جاباما
۹۰۷۱۵۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شبکه حمله به مراسم اربعین در سامرا متلاشی شد

ستاد عملیات مشترک عراق از و کشف و انهدام یک شبکه تروریستی در سامرا که برای انجام عملیات در اربعین عراق آماده شده بود، خبر داد.

ایرنا: ستاد عملیات مشترک عراق از و کشف و انهدام یک شبکه تروریستی در سامرا که برای انجام عملیات در اربعین عراق آماده شده بود، خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی ستاد مشترک عراق روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: این شبکه شامل شش نفر بود که در حال برنامه ریزی و آمادگی برای انجام عملیات تروریستی در ایام زیارت اربعین بودند.

یکی از تروریست ها، زن و همسر عضو دیگر این مجموعه است و این افراد در مناطق سامرا و الجلام با استفاده از گزارش های اطلاعاتی شناسایی و بازداشت شدند.

شبکه حمله به مراسم اربعین در سامرا متلاشی شد

اطلاعیه جزییات بیشتری درباره ماهیت و فعالیت این گروه تروریستی ارائه نکرده است.

در ادامه مبارزه نیروهای عراقی با تروریسم، یک مقام محلی در استان دیاله (شرق) عراق روز چهارشنبه اعلام کرده بود که سه سرکرده برجسته داعش در عملیات نیروهای عراقی در منطقه موسوم به حوض المطیبیجه نزدیک مرز این استان با استان صلاح الدین (شمال بغداد) به هلاکت رسیده اند.

"صادق الحسینی" در گفت وگویی با رسانه های محلی تأکید کرد که این سرکردگان داعش از جمله برجسته ترین فرماندهان این گروهک در استان دیاله بودند.

این مسؤول، توضیح بیشتری نداد اما هوانیروز ارتش دیروز سه شنبه از بمباران سه هدف مهم در این منطقه خبر داده بود.

یک کارشناس امنیتی عراق نیز روز سه شنبه از دستیابی نیروهای عراقی به ۵۷۰ کمربند انفجاری و ۲۵ مین ضد زره طی عملیاتی در استان الانبار (غرب) خبر داد که از نظر حجم در عراق کم نظیر بوده است.

همزمان با افزایش فعالیت های تروریستی هسته های خفته داعش در برخی مناطق عراق، در هفته های اخیر و در آستانه راهپیمایی چندین میلیونی اربعین، تدابیر و اقدامات امنیتی نیز در سراسر عراق گسترش یافته است.

درهمین حال طرح تامین امنیت زیارت ایام عاشورا در عراق با موفقیت به پایان رسید و هیچگونه خرابکاری یا عملیات تروریستی علیه این مراسم گزارش نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج