جاباما
۹۰۷۶۴۸
۲۴ نظر
۵۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
پ

خداحافظی غم‌انگیز با فغانی

برترین داور فوتبال آسیا با قضاوت های بیاد ماندنی اش در فوتبال ایران و جهان از کشورمان مهاجرت کرد تا لیگ برتر او بدون او یک خلا بزرگ احساس کند.

خبرگزاری فارس: « اگر یک بازیکن ۹۰ دقیقه بد بازی کند و در دقیقه ۹۱ گلزنی کند ستاره میدان می شود اما داور با ۹۰ دقیقه قضاوت خوب با یک اشتباه تاثیرگذار بدترین روز داوری اش را تجربه خواهد کرد.» علیرضا فغانی برترین داور فوتبال آسیا با این حرف ها می خواهد سختی کار داور فوتبال را نشان بدهد.

حق با اوست، داوری که مرد فینال های بین المللی است و باعث افتخار داوری فوتبال ایران در جهان شده حالا به کشور استرالیا مهاجرت کرده است اما کلی قاب خاطره انگیز از او به یاد داریم.

خداحافظی غم‌انگیز با فغانی

از درگیری های همیشگی اش با فرهاد مجیدی بازیکن استقلال که حدود یک دهه طول کشید و دیگر زبانزد اهالی فوتبال شد تا هل دادن بازیکن تیم ملی آلمان در جام جهانی که تبدیل یک صحنه به یادماندنی و بحث برانگیز در داوری شد.

فغانی فینال های معتبر زیادی را در جهان فوتبال قضاوت کرده است. از فینال جام ملت های آسیا تا فینال جام باشگاه های جهان در سال 2016 و فینال المپیک ریو حتی حضور در این رقابت ها برای بسیاری افتخار محسوب می شود چه برسد به اینکه قاضی معتبرترین مسابقه المپیک هم باشید!

فغانی اما همیشه از اینکه به او به اندازه یک ورزشکار طلایی المپیک مدال داده نشد گلایه داشت و معترض بود. حق با او بود وقتی در گفت و گو با داوران کره ای و ژاپنی که یک دهم او افتخار ندارند می شنید که ماهیانه 12 هزار دلار( بیش از 120 میلیون تومان ) حقوق می گیرند اصلا نمی توانست دستمزد خودش را با آنها مقایسه کند!

خداحافظی غم‌انگیز با فغانی

به هر حال فغانی نه بخاطر پول که به بهانه تحصیلات پسر و دخترش راهی استرالیا شد آن هم در حالیکه دو سال پیش از این برای عضویت در شورای شهر تهران هم ثبت نام کرده بود!

به هر حال یکباره تصمیم به مهاجرت گرفت تا لیگ برتر ایران بچه شهر ری را کم داشته باشد. داوری که خیلی ها او را پرسپولیسی می دانستند و تدریسش در دانشگاه پرسپولیس هم بهانه ای شد برای حمله استقلالی ها به او! در حالیکه فغانی به ضرر پرسپولیس هم اشتباه داشته است اما اینجا همه چیز را می خواهیم از نگاه رنگی ببینیم!

فغانی ۳۰ ساله بود که در سال ۱۳۸۷ وارد فهرست داوران بین المللی شد و ۱۰ سال طلایی را در عرصه بین الملل تجربه کرد. آقای فینال ها حالا یکی از شانس های قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم هست او قول داده که در جام جهانی بعدی با نام ایران قضاوت کند ولی دلمان برای او در لیگ برتر تنگ می شود.

داوری که مقابل سوپراستارهای بین المللی مثل رونالدینیو قرار گرفت و به او کارت زرد نشان داد و در نهایت هم دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را سوت زد اما در فوتبال ایران امیر قلعه نویی او را آقا قلدره! خطاب کرد. جالب است توانایی های یک داور ایرانی را می خواهیم سرکوب کنیم یا نادیده بگیریم و تحقیرش کنیم چون فقط ایرانی است!

به هر حال فغانی به احتمال زیاد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم قضاوت خواهد کرد و دیگر در آن جام برای اینکه بوسه ای برای دختر خردسالش از راه موبایل بفرستد حاشیه ای درست نخواهد شد و بخاطر مدیریت سختگیرانه اش در میدان هم کسی به او آقا قلدره نمی گوید!

البته شاید اکنون بگوییم اگر او قلدر بود مقابل بی حرمتی ها و فشارهایی که این روزها در فضای مجازی بلای جان اهالی فوتبال شده تاب می آورد و این چنین از داوری ایران دل نمی کند. شاید بهتر باشد کسانی که این چنین بی رحمانه بر او تاختند سوزنی به خود بزنند.

هر چند قصد نداریم بابت قضاوت های اشتباهی که فغانی مرتکب شده صحه بگذاریم اما داور هم انسانی که می تواند در کارش خطای سهوی داشته باشد. بی شک داوری که به تازگی کوچ کرده هم بری از خطا نبوده و دچار اشتباه شده اما اینکه ما نحوه برخوردها با کسی که افتخار آفرین داوری ایران بوده آیا در شان او بود؟

شاید باید سالها بگذرد تا بدانیم چه کسی را در فوتبال و داوریمان از دست دادیم و هنوز متوجه نباشیم سرمایه ای که برایش هزینه کردیم راحت و مفت تقدیم به استرالیا کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      چقد جو میدی
      بگرد ببین امار اختلاس فغانی رو در بیار تا کار از کار نگذشته

      پاسخ ها

      • لنگ یعنی ام الفساد

        باید مینوشت خداحافظی غم انگیز لنگی ها با فغانی
        گرچه لنگی جماعت مثل موش همه جا رخنه کرده

    • بدون نام

      دمشون گرم ک میرن ایران تبدیل ب جهنم شده

    • بدون نام

      هر کسی که میتونه داره مهاجرت میکنه , یا شاید از این وضعیت فرار میکنه و یا شاید فراریشون میدن .... جانم فدای میهن

    • بدون نام

      بهتر مرتیکه خز ادم تا یکم پیشرفت میکنه نباید خودشو گم کنه کاری که این مرتیکه احمق کرد و اخرین ضربه خودشو به استقلال به عمد زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      فغانی ی ادم بیشرفه که شرف خودشو به سلطانیفر و تاج فروخت،اینکه فینال و قضاوت کرده دلیل نمیشه هر غلطی خاست بکنه و حق تیمای دیگه رو ضایع کنه،اینکه اشتباهات داوری هست درسته اما نه اینکه همیشه به سود ی تیم خاص باشه،همین فغانی پارسال قهرمان لیگ و عوض کرد،چه دلیلی داره هر تیمی که تو کورس قهرمانی بود بجز پرسپولیس فغانی به ضررشون قضاوت کرد؟؟بازی پدیده و سپاهان،اون پنالتی که واسه پدیده گرفت سرنوشت قهرمانی رو عوض کرد،از اینکه دو فصل اقای فغانی و فغانیها قهرمان لیگ مشخص کردن هیچ شکی وجود نداره
      فوتبال ما از کثیف هم کثیف تره

      پاسخ ها

      • سهند

        فغانی داوری که که نفع و ضر نمام تیمها اشتباهاتی داشته است.
        اما تا ابد آه و نفرین تماشاگران آذربایجانی پشت سرشه امیدورام روز تقاص شو بدهد.

    • بدون نام

      خوشبحالش که رفت

    • بدون نام

      خوشبحالش که رفت

    • بدون نام

      خوشبحالش که رفت

    • بدون نام

      خوشبحالش واقعا،خوشبحال هر کی که میره از این زندان.

    • بدون نام

      بره که برنگرده مرتکه آشغال

    • اسماعیل سلامی

      خوب شد رفت دمش گرم

    • ss

      شما نمی خواد ناراحت فغانی باشید .شما برای این ناراحت هستید که با وجود همین موجود خبیث و برنامه ریزی فدراسیون فوتبال تیم حکومتی رو قهرمان لیگ میکرد انشاءالله هرگز چنین کثافتی را در فوتبال کشورمان نداشته باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم با این مغز سبکت.

    • تاج چهار فینال آسیا دو قهرمانی دو نایب قهرمانی

      تو ایران زندگی کردن همه جوره بخصوص از نظر فرهنگی و اقتصادی مشکله! خوشبحالش!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا...امیدوارم روزی برسه که ایران ما مثل استرالیا وکانادا بشه تا همه عاشقان این سرزمین برگردند به وطنشون.

    • فوتبالی

      اصلا غم انگیر نیست شاید برای شما غم انگیز باشه

    • ناشناس

      جالبه برام کسی ک فینال المپیک رو قضاوت میکنه و خیلی افتخارات بین المللی دیگه بدون اشتباه فاحش تا میاد لیگ ایران اونم مخصوصا چند ساله مقابل استقلال اشتباه های فاحشی رو مرتکب میشد ک ی داور آماتور هم مرتکب نمیشد او اشتباه ها رو خودتم میگی بیش از یک دهه با فرهاد مجیدی مشکل داشت چرا؟؟؟ میشه بگی چون فرهاد استقلالیه چون قلعه نویی استقلالیه اره ادمین بد نیست بدونی اقا قلدره خوب رید ب هیکل همه و خیلی راحت هم وطنشو فروخت و رفت تو هم برو براش بمال شاید برگرده و ی چند سوت دیگه ب ضرر استقلال بزنه پول مفت ادمو هار میکنه

    • مجید

      بخدا قسم فغانی استقلال نابود کرد هرسال خودش لنگ قهرمان میکرد تمام تیمهابی که به تیم حکومتی نزدیک میشد فغانی میزدشون زمین بره که برنگرده به حق محمد

    • بدون نام

      بعنوان یه پرسپولیسی آرزوی شادزیستن را در استرالیا برای شما دارم.

      برو بسلامت داور نامی سرزمین پارس....

    • جوان

      خدا کنه این اکبریانم از فوتباله ما بره ماراحت شیم پدر ما رو درآوردن این لنگیا

    • بدون نام

      راحت شد خوشبحالش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج