۹۰۶۸۷۶
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

از روش‌های مطالعه صحیح و کتاب‌های کمک‌آموزشی که بگذریم، قرار گرفتن در محیط آزمون سراسری می‌تواند از تأثیرگذارترین مسائل مرتبط با موفقیت در کنکور باشد. ما در این مقاله به فواید شرکت در آزمون‌های آزمایشی پیش از کنکور خواهیم پرداخت.

برترین‌ها: موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه و رشته موردنظر، یکی از مهم‌ترین و پراسترس‌ترین مسائلی است که یک جوان ایرانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. موفقیتی که می‌تواند راه و مسیر زندگی جوان را برای همیشه تغییر دهد. ازاین‌رو انتخاب روش و راهکاری مناسب برای موفقیت در آزمون‌های سراسری، به امری حیاتی تبدیل می‌شود.

از روش‌های مطالعه صحیح و کتاب‌های کمک‌آموزشی که بگذریم، قرار گرفتن در محیط آزمون سراسری می‌تواند از تأثیرگذارترین مسائل مرتبط با موفقیت در کنکور باشد. ما در این مقاله به فواید شرکت در آزمون‌های آزمایشی پیش از کنکور خواهیم پرداخت و دلایلی را به شما ارائه خواهیم کرد که اثبات می‌کند، قرارگرفتن در محیط آزمون، چه به‌صورت مجازی و چه حقیقی باشد، تأثیر بسزایی در موفقیت در کنکور دارد.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

تحلیل شرایط فعلی و انتخاب مسیر مناسب

شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود آزمون‌های آزمایشی اهمیت پیدا کنند، تحلیل دقیق شانس موفقیت در کنکور است. درست مثل دونده‌ای که ماه‌ها تمرین کرده و باید خود را برای رکوردگیری آماده کند، شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما نشان خواهد داد که در کجای مسیر قرار دارید و با چه کسانی در حال رقابت هستید.

بسیاری از داوطلبان، پیش از شرکت در آزمون‌های آزمایشی دچار تحلیل اشتباه از شرایط خود می‌شود. تعدادی میزان اطلاعات خود را فراتر از حد واقعی می‌دانند و تعدادی دیگر نیز دچار کمبود اعتمادبه‌نفس می‌شوند و احساس می‌کنند که در مقایسه با دیگران در جایگاهی پایین‌تر قرار دارند.

آزمون‌های آزمایشی استاندارد، به‌صورت دقیق به شما نشان خواهند داد که چند قدم با موفقیت فاصله دارید و باید در زمان باقی‌مانده تا کنکور، چه مسیری را انتخاب کنید. البته شاید چند آزمون لازم باشد تا بتوان به یک تحلیل دقیق از شرایط داوطلب رسید، اما این آزمون‌ها آن‌قدر تأثیرگذار هستند که باید به‌عنوان یک راهکار مناسب برای آزمودن پیش از کنکور انتخاب شوند.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

کاهش استرس و افزایش اعتمادبه‌نفس

نتیجه آزمون‌های آزمایشی ممکن است مثبت و یا منفی باشد، اما در هر دو حالت منجر به کاهش استرس‌های در حین کنکور می‌شود. بسیاری از داوطلبان در مدت زمان آزمون سراسری، دچار حملات عصبی، پنیک و کاهش قند خون می‌شوند. حمله‌هایی که می‌توان با قرارگرفتن در شرایط کنکور، آن‌ها را کاهش داد.

شبیه‌سازی شرایط می‌تواند به‌صورت حضوری یا مجازی صورت بگیرد و در هر دو حالت به کاهش استرس داوطلب و افزایش اعتمادبه‌نفس او منجر خواهد شد. در نظر داشته باشید که می‌توان حتی از استرس نیز بهره‌برداری مثبت کرد و آن را به یک انرژی افزوده برای یادگیری بهتر تبدیل کرد.

با تکرار و قرارگرفتن در شرایط آزمون‌های تستی پر استرس می‌توانید تأثیر فشار‌های روحی بر نتایج آزمون را به حداقل برسانید و نتیجه‌ای مطلوب، واقعی و هماهنگ با میزان دانش خود را کسب کنید.

افزایش سرعت تست زدن و حافظه عضله

شاید باورکردنی نباشد، اما حافظه عضله حتی در شرایطی مانند کنکور نیز تأثیرگذار است و می‌تواند منجر به افزایش سرعت در تست زدن شود. بدن ما به‌صورت خودکار، فعالیت‌های تکراری را در مدت‌زمانی کمتر از فعالیت‌های عادی انجام می‌دهد.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

درست مثل فردی که دوچرخه‌سواری یادگرفته یا می‌تواند والیبال بازی کند، تست زدن نیز نیاز به هماهنگی ذهن و عضلات بدن دارد. در این بین آزمون‌های آنلاین با توجه به در دسترس بودن می‌توانند به گزینه‌ای مناسب برای بهبود رابطه مغز و عضلات دست و بدن تبدیل شوند.

شما با قرارگرفتن در شرایط پر استرس کنکور می‌توانید در مورد بسیاری از مشکلات پیش‌بینی‌نشده از جمله شکل نشستن و خستگی ناشی از آن، تصمیم‌گیری کنید و پیش از شروع این ماراتون خسته‌کننده، هماهنگ و آماده باشید.

یادگیری و آزمودن تکنیک‌های تست‌زنی

میزان مطالعه و سطح دانش تنها فاکتور تأثیرگذار در موفقیت کنکور نیست. کنکور به‌عنوان یک آزمون تستی، نیاز به اعمال روش‌ها و تکنیک‌هایی خاص دارد تا بتوان از سطح دانش داوطلب، حداکثر استفاده را برد.

بررسی روش‌های طبقه‌بندی اطلاعات، مدیریت زمان، روش‌های خاص تست زنی مانند ضربدر و منفی، استراتژی بازگشت و مهارت در پاسخ ندادن به سوال‌های شک دار از جمله مواردی است که تنها با آموزش روش‌های تست زنی و اعمال آن‌ها در یک کنکور شبیه‌سازی‌شده امکان‌پذیر می‌شود.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

بهتر است در مراحل آغازین و شروع مطالعه، زمانی را به یادگیری روش‌های نوین تست زنی اختصاص دهید تا بتوانید در تمامی کنکور‌ها و آزمون‌های آزمایشی پیش از کنکور از این روش‌ها و تکنیک‌ها استفاده کنید. با تکرار تکنیک‌های تست زنی می‌توان به یک راهکار مناسب و شخصی برای استفاده بهینه از زمان و پاسخ به پرسش‌های تستی رسید.

فواید شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین

با پیشرفت فناوری دیگر نیازی به حضور در کلاس‌های آموزشی حضوری گران‌قیمت نیست و می‌توان با چند کلیک ساده، از ویدیو‌های آموزشی و مشاوره‌های آنلاین بهره برد.

در گذشته دسترسی به کارشناس‌ها و اساتید مشهور در رشته‌های مختلف، امری گران و کم‌وبیش غیرممکن بود، اما دوره‌های آموزشی آنلاین، این مشکلات را تا حدود زیادی رفع کرده است.

دسترسی ساده به دوره‌های آنلاین و مطالعه تجربه شرکت‌کنندگان قبلی به داوطلب کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب ممکن را برای شرکت در کلاس‌های مختلف داشته باشد.

با حذف مشکلات رفت و آمد و بهینه‌سازی زمان و هزینه، دوره‌های آموزشی آنلاین به بهترین راهکار بهبود شرایط دروسی تبدیل‌شده‌اند که در آن‌ها دچار ضعف هستید یا نیاز به بهبود رتبه آن‌ها دارید.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

آزمون آنلاین یا شرکت در آزمون‌های حضوری؟

یکی از پرسش‌های همیشگی داوطلبان کنکور این است که چه آزمونی به‌عنوان یک آزمون استاندارد شناخته می‌شود و باید در چه نوع آزمونی شرکت کنند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند؟

شاید بسیاری از کارشناسان معایب و فواید زیادی برای آزمون‌های حضوری در نظر بگیرند و بسیاری دیگر نیز از شرایط مناسب آزمون‌های آنلاین تعریف کنند. بااین‌حال انتخاب شکل آزمون، ارتباطی مستقیم با شرایط داوطلب دارد و به باید با در نظر گرفتن زمان، محل زندگی و دسترسی به فناوری، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بااین‌حال می‌توان تأیید کرد که شرکت در آزمون‌های آزمایشی آنلاین پیش از کنکور می‌تواند در تعیین روند آموزشی و تشخیص شرایط داوطلب، تأثیرگذار باشد. بسیاری از آزمون‌های استاندارد آنلاین، با ویدیو‌ها و کلاس‌های آموزشی آنلاین همراه هستند که در پایان نتیجه‌ای مناسب‌تر را حاصل خواهند کرد.

از نظر هزینه نیز آزمون‌های آنلاین، شرایطی مناسب‌تر از آزمون‌های آزمایشی حضوری دارند و می‌توانند یک صرفه‌جویی مناسب برای خانواده‌هایی به‌حساب بیایند که شرایط شرکت در آزمون‌های گران‌قیمت حضوری را ندارند.

کنکوری‌ها! این فرصت کم‌نظیر را از دست ندهید

شاید تنها ایرادی که بتوان به آزمون‌های آنلاین وارد کرد، نبود شرایط پر استرس کنکور‌های آزمایشی است. موضوعی که می‌توان با شبیه‌سازی کنکور و ایجاد رقابت مناسب در بین داوطلبان، تا حدود زیادی رفع کرد.

البته در نظر داشته باشید که در شرایط ایده‌آل، شرکت در آزمون‌های آنلاین، کلاس‌های اینترنتی، مشاوره برخط و آزمون‌های حضوری باید در کنار هم مورداستفاده قرار بگیرد تا بهترین شرایط پیش از کنکور برای داوطلب فراهم شود.

بهتر است اگر قصد شرکت همزمان در آزمون‌های آنلاین و حضوری را دارید، آزمون آنلاینی را انتخاب کنید که از نظر زمانی با برنامه‌ها و کنکور‌های آزمایشی حضوری، هماهنگ باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج