جاباما
۹۰۶۸۳۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

شیرین‌کاری فدراسیون با فرهاد مجیدی

حضور فرهاد مجیدی در راس تیم ملی امید گرچه در ابتدا همراه با تردید بود، اما در ادامه، صحبت‌های‌ انگیزشی او و اطمینان از صعود تیم ملی به المپیک باعث ایجاد امید بین هواداران شد.

فرهیختگان: حضور فرهاد مجیدی در راس تیم ملی امید گرچه در ابتدا همراه با تردید بود، اما در ادامه، صحبت‌های‌ انگیزشی او و اطمینان از صعود تیم ملی به المپیک باعث ایجاد امید بین هواداران شد. حضور مجیدی در تیم ملی یک نکته مهم و مثبت نیز داشت، او هواداران خاص خود را دارد و موج حمایتی آنها باعث جلب‌توجه می‌شود.

از سوی دیگر، مجیدی نشان داده هرگز در برابر کم‌کاری فدراسیون سکوت نمی‌کند و اعتراض‌های او به سرعت با واکنش‌هایی همراه می‌شود. آخرین اعتراض او مربوط به چند روز پیش است، جایی که شماره ۷ افسانه‌ای آبی‌ها از کمیته فنی فدراسیون فوتبال گلایه و آنها را متهم به دخالت در انتخاب دستیاران خود کرد.

هرچند اعضای کمیته فنی اجازه صحبت در این‌باره را ندارند، اما پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد اتفاقات پشت‌پرده بسیاری رخ داده که سرانجام منجر به ایجاد اختلاف بین برخی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و فرهاد مجیدی شده است.

انتخاب؛ نخستین اختلاف!

چه کسی فرهاد مجیدی را سرمربی تیم ملی امید کرد؟ این سوالی است که بسیاری در همان ابتدا از فدراسیون فوتبال می‌پرسیدند. شماره ۷ پیشین آبی‌ها به صورت ناگهانی سرمربی تیم ملی شد، درحالی که پیش از این، سابقه دستیاری وینفرد شفر و ۵ بازی حضور روی نیمکت استقلال به‌عنوان سرمربی را داشت.

در همان روزهای نخست که بحث حضور مجیدی روی نیمکت تیم ملی مطرح شده بود، کیکاووس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک گفته بود: «ما در جریان انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نبودیم و مسیر درستی برای انتخاب او طی نشده است.» این صحبت‌ها نشان می‌دهد انتخاب فرهاد جایی بیرون از کمیته ملی المپیک رخ داده است. اگر خیابان سئول را کمی به سمت جنوب حرکت کنید، به ساختمان فدراسیون فوتبال می‌رسید، همان جایی که حکم سرمربیگری فرهاد مجیدی امضا شد، درحالی که یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام، شانس بیشتری برای تصاحب صندلی کرانچار داشتند.

درواقع مجیدی وقتی به سرمربیگری تیم ملی رسید که یکی از اعضای فدراسیون فوتبال که نزدیک‌ترین فرد به مهدی تاج است، تصمیم گرفت هدایت تیم ملی را به او بسپارد. درباره این فرد همین قدر بگوییم که او یک‌بار وقتی مارک ویلموتس به فدراسیون فوتبال رفته بود و درخواست ملاقات با تاج را داشت، مقابل سرمربی تیم ملی نشست و به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس فدراسیون با ویلموتس جلسه برگزار کرد.

انتخاب مجیدی از طریق این فرد یکی از عوامل اصلی اختلاف برخی اعضای کمیته فنی با مجیدی است، آنها اعتقاد دارند او به خاطر شایستگی‌‌هایش انتخاب نشده بلکه صرفا سفارش شده بود.

کدام دستیار، کدام مخالفت؟

مهم‌ترین عاملی که باعث ایجاد اختلافات بیشتر اعضای کمیته فنی فدراسیون و فرهاد مجیدی شد، انتخاب دستیار برای فرهاد مجیدی بود. یکی از همین اعضا درباره این ماجرا به «فرهیختگان» می‌گوید: «ایشان ابتدا عنوان کردند یک مربی که سابقه حضور در تیم زیر ۱۶ ساله‌های رئال‌مادرید را داشت، به‌عنوان دستیار انتخاب کند، اما مذاکره‌اش با او بی‌نتیجه بود.

در ادامه قرار شد با یک مربی ایتالیایی مذاکره کند که آن هم نتیجه‌ای نداشت و در پایان گفت می‌خواهم با امید نمازی کار کنم که اعضای کمیته فنی مخالفتی نداشتند. من نمی‌دانم ایشان از کدام دستیار صحبت می‌کند و چرا بحث مخالفت را پیش کشیده است، اما متاسفانه فدراسیون فوتبال اعلام کرده ما اجازه صحبت نداریم و امیدوارم تمرکز مجیدی روی کار خودش باشد، نه مقصر جلوه دادن دیگران.»

این حسرت را ابدی نکنید

هرچه هست، اختلاف بین اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال و فرهاد مجیدی اوج گرفته و گفت‌وگوی اخیر سرمربی تیم ملی امید، این موضوع را رسانه‌ای کرده است. همه اعضا امیدوارند تیم ملی راهی المپیک شود تا در شرایط مناسب پیرامون این اختلافات تصمیم‌گیری شود، اما بسیاری می‌دانند درصورت عدم‌نتیجه‌گیری تیم، فرهاد مجیدی به سرنوشت علی دایی و امیر قلعه‌نویی دچار می‌شود و تا سال‌ها رنگ نیمکت تیم ملی را نخواهد دید.

نکته مهم‌تر، اما حسرتی است که درصورت عدم‌صعود به المپیک، دامن‌گیر فوتبال ایران می‌شود. براساس شایعات، فوتبال به چهار دلیل مهم از المپیک ۲۰۲۴ حذف خواهد شد؛ به رسمیت نشناختن تیم ملی امید از نظر باشگاه‌ها و فیفا، به هم ریختن نظم رقابت‌ها به دلیل برگزاری بازی‌های فوتبال در چند شهر، مهم نبودن کسب افتخار در المپیک از سوی بازیکنان، مربیان و داوران و مشکلات اسپانسرینگ مسابقات فوتبال ازجمله مهم‌ترین دلایلی است که کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به حذف این رشته گرفته است. درصورت صحت شایعات مطرح‌شده، آخرین امید ایران پس از حدود ۴۴ سال، در دستان فرهاد مجیدی است؛ حسرتی که ممکن است ابدی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      واقعا به این فوتبال باید تاسف خورد که چرا شخصی که یک روز سابقه مربی گری نداشته رو باید در راس یک تیم ملی اون هم تیمی که چندین سال حسرت حضور در المپیک را داره نمیدان از تجربه اشتباه و لابی گری کثیف در انتخاب سرمربی در تیم المپیک (منصوریان)درس نگرفتیم یا اینکه از عمد داریم به تیم المپیک ضربه میزنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابی گریهاواسه قرمزهالابدخیلی تمیزند.

    • علی

      واقعا به این فوتبال باید تاسف خورد که چرا شخصی که یک روز سابقه مربی گری نداشته رو باید در راس یک تیم ملی اون هم تیمی که چندین سال حسرت حضور در المپیک را داره نمیدان از تجربه اشتباه و لابی گری کثیف در انتخاب سرمربی در تیم المپیک (منصوریان)درس نگرفتیم یا اینکه از عمد داریم به تیم المپیک ضربه میزنیم

    • مایوس

      بهتر بود مربی تیم ملی زنان بشه

      پاسخ ها

      • حمیدموحد

        به هر حال مجیدی باید بره که میره بهتره زودتر شر بکنه خودشوو ما را خلاص کنه

    • رضا احمدی

      به نظر من باید فرهاد دستیار استراناچونی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی دستیار شوفر بود دیدیم چیکار کرد.زیر اب پیرمرد پر حاشیه روزد نشت جاش.مرتیکه لاشخور

    • بدون نام

      اگر غز تو لپ لپ مربی در می اوردید بهتر غز این فرناز بود

    • بدون نام

      نه بابا شماره 7 افسانه‌ای :)))

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      این تیم چهل سال دست لنگیا بود مث مایلی کهن و عبدی ک نابودش کردن حالا ی استقلالی اومده دارید کارشکنی میکنید بیشرفا

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      مگ علی کریمی پنجعلی سابقه مربیگری داشت ک مربی سپیدرود شد؟ هنوزم کارت مربی گری نداره این ینی فساد و پارتی بازی. مجیدی خوبه مدرک مربیگری رو داره تواستقلال هم مربیگری کرده. کریمی هم باید مربی فک درازا میشد پنجعلی فک آویزون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای چهارتا فینال بوی گند میدی نه حرف زدن بلدی نه شعور داری نه منطق تیم ملی امید رو با سپید رود مقایسه میکنی فرناز مجیدی بچه مزلف رو با پنجعلی و علی کریمی تو یه بیشعور روانی هستی که فقط توهین میکنی و آبروی طرفداران فهیم استقلال رو هم بردی

      • علی

        فرناز خانمو باپنجعلی مقایسه میکنی

    • امیییید

      اگه ی لنگیه حکومتی رو میزاشتن سرمربی شه همه راضی بودن

    • امیییید

      اگه ی لنگیه حکومتی رو میزاشتن سرمربی شه همه راضی بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنیگا دزد در امدن سرکرده باندشونم افشین خان پیروانی ...... مجبور شدن یک استقلالی انتخاب کنن واسه تی ملی

    • بدون نام

      لنگ لجن

    • بدون نام

      با 7 ابدی حسرتتون ابدی میشود! مملکت شده لابی فقط! برا همین امید و پیشرفت وجود نداره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج