش، «همواره مورد استقبال خواهد بود».

هشدار گوترش درباره تشدید تنش در خلیج‌فارس

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده که «ایران خواهان دیدار با آمریکاست» و این در حالیست که مقام های جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را در شرایطی که تحریم ها به قوت خود باقی باشد، ‌ منتفی دانسته اند.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.

با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، ترامپ بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با خود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهدات خود طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

رئیس جمهوری با تشکر از تلاش های رئیس جمهوری فرانسه، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت پذیری دارد.
روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و به ویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.۹۱۰۹

رئیس جمهوری فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقام های آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش هایش برای اجرای مفاد برجام و رسیدن به تفاهم ادامه می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      سلام، گامهای برداشته شده در راستای کاهش تعهدات برجام نبایستی قابل برگشت اعلام شود. بلکه این کاهش تعهدات، حداقل هزینه ای در نظر گرفته شود که طرف مقابل در تاخیر و عدم اجرای تعهداتشان بپذیرند. لذا از کلیه دولتمردان و مسوولان نظام استدعا می گردد در مذاکراتشان از قابلیت برگشت گامهای برداشته شده صحبتی به میان نیاورند. زیرا 1) این گامها برای ملت ایران هزینه دارد و برگشت ان فشار مالی و روانی بیشتری به ایران و ایرانی وارد می نماید. 2) برگشت ناپذیر بودن گامها می تواند دلیلی بر تسریع طرفهای مقابل به برگشت به برجام خواهد بود . 3) کوتاه امدن در مقابل زورگویان موجب پررویی انان و پشیروی انان در خواسته هایشان خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ از سه تا گام که اقایون برداشتند اورانیوم غنی شده از ۳۰۰ کیلو به ۳۰۳ کیلو و غنی سازی به ۴/۵ افزایش دادند و گام سوم هم در هوا مونده خبری از اجراش نیست .با این گامها سومالی هم احساس خطر نمیکنه. جوش نزن ..تنهای تنها در برجام موندین و بس

      • بدون نام

        فعلا که گام سوم در هوا معلق مونده و .....البته اریتره هم از گامهای ایران نگرانی ندارد چه برسد به اروپا. واسه همین جدی نگرفتند

      • بدون نام

        امروز کانادا با توقیف اموال ایران وحشت خود از گامهای برجام ایران را اظهار داشت علی برکت الله

    • بدون نام

      فقط جنگ می تواند رژیم های دیکتاتور را عوض کند

    • مهدی

      اینم فقط بلده هشدار بده و ابراز نگرانی کنه. مترسک سر جالیز

    • بدون نام

      یاجنگ یاصلح

    • موج

      اگر نگاهی به گوگل مپ بندازید می بینید که دلارهای نفتی عربها در گام اول نام خلیج عربی را زیر نام خلیج فارس قرار دادند و در گامهای بعدی هم ............
      مسئولان یه حرفی یه حرکتی یه تلاشی!!!!!!!
      چقدر شعار برای داخل کشور؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج