۹۰۷
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

۱ + ۴۵ راز خانه‌اي زيبا و سالم

امسال بهار را از پشت شيشه‌هاي خانه به درون خانه‌تان بياوريد؛ براي اين كار كافي است كمي در دكوراسيون خانه خود دست ببريد؛ مطمئن باشيد هزينه زيادي نخواهد داشت:


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

بهاري شويد

امسال بهار را از پشت شيشه‌هاي خانه به درون خانه‌تان بياوريد؛ براي اين كار كافي است كمي در دكوراسيون خانه خود دست ببريد؛ مطمئن باشيد هزينه زيادي نخواهد داشت:

۱ از اتاق پذيرايي شروع كنيد. با انتخاب رنگ‌هاي شاد زرد، ليمويي و نارنجي رسيدن بهار را احساس كنيد. از گلدان‌هاي شاد و روشن، كوسن‌هاي طرح‌دار و با روح و قاليچه‌هاي كنفي استفاده كنيد.
2 با انداختن يك متر پارچه گل‌دار بالاي تخت حال‌وهواي جديدي به اتاق بدهيد. با استفاده از قاب‌هاي ارزان‌قيمت تزئين‌شده با كاغذ كادو ديوارهاي خالي را پر كنيد. پاتختي را با زدن يك رنگ براق جلا دهيد.
۳ با كشيدن يك گل روي فرش كنفي، استفاده از كوسن‌هاي گل‌دار و انداختن يك روميزي سفيد ساده به اتاق آفتاب‌گير خود حال و هواي بهاري بدهيد.
4 از گياهان استفاده كنيد. 2 ظرف شيشه‌اي پايه‌دار را داخل هم قرار دهيد. گياهان كوچك را در ظرف پاييني و برگ‌هاي بزرگ‌تر و آب را در ظرف رويي قرار دهيد.
۵ استفاده از برچسب ديوار، راهي سريع و آسان براي دكوراسيون سطوح ساده است. قسمت بالاي تخت و بخشي از ديوار را با برچسب طرح بدهيد. برچسبي با حال و هواي بهاري انتخاب كنيد.
6 از زيرليواني‌هاي ارزان قيمت به‌عنوان كار هنري براي ديوار استفاده كنيد. آنها را روي كارت‌هاي چسب‌دار رنگي بچسبانيد و داخل قاب‌هاي آماده قرار دهيد. زيرليواني‌هاي گرد و ضخيم را داخل قاب مربع شكل قرار دهيد.
۷ گاهي مواقع تنها با تغيير حال و هواي يك پنجره مي‌توان بهار را به داخل آورد. با يك پرده طرح‌دار زيبا، مدل رومن، حالت هنري به پنجره بدهيد.
8 يك قفس چوبي قديمي كه روشن رنگ شده و داخل آن لانه پرنده، تخم‌مرغ و گل‌هاي كوچك قرار داده شده باشد، از ديگر روش‌هاي نمايش بهار است.


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

عطر زدايي لباس‌ها

بوي عطر روي لباس نسبت به پوست بدن دوام بيشتري دارد؛ به همين دليل ممكن است بوي عطري كه در يك مهماني به لباس خود زده‌ايد تا مدت‌ها روي لباس باقي بماند و با قرار دادن آن داخل كمد، اين بو به ساير لباس‌ها منتقل شود. همين مشكل را ممكن است با عطري كه به دست خود زده‌ايد، پيدا كنيد؛ براي رهايي از اين مشكل به روش‌هاي زير پناه ببريد:
  • از بين بردن بوي عطر از روي پوست
9 قبل از هر اقدام ديگر، قسمت‌هاي مورد نظر بدن را با آب خنك شست‌وشو دهيد سپس خشك كنيد.
۱۰ نيم پيمانه جوش شيرين را با نيم پيمانه آب ولرم كاملا هم بزنيد تا مايه خمير مانندي به دست بيايد. اين مايه را به‌مدت ۱۰دقيقه روي پوست قرار دهيد سپس با آب ولرم بشوئيد .
11 پنبه‌اي را به مخلوطي از سركه سفيد و روغن زيتون آغشته كنيد و روي محل موردنظر بماليد و پس از ۵ تا ۱۰دقيقه بشوئيد. سپس بدن خود را با صابون شست‌وشو دهيد.
  • از بين بردن بوي عطر از روي لباس
۱۲ آسان‌ترين راه‌حل، قراردادن لباس‌ها در معرض حرارت، نور خورشيد و هواست.
13 لباس‌ها را در لباسشويي قرار دهيد و از مايع يا پودر ماشين بدون بو به اضافه يك و نيم پيمانه سركه براي شست‌وشو استفاده كنيد؛ سپس لباس‌ها را در آب خالي آبكشي كنيد و در هواي آزاد قرار دهيد.
۱۴ نيمي از يك تشت را با آب پر كنيد و يك پيمانه جوش شيرين يا پودر لباسشويي به آن اضافه و لباس‌هاي مورد نظر را به‌مدت چند ساعت يا يك شب كامل در محلول خيس كنيد. روز بعد با آب خالي شست‌وشو و در هواي آزاد قرار دهيد.


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

  • چگونه برق افتادگي لباس را از بين ببريم ؟
براي همه پيش مي‌آيد كه از روي حواس پرتي اتو را مستقيم روي لباس قرار دهند و برق بيندازند؛ نگران نباشيد راه رهايي از برق افتادگي لباس را ما به شما ياد مي‌دهيم:
15 براي جلوگيري از برق افتادن لباس بايد درجه اتو را كم كنيد.
۱۶ اگر لباس موردنظر داراي الياف مصنوعي مانند پلي‌استر، آكريليك و... است، علت برق افتادن به‌دليل ذوب شدن فيبرهاست و كاري از دست شما ساخته نيست اما اگر از جنس پشم، نخ يا كتان است هنوز اميدي وجود دارد.
17 مخلوطي از نيم ليوان سركه و نيم ليوان آب را روي لباس بپاشيد و با اتو بخار به آرامي روي لباس فشار دهيد. هنگامي كه پارچه هنوز گرم است با برس نرمي روي قسمت بكشيد.
۱۸ آن قسمت از پارچه را كه برق افتاده است روي ميز اتو بگذاريد، پارچه نمناك روي آن قرار دهيد و اتو را روي آن بگذاريد تا قسمت موردنظر خوب با بخار اتو شود. سپس پارچه مرطوب را برداريد و روي لباس را برس بكشيد.


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

  • پختن تخم مرغ بدون ترك
۱۹ تخم مرغ آب پز را بعد از جوشاندن حدود يك دقيقه در آب سرد بگذاريد، پوست آن مانند يك نوار متصل به هم كنده مي‌شود. قبل از اينكه تخم‌مرغ را آب پز كنيد، درون ظرف مورد نظر كمي نمك بريزيد، ديگر تخم مرغ‌ها ترك برنمي‌دارد.


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

تابلوها را كجا نصب كنيد‌؟

چيدمان خانه به سليقه و خواست شما بستگي دارد اما نصب تابلو در كنار سليقه، اصولي هم دارد كه بهتر است بدانيد و هماهنگي و زيبايي خانه خود را با يك اشتباه كوچك به هم نريزيد

۲۰ استفاده از تابلوهاي نقاشي به هماهنگي و زيبايي خانه بسيار كمك مي‌كند ولي هنگام نصب اين تابلوها بايد درنظر داشته باشيد بالاتر يا پايين‌تر از حد تعريف شده آنها را آويزان نكنيد. حد تعريف شده نصب تابلوها ميانگين قد طبيعي افراد است، يعني بين ۱۵۸ تا ۱۷۰‌سانتي‌متر از كف زمين. اين اندازه با قد نسبي اعضاي خانواده متغير است. بايد درنظر داشته باشيد بيش از حد بالاي ديد معمولي قرار نگيرند چرا كه هدف از نصب تابلوها لذت بردن از ديدن آنهاست. اگر درنظر داريد مجموعه‌اي از تابلوها را روي ديوار به نمايش بگذاريد، مي‌توانيد مجموعه را از اندازه ۱۳۰ تا ۱۸۵‌سانتي‌متر گسترش دهيد.
21 از نصب تابلوهاي كوچك بر ديوارهاي بزرگ اجتناب كنيد زيرا هم از ارزش كار هنري كم مي‌شود و هم ديوار كوچك به‌نظر مي‌رسد. معمولا تابلوهاي هنري، بايد دو سوم پهناي ديوار را پوشش دهند تا يك عنصر دكوراتيو به شمار آيند. اين تابلوها بهتر است روي ديوار مقابل مبلمان نصب شوند. اگر تابلويي با پهناي كافي پيدا نكرديد، مي‌توانيد از مجموعه‌اي تابلو استفاده كنيد.
۲۲ هنگام استفاده از مجموعه‌اي تابلو روي يك ديوار بهتر است همگي را در يك سايز انتخاب كنيد و نوع رنگ و بافت قاب‌ها نيز با يكديگر هماهنگي داشته باشند. تنها در اين صورت مي‌توانيد مجموعه‌اي از آثار هنري را روي يك ديوار به نمايش بگذاريد.
23 انواع قاب‌هاي صاف و صيقلي مانند استيل براي سبك مدرن بسيار توصيه مي‌شود و اگر سبك‌هايي مانند روستيك يا نئوكلاسيك در خانه حكمفرماست، مي‌توانيد از قاب‌هاي چوبي يا برنز استفاده كنيد.
۲۴ هماهنگي مقياس و اندازه مناسب بين تابلوها و وسايل خانه امري است مهم كه بايد به دقت رعايت شود؛ براي مثال اگر قصد داريد بالاي كاناپه‌اي به طول ۵/۲ متر تابلويي نصب كنيد، بهتر است تابلويي را انتخاب كنيد كه حدود دو‌سوم طول كاناپه را دربرگيرد‌ چون معمولا چنين قاب‌هايي در بازار موجود نيست مي‌توانيد آن را سفارش دهيد يا فضاي خالي كنار تابلو را با شمعدان‌هاي ديواركوب پركنيد.
25 اگر دوست داريد ديوارهاي اتاق‌تان بلندتر (از كف تا سقف) به‌نظر آيد، از چند تابلوي عمودي در كنار هم استفاده كنيد.
۲۶ اگر مي‌خواهيد ديوارهاي اتاق‌تان پهن و طولاني به‌نظر آيد، از چند تابلو افقي در كنار هم استفاده كنيد.

1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم
  • آشغال‌هاي خانه را كم كنيد
يك تير و دو نشان‌! روش‌هايي را ياد بگيريد كه با آنها از ميزان زباله‌هاي توليدي خانه شما كم شود؛ با اين روش هم شما راحت‌تر هستيد و هم كمكي به محيط‌زيست كرده‌ايد:

27 مقواها و بسته بندي‌ها را دور نريزيد و درصورت امكان از آنها استفاده كنيد. مي‌توانيد جعبه كفش را با كاغذ كادو يا كاغذ رنگي بپوشانيد و براي نگهداري CD و لوازم شخصي بچه‌ها از آن استفاده كنيد.
۲۸ قوطي‌هاي شيشه‌اي و پلاستيكي را پس از مصرف شسته و خشك كنيد و براي نگهداري مواد‌غذايي از آنها استفاده كنيد. شيشه مربا، عسل و سس مايونز براي نگهداري سبزي‌هاي خشك مناسب است و موجب مي‌شود عطر سبزي مدت زمان بيشتري حفظ شود.
29 هنگام خريد به برچسب قابل بازيافت دقت كنيد و محصولاتي را خريداري كنيد كه زباله كمتري توليد مي‌كنند. برخي توليدكننده‌ها محصولاتي مانند عسل، سس مايونز و شكلات صبحانه را در ظرفي شبيه ليوان بسته بندي مي‌كنند. پس از استفاده از اين محصولات نه تنها زباله توليد نمي‌شود بلكه يك دست ليوان هم به لوازم آشپزخانه اضافه مي‌شود كه قابل استفاده است و دور ريخته نمي‌شود.
۳۰ كنار سينك ظرفشويي و دستشويي سرويس بهداشتي جاي مايع پمپي نصب كنيد. با اين كار مي‌توانيد مايع دست‌شويي و مايع ظرفشويي را در بسته بندي بزرگ خريداري كنيد و به‌تدريج در اين ظروف بريزيد و علاوه بر استفاده راحت‌تر جاي چند قوطي پلاستيكي را در سطل زباله‌تان خالي كنيد.
31 با ظرف ماست و قوطي شير براي بچه‌ها اسباب‌بازي و جامدادي ليواني و قلك درست كنيد و با رنگ اكريليك روي آن را به سليقه خودتان تزئين كنيد
۳۲ براي كاهش حجم زباله‌هاي‌تر و كمك به تفكيك زباله‌هاي‌تر و خشك از چند سطل زباله با رنگ‌هاي مختلف در كنار هم استفاده كنيد. پيشنهاد ما اين است كه از يك سطل زباله سبز براي پسماندهاي خشك و يك سطل زباله قرمز براي زباله‌هاي‌تر استفاده كنيد. درصورتي كه در خانه باغچه داريد يك سطل هم براي سبزي‌ها و پوست ميوه‌ها بگذاريد و از آن براي تهيه كمپوست استفاده كنيد. براي حفظ بهداشت، پيشگيري از آلودگي و مبارزه با حشرات زباله‌هاي‌تر را در سطل در دار قرار دهيد.


1 + 45 راز خانه‌اي زيبا و سالم

عمر كفش‌تان دو برابر مي‌شود اگر...

با روش‌هايي ساده‌تر از آنچه فكر مي‌كنيد به شما ياد مي‌دهيم، عمر كفش‌تان را ۲ برابر كنيد:

۳۳ راه رفتن زياد مي‌تواند مدت كارايي كفش را از بين ببرد؛ بنابراين از كفاش بخواهيد لايه نازكي ازكائوچو به تخت كفش بچسباند تا از جذب آب و ليزخوردن جلوگيري و به‌مدت كارايي آن اضافه شود. با اين كار مي‌توان طول عمر كفش را به حدود ۶ تا ۷سال افزايش داد.
34 پاشنه نخستين قسمت از كفش است كه از بين مي‌رود، به‌خصوص اگر زياد راه مي‌رويد يا روي پا مي‌ايستيد. هنگام خريد كفش يك جفت ته پاشنه پلاستيكي تهيه كنيد و درصورت نياز آن را جايگزين پاشنه قديمي كنيد تا كفش ۱۰برابر بيشتر دوام بياورد. به محض فرسوده شدن و ظاهرشدن ميخ پاشنه بلافاصله براي تعمير آن اقدام كنيد.
۳۵ هنگام خريد كفش از هر نوع جنسي كه باشد، آن را با اسپري مخصوص ضد‌آب بپوشانيد تا در مقابل جذب آب باران و هر نوع مايع، محافظت شود. سالي ۴بار ابتداي هر فصل اين كار را تكرار كنيد. درصورت خيس شدن كفش چرمي، آن را در دماي اتاق خشك كنيد.
36 براي حفظ شكل و ظاهر كفش به‌خصوص كفش‌هاي خيس كه هنگام خشك شدن از شكل مي‌افتند، آنها را پر از روزنامه كنيد. چكمه‌ها را نيز در حالت خوابيده قرار دهيد.
۳۷ براي ايجاد ظاهر بهتر در كفش‌هاي كهنه، آنها را با استفاده از واكس تميز كنيد، روي كفش‌هاي چرمي را با ماده نرم‌كننده چرب كنيد تا چربي به چرم برگردد و باعث نرمي كفش شود.
38 براي پوشاندن خط‌هاي ايجاد شده روي كفش از واكس‌هاي كم رنگ‌تر از كفش استفاده كنيد.
۳۹ بهترين روش محافظت كفش از گرد و خاك قراردادن آنها در كمد است. پوشش‌هاي پلاستيكي باعث خشك شدن كفش مي‌شود. درصورت قراردادن كفش روي جاكفشي، فاصله‌اي بين آنها ايجاد كنيد، زيرا قرارگرفتن كفش‌هاي چرم كنار كفش‌هاي ورني باعث رنگ دادن آنها به يكديگر مي‌شود.
40 كفش‌ها را در كمدي با دماي اتاق نگه داري كنيد. هواي گرم باعث جمع شدن كفش‌هاي چرمي مي‌شود. قراردادن كفش‌هاي خيس يا مرطوب در جعبه باعث بوي نامطبوع، رشد باكتري و كپك مي‌شود.
۴۱ براي حفظ شكل اوليه كفش بهتر است هر از چند گاهي از كفش ديگر استفاده كنيد. پيشنهاد مي‌شود هفته‌اي ۲ يا ۳بار از كفش ديگري استفاده كنيد تا طول عمر كفش‌هاي‌تان بيشتر شود.
42 اگر هنگام پوشيدن كفش با مشكل روبه‌رو مي‌شويد، از پاشنه‌كش كفش استفاده كنيد تا قسمت پاشنه آسيب نبيند.
  • مواد شوينده هم جايي دارند
مواد شوينده را نمي‌توانيد هر جايي دل‌تان خواست قرار دهيد. براي بهترين استفاده روش‌هاي مناسب نگهداري وجود دارد. بهترين روش براي نگه‌داري مواد شوينده را ما به شما توصيه مي‌كنيم:
43 مايع ظرفشويي را در ظروف مخصوص كه به ديوار نصب مي‌شوند، نگهداري كنيد. اين محفظه‌ها را مي‌توان به ديوار آشپزخانه و جايي نزديك سينك ظرفشويي و كنار شير آب نصب كرد. براي اين كار، لازم است ابتدا با دريل، سوراخي در فاصله بين كاشي‌ها ايجاد كرده و با استفاده از پيچ و رول پلاك جاي مايع ظرفشويي را به ديوار نصب كرد. در اين صورت، لازم نيست هنگام ظرف شستن با دستكش مرطوب قوطي مايع ظرفشويي را برداشته و دوباره سر جايش بگذاريد و در عوض به راحتي مي‌توانيد با فشار انگشت مقدار مناسب مايع ظرفشويي را برداشته و استفاده كنيد.
۴۴ درصورت نصب محفظه مايع شوينده ديواري مي‌توانيد از مايع ظرفشويي در بسته‌بندي بزرگ كه ارزان‌تر و به صرفه‌تر هم هست و با توجه به توليد زباله كمتر به حفظ محيط‌زيست كمك مي‌كن‌د، استفاده كنيد
45 بهتر است پودرهاي شوينده را هم از بسته‌بندي كاغذي‌شان خارج كرده و در ظروف مخصوص پلاستيكي و شيشه‌اي كه براي اين كار طراحي شده‌ند، بريزيد. با اين كار مرطوب و نمناك بودن دست‌ان موجب چسبيدن پودرها به هم نمي‌شود.
۴۶ مواد سفيدكننده را به اندازه نياز و در بسته‌ندي‌هاي كوچك خريداري كنيد و طبق دستورالعمل روي بسته‌ندي از آنها استفاده كنيد. پس از استفاده هم در آنها را بسته و در همان بسته‌ندي خودشان نگهداري كنيد. اين محصولات را جدا از مواد خوراكي و ظروف غذاخوري و دور از دسترس بچه‌ها قرار دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      متشکر از راهنمایی های این سایت .

    • Mer30

      Ba sepase faravan az rahnamaiton.

    • بدون نام

      خیلی جالب بود ممنون...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج