جاباما
۹۰۷۶۵۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

مامور براندازی در آمریکای‌لاتین از ترامپ حکم گرفت

دولت ترامپ در حالی اخیرا «مایکل کوزاک» را به عنوان رئیس موقت امور سیاست های کاخ سفید در قبال آمریکای لاتین معرفی کرده که وی نیز همانند بسیاری از دیپلمات های آمریکایی سابقه دیرینه در حمایت از سیاستهای مداخله جوایانه و اقدامات برای سرنگونی دولت های مستقل دارد.

ایرنا: دولت ترامپ در حالی اخیرا «مایکل کوزاک» را به عنوان رئیس موقت امور سیاست های کاخ سفید در قبال آمریکای لاتین معرفی کرده که وی نیز همانند بسیاری از دیپلمات های آمریکایی سابقه دیرینه در حمایت از سیاستهای مداخله جوایانه و اقدامات برای سرنگونی دولت های مستقل دارد.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای شبکه تله سور، کوزاک به عنوان دیپلمات با سابقه آمریکایی به اجرای تاکتیک های مداخله جویانه واشنگتن در آمریکای لاتین آشنایی کاملی دارد.

کوزاک برای حدود ۳۰ سال تاکتیک های براندازی و سرنگونی دولتها در آمریکای لاتین را آموخته است.

مامور براندازی در آمریکای‌لاتین از ترامپ حکم گرفت

وی در راستای سیاست های خصمانه واشنگتن در قبال آمریکای لاتین در این سمت منصوب شده و در تاکتیک های تغییر نظام مهارت دارد.

«جاشوآ گودمن» خبرنگار و روزنامه نگار آمریکایی اخیرا در توئیتی در مورد مایکل کوزاک نوشت: کوزاک از آن دسته دیپلمات هایی است که هراسی از استفاده از اهرم زور و فشار در راستای اهداف عالی آمریکا ندارد.

ترامپ پس از برکناری «جان بولتون» از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولتش حتی سیاستهای خصمانه تری را در قبال یکسری کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در پیش خواهد گرفت و انتصاب مایکل کوزاک نیز در راستای تحقق همین هدف بوده است.

کوزاک 73 ساله فعالیت های خود را در دهه 70 میلادی زمانی که یک مذاکره کننده در معاهده های مربوط به کانال پاناما در دولتهای ریچارد نیکسون، جرارد فورد و جیمی کارتر بود، آغاز کرد.

وی سپس در تیم واشنگتن برای تضعیف انقلاب ساندینیست ها طی سالهای 1978 تا 1979 مشارکت کرد.

کوزاک عضو تیم میانجی گر آمریکا بود که معاهده صلح میان مصر - رژیم صهیونیستی را اجرایی کرد و همچنین به دنبال راه حل برای جنگ داخلی در لبنان در آن سالها بود.

یکی از ماموریت های کوزاک به عنوان دیپلمات آمریکایی اجرای سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در آمریکای لاتین بود.

«مانوئل آنتونیو نوریگا» حاکم سابق پاناما در سالهای 1983 تا 1989 که مدتی متحد آمریکا بود اما بعدها توسط آمریکایی ها از قدرت کنار گذاشته شد، در خاطراتش می نویسد: دو عامل سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکره پیش ما آمده بودند و بعدها سرنگونی من از قدرت را در سال 1989 مهندسی کردند ویلیام واکر و مایکل کوزاک بودند.

مایکل کوزاک در سال 1991 نیز دست به اقدامات مداخله جویانه در شیلی علیه یک مقام این کشور زد.

در مارس 1993 کوزاک به عنوان معاون مشاور ویژه آمریکا در امور کشورهای حوزه کارائیب فعال شد و بخشی از طرح کاخ سفید برای براندازی حکومت «برتراند اریستید» اولین رئیس جمهوری انتخاب شده به صورت دمکراتیک در هائیتی بود.

کوزاک از سال 1996 تا 1999 به عنوان رئیس امور منافع آمریکا در هاوانا مشغول به فعالیت شد که یکی از اهدافش تضعیف دولت کوبا بود.

این دیپلمات کهنه کار در دوران بیل کلینتون و جرج بوش پسر مهارت های خود مربوط به تغییر حکومت ها را در اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفت.

بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین آمریکا، مایکل کوزاک را به عنوان سفیر آمریکا در بلاروس معرفی کرد و در سال 2001 از اهداف وی اجرای سیاست ها برای سرنگون کردن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس از قدرت بود.

بعدها کوزاک در نامه هایی به روزنامه گاردین اعتراف کرد که وی هر انچه در نیکاراگوئه و پاناما انجام می داد را در پایتخت بلاروس اجرایی کرد.

کوزاک به عنوان رئیس جدید اجرای سیاستهای امریکا در آمریکای لاتین، به منطقه ای بازگشته که وی به خوبی سیاستهای تغییر نظام و امور مداخله در کشورها را آموخته و آماده است کشورهایی را که با آمریکا هم پیمان نیستند، بیشتر تحت فشار بگذارد و محدودتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      ای کاش دیپلمات های ما( مسئولین، مجلسیان، وزرا، نماینده ها و ....) این مطالب و آرشیو های دشمن را حد اقل مطالعه بکنند و متوجه باشند به چه هیولاهایی طرف هستیم.....

    • د

      نه بابا این گاو هم مانند جان بولتون پیر شده و کاری دیگر از دستش بر نمی آید و ریشه اش در حال پوسیدن است.

    • د

      نه بابا این گاو هم مانند جان بولتون پیر شده و کاری دیگر از دستش بر نمی آید و ریشه اش در حال پوسیدن است.

    • د

      نه بابا این گاو هم مانند جان بولتون پیر شده و کاری دیگر از دستش بر نمی آید و ریشه اش در حال پوسیدن است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج