۹۰۶۶۹
۶ نظر
۵۰۳۳
۶ نظر
۵۰۳۳
پ

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!

شاید هیچ کشتی به اندازه "بیسمارک" برای نیروی دریایی انگلستان ترسناک نبود. این کشتی با داشتن طولی برابر با ۲۵۰ متر و سرعت ۳۰ گره دریایی به یکی از غول‌های دریا مشهور است.

باشگاه خبرنگاران : کشتی‌ها از همان ابتدای ساختشان داستان‌های بسیار متفاوت دارند. برخی از این کشتی‌ها در دوران خاصی با انجام کار‌های منحصر به فردی به عنوان برترین کشتی‌ انتخاب و مشهور شده اند.

سانتا ماریا

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!
یک از کشتی‌های بسیار مشهور دنیا را شاید کمتر کسی بشناسد! سانتا ماریا کشتی است که کریستف کلمب به همراه آن به قاره آمریکا رفت و توانست این قاره را برای اولین بار کشف کند. این کشتی ۴ سفر بسیار طولانی را در طول عمر خود تجربه کرد و سپس در سال ۱۴۹۲ برای همیشه از بین رفت. ۴ نمونه از روی این کشتی ساخته شد، ولی هیچکدام به زیبایی و البته کارایی نمونه اصلی نشدند.
hms victory

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!
یکی از بزرگترین کشتی‌های تمام چوبی دنیا و همچنین یکی از نماد‌های دریایی در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ همین کشتی است. "hms victory" که به عنوان یکی از بزرگترین نماد‌های انگلستان شناخته می‌شود، در دوران جنگ ترافلگار به عنوان کشتی اصلی به ناخدایی نلسون انجام وظیفه می‌کرد. این کشتی در سال ۱۹۲۲ بازسازی شد و این روز‌ها در یکی از موزه‌های پورث موس نگه داری می‌شود.
ناو بیسمارک

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!
شاید هیچ کشتی به اندازه "بیسمارک" برای نیروی دریایی انگلستان ترسناک نبود. این کشتی با داشتن طولی برابر با ۲۵۰ متر و سرعت ۳۰ گره دریایی به یکی از غول‌های دریا مشهور است.

این کشتی در سال ۱۹۴۱ به آب انداخته شد و در ماه می‌ با چند کشتی درگیر شد و آن‌ها را غرق کرد. پس از آن برای تعمیر به سمت ساحل فرانسه رفت، اما هیچ گاه به مقصد نرسید. ناو‌های انگلیسی که او را تعقیب می‌کردند بعد از دو ساعت جنگ توانستند بیزمارک را با تمام ۲۲۰۰ خدمه اش به کف اقیانوس بفرستند و در سال ۱۹۸۹ بقایای آن کشف شد.
ناو آریزونا

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!
یکی از ناو‌های مشهور آمریکایی همین ناو آریزونا است. این ناو بر اثر حمله برق آسای ژاپنی‌ها به بندر پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ غرق شد. بمبی که بر روی این ناو افتاد باعث شد تا بدنه کشتی تکه پاره شود و همچنین ۱۱۷۷ نفر از خدمه ۱۴۰۰ نفری آن کشته شدند. پس از جنگ تعدادی از کشتی‌هایی که در این حادثه غرق شده بودند تعمیر شدند، اما آریزونا همچنان به همان شکل است و سالانه مردم زیادی برای بازدید از آن به پرل هاربر می‌روند.
تایتانیک

مشهورترین کشتی‌های تاریخ!
بدون شک همه شما می‌دانید که معروف‌ترین کشتی در دنیا همین تایتانیک است. این کشتی در سال ۱۹۱۲ و در اولین سفر دریایی اش در حالی که بیش از ۱۵۰۰ مسافر و خدمه در آن حضور داشت بعد از برخورد با کوه یخ غرق شد. تایتانیک در زمان خودش به عنوان مجلل‌ترین کشتی دنیا شناخته می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میهن پرست

      پش ناو حماسه افرین پیکان تو عملیات مروارید کو؟حداقل بهش یه اشاره ی می کردید.

      پاسخ ها

      • عارفه

        احسنت....من نیز چون شما میهن پرستم...

      • اسماعیل

        کیرستوف کلمپ وقتی قاره آمریکا رو کشف کرد حدود 20 میلیون ساکن بومی داشت که به اونها می گفتند سرخپوست ولی چون تاریخ نویسان اونها رو آدم حساب نمی کنند ایشون رو کاشف قاره آمریکا اعلام می کنند و ایشون تاجر بوده اما تاجر برده یکم مطالعات تاریخ انجام بدین

      • بدون نام

        منظور کشتیهای شناخته شده در سطح جهانه بهترینها در کلاس خودشون

    • بدون نام

      البته ناوچه پیکان و درود بر شجاعت بیکران همه آرتشی ها

    • بدون نام

      یاماماتو ژاپن رو یادت رفت ک بزرگترین ناو جنگی در زمان جنگ جهانی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج