جاباما
۹۰۷۶۵۱
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

سه‌گانه حاشیه‌ساز بیرانوند در ۵ ماه!

«رفتار ناشایست با نیروی انتظامی»، «برخورد تحریک آمیز با هواداران تراکتور» و «خداحافظی از فوتبال ایران»، سه‌گانه حاشیه‌های دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران است که در چند ماه اخیر از خودش به نمایش گذاشته. بازیکنی که با وجود کیفیت و قابلیت‌های فنی بالا، با بروز حاشیه‌های بی‌مورد، فوتبال حرفه‌ای خود را زیر سوال می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: «رفتار ناشایست با نیروی انتظامی»، «برخورد تحریک آمیز با هواداران تراکتور» و «خداحافظی از فوتبال ایران»، سه‌گانه حاشیه‌های دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران است که در چند ماه اخیر از خودش به نمایش گذاشته.

بازیکنی که با وجود کیفیت و قابلیت‌های فنی بالا، با بروز حاشیه‌های بی‌مورد، فوتبال حرفه‌ای خود را زیر سوال می‌برد.

سه‌گانه حاشیه‌ساز بیرانوند در ۵ ماه!

«اخلاق حرفه‌ای» در فوتبال مساله‌ای است که از اهمیت ویژه‌ای در زندگی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال برخوردار است. بازیکنان فوتبال در مقطعی که دوران بازیگری خود را می‌گذرانند، با اخلاق و رفتار خودشان است که می‌توانند نام خوشی در تاریخ فوتبال از خود به جای بگذارند.

شاید بتوان گفت در سطوحی، رفتار حرفه‌ای بسیار مهم‌تر از قابلیت‌های فنی یک بازیکن باشد. در جایی که هیجان‌ و رقابت‌ بسیار بالا برود و احساسات در یک بازی فوتبال حاکم شود، آن موقع است که حرفه‌ای‌گری یک بازیکن می‌تواند فضا را به تعادل دربیاورد و از حاشیه‌های بیهوده جلوگیری کند.

اما در فوتبال ایران داستان کاملا فرق دارد؛ یعنی بازیکنانی در فوتبال ایران هستند که با وجود کیفیت فنی خوب، اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند و با محرومیت‌ها و حاشیه‌های مختلف در طول دوران بازیگری خود مواجه می‌شوند.

یکی از مثال‌های دم دستی این روزهای فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بانی که در قابلیت‌ فنی او هیچ شکی وجود ندارد و بی‌شک یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران است.

او در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر و پیش از آخرین بازی مقابل پارس جنوبی جم،‌ رفتاری با یکی از ماموران نیروی‌ انتظامی داشت که هر چند در ادامه با عذرخواهی بیرانوند همراه بود اما دروازه‌بان پرسپولیس توسط کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

با وجود این اتفاقات، پیش‌بینی می‌شد که از بیرانوند تا مدت‌ها چنین رفتارهایی مشاهده نشود اما در هفته دوم فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر و در بازی پرسپولیس مقابل تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران هنگام خروج از زمین مسابقه، رفتار تحریک‌آمیزی خطاب به هواداران تراکتور داشت که واکنش‌های متفاوتی را در بر داشت.

او در ادامه این حاشیه‌ها و رفتارهای غیرحرفه‌ای و برای ماجرای ورزشگاه یادگار امام تبریز، روز شنبه به همراه وکیلش به کمیته انضباطی رفت و یک جلسه دیگر از همراهی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر محروم شد.

اما ماجرا در جایی به اوج خود رسید که علیرضا بیراوند شنبه شب اعلام کرد که از فوتبال ایران خداحافظی می‌کند. هر چند انتظار می‌رفت این دروازه‌بان ملی پوش حاشیه‌هایی که از طرف او ایجاد شده را قبول کند و متعاقبا حکم کمیته انضباطی را بپذیرد، در تصمیمی احساسی از فوتبال ایران خداحافظی کرد.

اگر بخواهیم از هر زاویه‌ای به این مساله نگاه کنیم، باید قبول کنیم این حاشیه‌ها از دروازه‌بانی که دارای کیفیت فنی بالایی است و تجربه بین المللی بالایی دارد بعید است. کسی که تا این‌جای کار افتخارآفرینی زیادی برای فوتبال ایران کرده است و بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است،‌ با این حاشیه‌ها، مسیر فوتبالی و حرفه‌ای خودش را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

شاید در این مساله بتوان نوک پیکان را به سمت باشگاه پرسپولیسگرفت. در زمانی که دروازه‌بان یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال با بروز چند رفتار حاشیه‌ای، فضای حرفه‌ای یک باشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، منطقی‌ترین کار این است که باشگاه مورد نظر طی یک فرایند درست، با چنین حاشیه‌هایی روبه‌رو شود و دروازه‌بان تیم‌شان را به لحاظ روحی و روانی تحت بررسی قرار دهند تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد.

خداحافظی بیرانوند علاوه بر این که دلیلی بر کنترل نداشتن این دروازه‌بان بر رفتارش در شرایط حساس و مقاطع مهم زندگی حرفه‌ای فوتبالی را نشان می‌دهد، در ظاهر کار تصمیمی احساسی و فرمالیته است که نام او را در فوتبال ایران خدشه‌دار می‌کند.

اتفاقی که در بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران سابقه داشته و در نهایت به ضرر خودشان تمام شده است.

در نهایت باید دید برای این دروازه‌بان لرستانی چه پیش خواهد آمد. آیا او می‌خواهد مسیر حرفه‌ای‌گری درستی را مدنظر خود پیش بگیرد و تنها به فوتبال و پایبندی به رفتار و اخلاق حرفه‌ای فوتبال فکر کند یا

قرار است هم‌چنان به این حاشیه‌های بی‌مورد ادامه دهد و خودش را بازهم در معرض حاشیه‌ها قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بینی دراز پنالتی پنالدو رو گرفت فکر کرده خر کیه پنالدو خر کی بود که این خر کی باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمقهایی مثل نویسنده این متن ، که چشمان کور و گوشهای کرش ، رفتار ناشایست مثلا هواداران سوراختور رو در ۹۰ دقیقه نمیبینه ، خودشون عامل همه افتضاحات در ورزشگاهها هستند ، با این نگارش مغرضانه به اون هوادارنماها اعلام می کنید که کارشما درست بوده ، ۹۰ دقیقه به بازیکن فحش و ناسزا بدهید و بازیکن هم حق اعتراض نداره ، بعضی از ورزشی نویسها برای پول چه کارهایی که نمی کنند در لجنزار فرو رفتند بوی گندشون رسانه رو گرفته

    • بدون نام

      تو اینترنت لنگ رو سرچ کنین
      میاره فاسد حکومتی دولتی وزیر عابر بانک هدایتی بیمه شده تا هزارو چهارصد گاو بی افتخار پارتی بی شرف و.......

    • بدون نام

      مثل اینکه ول کن بنده خدا نیستید، آقایان جوان هست آقای بیرانوند، چرا اينهمه هجمه علیه یک جوان درست میکنید؟ مگر همین شخص با گرفتن پنالتی رونالدو هشتاد میلیون مردم ایران خوشحال نکردن؟
      اینهمه دشمنی و کینه از کجا نشات گرفته؟

    • ایرانی اصل.

      خیلی بی انصاف ونامردی نویسنده ی مطلب.ادلاخودتوهم رفتارهای بسیاربدعده ای ارنیروی انتظامی رومیدونی.ثانیابیرانونداگه عکس العملی دربازی باتراکتورداشت دلیلش فحاشی عده ای هوادارنمای کثیف وپانترکیسم تراکتوربود.ثالثامگه کربودی بیرانوندووکیلش صراحتااعلام کردن که قضیه خروجش ازایران دروغ وازطرف بعضی سایتهاوخبرنگاران حاشیه سازنظیرتونویسنده پلیدبوده. سانسورچی اگه حلال زاده باشی نظرموچاپ میکنی.

    • ss

      این بچه تقصیر نداره چون وقتی با اون شرایط ناهنجار از دهات بلند شده آمده به یک شهر بزرگ خودشو گم کرده البته ایشون ذاتاً بی شخصیت هستند

      پاسخ ها

      • اصلان

        اخه توی شهری تهرانی پایتخت نشین
        چه گلی زدی به سراین مردم
        همچین میگی پایتخت مثل اینکه اومده نیویورک مگه تهران چه مزیتی داره که بقیه شهرهاندارن .اولا نود درصدخرابشده شهرستانی هستن دوما فقط افغانی ها بدرد تهران میخورندبیان پول دربیارن مفت خوری کنندآخرش رحم به دخترده ساله هم نکنند.
        نه کسی مثل بیرو که افتخارافرین باشه

      • اصلان

        اخه توی شهری تهرانی پایتخت نشین
        چه گلی زدی به سراین مردم
        همچین میگی پایتخت مثل اینکه اومده نیویورک مگه تهران چه مزیتی داره که بقیه شهرهاندارن .اولا نود درصدخرابشده شهرستانی هستن دوما فقط افغانی ها بدرد تهران میخورندبیان پول دربیارن مفت خوری کنندآخرش رحم به دخترده ساله هم نکنند.
        نه کسی مثل بیرو که افتخارافرین باشه

      • اصلان

        اخه توی شهری تهرانی پایتخت نشین
        چه گلی زدی به سراین مردم
        همچین میگی پایتخت مثل اینکه اومده نیویورک مگه تهران چه مزیتی داره که بقیه شهرهاندارن .اولا نود درصدخرابشده شهرستانی هستن دوما فقط افغانی ها بدرد تهران میخورندبیان پول دربیارن مفت خوری کنندآخرش رحم به دخترده ساله هم نکنند.
        نه کسی مثل بیرو که افتخارافرین باشه

    • بدون نام

      اقا جان شما خودت سردستع حواشی هستید موفقیتهای علی و پرسپولیس بدجوری مریضتون کرده همش همین فقط چرتو پرت میگید نون به نرخ.......

    • هیس شش تایی ها فریادنمیزنند

      کاش یکم خودتون راجای بیرو میگذاشتین کجای دنیا یک ورزشگاه به گلرتیم ملیشون الکی فحش ناموسی میدن به چه جرمی

    • امین خورشیدی

      نظرات ما رابنویسد

    • دختر پرسپولیسی ★★★

      انشاالله این مشکلات حل میشه . حتی این حاشیه ها درباره بیرانوند.

    • بدون نام

      آقای بیرانوند خدا بهت کمک کرده بهاینجا رسیدی قدر خودت بدون. زمانی عابدزاده هم این کارها را کرد و بجایی نرسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج