۹۰۶۸۶۰
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پرونده‌ی‌ پرونده ویژه؛ در موج سحر غرق شدند

هفته گذشته ویژه‌برنامه شبکه سه با عنوان «پرونده ویژه» درباره بررسی اتفاقی که برای سحر خدایاری رخ داد و حاشیه‌های آن روی آنتن زنده این شبکه رفت. میزگردی که در آن اظهارات علی مطهری در خصوص این اتفاق نیز مورد انتقاد قرار گرفت و با واکنش برخی چهره‌های سیاسی مواجه شد.

برترین‌ها: هفته گذشته ویژه‌برنامه شبکه سه با عنوان «پرونده ویژه» درباره بررسی اتفاقی که برای سحر خدایاری رخ داد و حاشیه‌های آن روی آنتن زنده این شبکه رفت. میزگردی که در آن اظهارات علی مطهری در خصوص این اتفاق نیز مورد انتقاد قرار گرفت و با واکنش برخی چهره‌های سیاسی مواجه شد.

پرونده‌ی‌ پرونده ویژه؛ در موج سحر غرق شدند

در این برنامه بحث را امامی (کارشناس اصولگرا) آغاز کرد و گفت: «مسائل اجتماعی اگر در بستر سیاسی قرار بگیرد حل آن بغرنج‌تر می‌شود. من یک طرحی برای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه دادم. حرف من در آن طرح این است که با تامین شرایط حضور خانواده ایرانی در ورزشگاهها این مسائل را حل کنیم. ورود خانواده‌ها به ورزشگاه چیزی فراتر از یک حق فمنیستی است، یک حق طبیعی الهی است که خانواده باید تفریح سالم داشته باشد و باید مقدمات این کار را فراهم کنیم. » او ادامه داد: «اساسا به نظر من این یک توهین است خانم‌ها و آقایان جدا در ورزشگاه بنشیند چه اشکال دارد که خانوادگی باشند؟»

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
پرونده‌ی‌ پرونده ویژه؛ در موج سحر غرق شدند

این کارشناس در اظهاراتی جنجال برانگیز در انتقاد از واکنش برخی چهره های هنری و نمایندگان مجلس از جمله مطهری که گفته بود: دختری که به خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت و در اثر شنیدن محکومیت‌اش به ۶ ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی تدبیری مسئول مربوط است. گفت: در افول منابع خبری منابع خبری جدید شکل می‌گیرد. دسته اول رسانه‌های ضدانقلاب، دسته دوم مسوولین ما که کاسبان چالش هستند برای پوشش ناکارآمدیشان و دسته سوم سوم هم سلبریتی‌ها هستند که واقعا مهمترین نکته‌شان در پرداخت به این چالش‌ها فقط دیده شدن است!

مهدیان دیگر کارشناس حاضر در این برنامه در انتقادی عجیب و قابل تامل با اشاره به جنجال‌های توئیتری بر سر فوت سح خدایاری گفت: «توئیتر خاستگاه جریانسازی رسانه‌ای در ایران است. بالغ بر ۸۰درصد پیام ها در فاصله نوزدهم تا بیستم تولید شده. پس ما با یک مساله اجتماعی روبهرو نیستیم اگر مساله اجتماعی بود در تلگرام و اینستاگرام بیشتر بود. ماجراهایی مثل قتل میترا استاد یا نماینده سراوان از جهت پرداخت در توئیتر نمودار طبیعیتری داشت اما حجم توفان توئیتری در این موضوع بیشتر بوده.این مرحومه قربانی یک فرهنگ شایعه‌سالار و فرهنگی که دقت در اصل ماجرا ندارد شده. چون ما شنیدیم که این بنده خدا هم شنیده که ۶ماهه حبس داشته و اصلا مشخص نیست که چه بوده.»

در ادامه حمله به مطهری در این برنامه یک وکیل دادگستری گفت: مصونیت نماینده مجلس اصل ۸۶ قانون اساسی است که از آن سو برداشت شده. در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود آزاداند. نه در توئیت زدن و اظهار نظر کردن و فضای جامعه را به هم ریختن! نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد.آیا توئیتر صحن مجلس است؟!

ابن اظهارات جنجالی واکنش علی مطهری و پروانه سلحشوری دو نمابنده مردم تهران در مجلس در پی داشت.

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در برنامه زنده شبکه ۳ متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری شده، خواستار دفاع از خود در این باره شد و نوشت: «با سلام، نظر به این که در برنامه زنده شبکه ۳ سیما در پنجشنبه شب، اینجانب را متهم به نشر اکاذیب درباره فوت مرحومه سحر خدایاری به قصد کسب رای کردند، مستدعی است طبق ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ کنید که اینجانب به مدت دو برابر زمانی که درباره این بنده به تصریح و به تلویح نشر اکاذیب کردند، در همان زمان از شبانه روز در شبکه ۳ سیما از خود دفاع کنم.

پروانه سلحشوری هم همصدا با علی مطهری در اعتراض به نشر اکاذیب در صدا و سیما در نامه ای به علی عسگری نوشته است: نظر به اینکه در گذشته و همینطور در روز‌های اخیر بار‌ها نام و یا اظهارنظر‌های اینجانب از شبکه‌ها و برنامه‌ها مختلف آن سازمان از جمله برنامه "بیست و سی" و اظهار نظر‌هایی از سوی مهمانان برنامه "پرونده ویژه" از شبکه۳ سیما نظیر نوع عملکرد اینجانب در مجلس شورای اسلامی و نشر اکاذیب به قصد کسب رأی در خصوص مرحوم سحر خدایاری مطرح شده، لذا خواهشمند است مطابق با ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ترتیبی اتخاذ فرمایید تا به مدت دو برابر زمانی که درباره اینجانب در برنامه‌های آن سازمان نشر اکاذیب شده، فرصت برای تنویر افکار عمومی داشته باشم.

حسین شریعتمداری ، مدیرمسئول روزنامه کیهان در نقد اعتراض علی مطهری و پروانه سلحشوری تلویحا این دو نماینده را کاسه‌لیس خواند و نوشت: زشت و سخیف از کسانی که عنوان نمایندگی مردم را - ‌به حق یا به ناحق‌- برپیشانی خود نهاده‌اند، قابل توجیه نیست. اقدام این دو نماینده را نمی‌توان در حد و ‌اندازه یک «خطا» ارزیابی کرد، چرا که وقتی خطا به تکرار می‌نشیند دیگر نامش خطا نیست، «خط» است! و نباید از سوی مراجع ذیصلاح نادیده گرفته شود.

باید منتظر ماند و دید که آیا صداوسیما فرصت دفاع به این دو نماینده برای دفاع از خود در برابر اتهامات مطرح شده در این برنامه را خواهد داد یا خیر؟

در ادامه ویدئوهایی از اظهارات کارشناسان حاضر در این برنامه را ببینید:

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای فوت سحر خدایاری

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
پرونده‌ی‌ پرونده ویژه؛ در موج سحر غرق شدند
واکنش امیرآبادی؛ نماینده قم در مجلس به حادثه درگذشت سحر خدایاری
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
پرونده‌ی‌ پرونده ویژه؛ در موج سحر غرق شدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالمون از همه تون به هم می خوره

    • ایرانی

      مطهری و سلحشوری بعضی وقت ها نظر عموم مردم را می فهمند و در مورد این پرونده واقعیت را گفتند

    • بدون نام

      خدا وکیلی ازاین نمایندگان چه کار مثبتی در امور مملکت در مجلس دیدید. بهتر نیست بریزم شون توی سطل زباله

    • بدون نام

      علی مطهری و اون پروانه سلحشوری فقط و فقط دنبال چیزایین که خوب میدونین
      اصلا مگه میشه دوتا آدم شکم سیر که به چشمت نگاه میکنن و دروغ میگن دنبال حق مردم باشن؟
      آمیدوارم مردم بفهمن

    • بدون نام

      اگه حرف علی مطهری درست باشه برای دروغهایی که دولت در تلویزیون به احمدی نژاد زده چند سال باید بهش فرصت بدن

    • عبدالرحمن

      مگه شما عاشق پرونده سازی نیستید ، بهشت و جهنم هم که بعد از مرگه پس راحت هر چه میخواهید بکنید!

    • بدون نام

      نه مثل همیشه صدا و سیما فرصت حرف زدن به کسی نمیده

    • بدون نام

      خدا می دونه موج بعدی چیه؟ موج پارمیدا؟ یا موج مملی؟

    • بدون نام

      افرادی مثل سلحشور و علی مطهری فقط هوچی گری میکنند تا جایگاه اجتماعی بین مردم پیدا کنند. به نظرم حرفهای این کارشناس خیلی منطقی تر بود

    • بدون نام

      اصل موضوع رو ول کردن چسبیدن به اینکه چرا شما حرف زدید !! اگه نمی خواهید مردم توییت کنید یا نماینده ها حرف نزنن ، موضوع را حل کنید ! نه اینکه ایراد بگیرین چرا حرف زدن یا توییت کردن ! وضعیت غریبی داریم در ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افراد باید حرفی رو که زدند اثبات کنند

    • بدون نام

      کجا غیرت مرد ایرانی میذاره با زن و فرزند ۹۰ دقیقه روی سکو بشینن در حالیکه از هر طرف یه ناسزا و فحش رکیک بشنوند. خارجی ها با بی تفاوتی از کنار این مسائل میگذرند اما یک ایرانی میتونه؟ الان صحبت از خانواده نیست کافیه در ورزشگاه به روی خانم ها باز بشه نیازی نیست بگم کیا دست تو دست هم میرن تو ورزشگاه . اگه بحث علاقه به تماشای فوتبال هست چرا سکوهای تماشاگران فوتبال بانوان خالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن و فرزند اختیار خودشونو دارن الاغ نیستن که ازین و اون دستور بگیرن

      • بدون نام

        حالا چرا دست تو دست رفتنشون تورو میسوزونه؟

    • بدون نام

      ای خدا همه دنیا بهتون میخندن

    • بیخیال

      این قدر دروغ گفتن این صدا و سیمایها که خودشونم کلافه شدن.. همشم زیر سر باشگاه خبرنگاران جوان و وابستگانشه..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که دروغ سلحشوری و مطهری در اومده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج