جاباما
۹۰۷۱۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شاه اردن دیدار با نتانیاهو را رد کرد

اظهارات اخیر "بینامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق "دره اردن" و بخش هایی از کرانه باختری به این رژیم، موجب بحران در روابط امان و تل آویو شده است تا جایی که شاه اردن حاضر به دیدار با نتانیاهو نیست.

ایرنا: اظهارات اخیر "بینامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق "دره اردن" و بخش هایی از کرانه باختری به این رژیم، موجب بحران در روابط امان و تل آویو شده است تا جایی که شاه اردن حاضر به دیدار با نتانیاهو نیست.

به نوشته روز شنبه روزنامه «رای الیوم»، «آبراموویچ" تحلیلگر اسرائیلی جمعه شب در برنامه گزارش هفتگی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، این اظهارات نتانیاهو موجب زیان استراتژیک شده است اما نمی‌توان آن را فاش کرد.

شاه اردن دیدار با نتانیاهو را رد کرد

وی افزود، "نداف ارگمن" رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) به عنوان تنها مسئول روابط میان تل‌آویو و امان به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز نتانیاهو، برای تعامل با اردنی‌ها با مشکلاتی رو به رو شده است.

شاه اردن حاضر به دیدار با نتانیاهو نیست

آبراموویچ همچنین فاش کرد، تلاش‌های ارگمن برای برگزاری نشست میان نتانیاهو و ملک عبدالله دوم شاه اردن، بی نتیجه مانده است زیرا وی حاضر به دیدار با نتانیاهو نیست و دلیل آن مخالفت با اظهارات اخیر نتانیاهو و نیز گفت وگوهای محرمانه و پنهانی تل‌آویو و ریاض درباره قیمومیت عربستان سعودی بر اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی است.

این در حالی است که اردنی‌ها رخداد ۲ سال پیش مبنی بر استقبال گرم نتانیاهو از نگهبان سفارت اسرائیل در اردن که دو شهروند اردنی را به قتل رسانده بود، فراموش نکرده‌ اند، زیرا در پی آزادی او با وساطت رئیس شاباک، نتانیاهو از او مانند یک قهرمان استقبال کرد که این موجب خشم اردنی‌ها شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج