۹۰۶۹۵۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۴ نمایش جدید پردیس تئاتر شهرزاد

چهار اثر نمایشی جدید از ۲۴ شهریور ماه در «پردیس تئاتر شهرزاد» روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری فارس: در دور جدید اجراهای پردیس تئاتر شهرزاد؛ چهار اثر نمایشی تازه از کارگردانان مختلف در این مجموعه روی صحنه خواهد رفت.

۴ نمایش جدید پردیس تئاتر شهرزاد

آیین افتتاح نمایش «هر کسی یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه روز» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان در تاریخ یکشنبه ۲۴ شهریور ماه در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد برگزار خواهد شد و این نخستین اجرای این اثر نمایشی است که هر روز ساعت ۱۹ به صحنه خواهد رفت.

سجاد افشاریان، مرتضی درویش زاده، نیکـو بستانــی، محمد لاریان، گیلدا ویشکی، امید سعیدی، سهیل کرمیـار، نیمـا خطیب شاد، علی مشایخـی، وحیـد حبیبیـان، ثمیـن داروغه، پریسا طهماسب، ارمغان خانمحمدی، کیمیـا فیضـی، نستـرن نعمتی، هانـی صادقـی، منصوره بنی احمد، نگار قربانی‌، اشکان غلامی، دیانا حق شناس‌، رضا ارژنگ، محمد رحمانیان، علی یوسفی، ستوده میرخلف زاده بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

همچنین نمایش«آلزا» به کارگردانی محمدرضا آگاه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد از تاریخ 24 شهریورماه اجراهای خود را آغاز می‌کند. «آلزا» یک نمایشنامه اقتباسی است و مضمونی اجتماعی دارد. باریگران آن جز چهره های جوان در حوزه آثار نمایشی محسوب می‌شوند. طبق برنامه ریزی های انجام شده نمایش «آلزا» هرشب ساعت ۱۹:۱۵ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد. شادی مهدی خانی، یگانه ماموریان، فرزانه نوشاد، سعید سلطانیان، مهدی کیان، سعید جاودان باریگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‎پردازند.

نمایش تازه دیگری که در روزهای نخست فصل پاییز در پردیس شهرزاد روی صحنه خواهد رفت؛ تازه ترین نمایش سهراب حسینی با عنوان «زیبایی گاهی زن است» خواهد بود. این نمایش روایتگر داستان زندگی مرد و زنی است که اسیر اتفاق هایی می‎شوند. هومن برق نورد و بهاره افشاری بازیگران تازه ترین نمایش سهراب حسینی خواهند بود و این اثر نمایشی از تاریخ 27 شهریورماه هر شب ساعت 20:30 در سالن ارکیده پردیس شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «ستاره ها خاموشند» عنوان اثر نمایشی تازه دیگری است که از تاریخ 27 شهریورماه در سالن صنوبر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و به روابط میان انسان ها می پردازد. سیدمسعود نورزاده کارگردانی این نمایش را بر عهده خواهد داشت و امید رهبر، هلیا حمیدی، امیر صیرفی، علی کیانی، حسین براتی، مهشید زبردست و .... بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

*تالار و ساعت اجرای نمایش «کریملوژی» در تئاتر شهر تغییر کرد

نمایش «کریملوژی» به کارگردانی رضا بهرامی از روز یکشنبه 24 شهریور ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است. این نمایش به نویسندگی مهران رنج بر و کارگردانی رضا بهرامی از روز یکشنبه 24 شهریور ماه در تالار و ساعت دیگری میزبان علاقه مندان تئاتر است.

این اثر نمایشی از روز یکشنبه 24 شهریور ماه ، ساعت 20 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود. نمایش «کریملوژی» از جمله آثار منتخب جشنواره نمایش‌های آیینی ـ سنتی است که از روز 10 شهریور ماه در مجموعه تئاتر شهر اجراهای خود را آغاز کرد.

این نمایش تک شخصیتی که با بازی مجید رحمتی روی صحنه می‌رود، روایتگر «کریم شیره‌ای» تلخک دربار ناصرالدین شاه است که لقب دوشاب‌الملک را داشت. او برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود زمانی که فوت کرد، ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. اما در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره‌ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حالا کریم شیره‌ای بعد از سال‌ها به دنبال قبر خود و سوال‌های بی جوابش می‌گردد.

*نمایش «شین» به زودی روی صحنه می‌رود

حسن همتی کوتاه قامت ترین کارگردان جهان، نمایش «شین» را برای اجرا آماده کرده که به زودی روی صحنه می‌رود.

وی که مراحل پایانی تمرین این نمایش را در پردیس تئاتر تهران پشت سر می‌گذارد درباره نمایش‌اش می‌گوید: شین درباره مادرانی‌ست که فرزندانشان قربانی تجاوز حکومت‌های دیکتاتوری که تا ابد نام منفورشان در تاریخ ثبت است نوشته شده است. دیکتاتورهایی که هدفشان نسل‌کشی و از بین بردن یک عده انسان بی‌گناه بود.

وی این نمایش را با نقش آفرینی تعدادی از هنرجویانش آماده کرده و معتقد است که شین بر اساس روایت کُردهایی‌ نوشته شده است که پس از بمباران شیمیایی کردستان عراق به دستور صدام‌حسین و در ادامه نسل‌کشی کُردها به ایران پناه می‌آورند.

حسن همتی در بیش از بیست و هفت نمایش نیز به عنوان بازیگر روی صحنه رفته است.

*اجرای دوباره نمایشی از مهتاب نصیرپور/ رستاک حلاج به گروه پیوست

نمایش «اثر پرتوهای گاما بر گل‌های همیشه بهار» که فروردین امسال روی صحنه بود، دوباره اجرا می‌شود.

این نمایش نخستین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور بر اساس متنی از پل زیندل در تماشاخانه مهرگان اجرا می‌شود و در دور تازه اجرا، گروه بازیگران تغییرهای داشته است. نمایش از ۲۷ شهریور ماه هر روز به جز شنبه‌ها روی صحنه می‌رود. مهتاب نصیرپور، سامان مظلومی، مبینا طبایی، المیرا صارمی، آریان مجدپور و نیکتا مستوفی بازیگران این نمایش هستند.

شرام زرگر این نمایشنامه را ترجمه و رستاک حلاج خواننده و آهنگساز ترانه «گلهای همیشه بهار» را برای این نمایش اجرا کرده است. سایر عوامل این نمایش عبارتند از دراماتورژ: محمد رحمانیان، خواننده و آهنگساز: رستاک حلاج، ترانه سرا: حسن علیشیری، تنظیم: اشکان دباغ، دستیاران کارگردان: پدیده جمال ها، علیرضا فولادشکن، محمود زهره وند، شهاب ملک پور.

* «شک» به روی صحنه رفت

نمایش «شک» به کارگردانی مهدی کوشکی با استقبال مخاطبان شامگاه جمعه 22 شهریورماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت.

این نمایش به کارگردانی مهدی کوشکی و با بازی مهدی آذر بخش، نغمه آقازاده، مینا اسکندری، کاظم بابایی، مونا تدین پور، ارشیا تهرانی، مسعود خانی و عباس خداقلی زاده... شامگاه جمعه 22 شهریورماه ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی به روی صحنه رفت.

شایان‌ذکر است نمایش‌های «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف با بازی سعید پور صمیمی و پریزاد سیف در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت 21 و «امروز روز خوبیست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی با بازی سارا سجادی و شیوا فلاحی ساعت 21:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز بعد از وقفه یک هفته اجراهای عمومی خود را آغاز کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج