۹۰۷۶۶۹
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

غفوری‌فرد: کاش سال ۸۸ موسوی پیروز شده بود

غفوری فرد با یادآوری اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به احمدی‌نژاد رأی نداده است، افزود: «من گفتم به او رأی نداده‌ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده‌ام. من با موسوی اختلاف داشتم و به خاطر اختلاف استعفا دادم و گفتم نمی‌خواهم وزیر شما باشم ولی به خاطر اینکه او را از احمدی‌نژاد بهتر می‌دانستم، به او رأی دادم. اگر موسوی رئیس جمهوری شده بود یقیناً وضع خیلی بهتر بود. با همه اختلافی که من با او داشتم.»

روزنامه ایران: حسن غفوری فرد که خود سابقه چهار دوره نمایندگی را در مجالس اول، پنجم، هفتم و هشتم دارد، امیدواری نامزدها به درآمدزا بودن کرسی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی را از آفات اصلی نهادی دانست که به گفته امام (ره) باید عصاره فضائل ملت باشد.

او تحقق مجلس مطلوب را نیازمند رأی دادن آگاهانه مردم و احزاب قوی و پاسخگو دانست و گفت: «اگر خود مسئولان الگوی سلامت نباشند، هیچ رفتار قضایی فایده ندارد.» غفوری فرد با اشاره به اینکه در رفع مشکلاتی همچون از دست رفتن اعتماد مردم به دستگاه‌ها و مسئولان و تبعیض و فاصله طبقاتی حتماً احزاب قوی مؤثر خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۴۰ سال گذشته کشور ما این پاسخگویی احزاب و گروه‌ها را شاهد بوده‌ایم؟

غفوری‌فرد: کاش سال ۸۸ موسوی پیروز شده بود

مثلاً اصولگرایان احمدی‌نژاد را بر سر کار آوردند. اما الان نه تنها می‌گویند از ما نبوده، حتی می‌گویند که مشاوره آنها را هم گوش نمی‌داده است»، ظهور احمدی‌نژاد در عرصه سیاست را محصول حمایت محمدرضا باهنر از او دانست و گفت: «همان موقع گفتند که ایشان (احمدی‌نژاد) مشکل اقتصادی و پرونده اقتصادی باز دارد.

آقای باهنر گفت که ما داریم او را برای رئیس جمهوری تربیت می‌کنیم؛ شما اجازه شهردار شدن او را نمی‌دهید. همان موقع من مخالف بودم. آقای علی احمدی خیلی به من التماس کرد که وزیر آموزش و پرورش شوم؛ من گفتم نمی‌آیم. اگر می‌رفتم حتماً وزیر می‌شدم ولی نرفتم. در یک مصاحبه هم گفتم که او ظرفیت ریاست جمهوری ندارد. خود او هم هیچ وقت نگفت من اصولگرا هستم.»

غفوری فرد با یادآوری اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 88 به احمدی‌نژاد رأی نداده است، افزود: «من گفتم به او رأی نداده‌ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده‌ام. من با موسوی اختلاف داشتم و به خاطر اختلاف استعفا دادم و گفتم نمی‌خواهم وزیر شما باشم ولی به خاطر اینکه او را از احمدی‌نژاد بهتر می‌دانستم، به او رأی دادم. اگر موسوی رئیس جمهوری شده بود یقیناً وضع خیلی بهتر بود. با همه اختلافی که من با او داشتم.»

او در ادامه افزود: «اصولگرایان، بخصوص در دور اول، خیلی از احمدی‌نژاد حمایت کردند. گرچه او نمک نشناسی کرد، ولی آقای باهنر گفت دور دوم می‌خواهم وزیرش شوم. به او پیشنهاد وزارت داده بودند و قبول نکرده بود ولی به خود من گفت که می‌خواهم دور دوم وزیر او شوم.»

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت وگو با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همکاری همه جریان‌های سیاسی با دولت و اجتناب از رفتارهای مبتنی بر باندبازی، موفقیت و شکست رئیس‌جمهوری و دولت را موفقیت و شکست کل کشور دانست و درباره عملکرد صدا و سیما در نوع مواجهه‌اش با دولت گفت: «من هم نسبت به صدا و سیما انتقاد دارم و خیلی از رفتارهای صدا و سیما را نمی‌پسندم. من نسبت به برجام به لحاظ فنی خیلی ایراد دارم. اما داد و بیداد نمی‌کنم؛ جاهایی لازم بوده بحث علمی کرده‌ام.

باید از تصمیمی که دولت گرفته، حمایت کنیم.» غفوری فرد با بیان اینکه «لازمه کار اجتماعی و وحدت این است که هر کسی یک قدم از خودش پایین‌تر بیاید. یعنی برای این کار باید مماشات و تنازل داشته باشیم»، گفت: «وحدت محور می‌خواهد. آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مهدوی کنی محورهای خوبی برای وحدت ما بودند. الان هم خیلی با آقای ناطق نوری صحبت کرده‌ایم ولی ایشان به هیچ وجه راضی نمی‌شود. البته آقای مهدوی کنی پستی نداشت ولی محور وحدت بود. اگر آقای ناطق نوری به عنوان یک فعال سیاسی محور وحدت بیاید، خوب است ولی الان متأسفانه نه اصولگرایان چنین محوری دارند و نه اصلاح‌طلبان.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا رضایی

      درود بر دکتر احمدی نژاد یار و یاور مظلومان مرد شجاع ونترس.لعنت خدا بر دشمنانش

      پاسخ ها

      • بی نام

        درود بر احمدی نژاد

      • ارتش همیشه سرخ

        احسنتتتت

      • رضا

        چرا چرت و پرت میگی .

      • بدون نام

        مهسا خانوم فکر کنم چیزی رسیده بهت وگرنه راهی که روحانی رفته ادامه راه احمدی نژاده. عامل بدبختی ملت به خدا به پیر به پیغمبر از احمدی‌نژاد شروع شد.

    • بدون نام

      احمدي نژاد با شو و نمايش و لجاجت با جهان و پاره كردن قطعنامه ها تحريم هايي شديدي به كشور وارد كرد كه به مدد برجام ٤ سال يك مسكن كوچيك به كشور داده شد اما با تلاش دلواپسان و حضور ديوانه اي چون ترامپ دوباره تحريمها برگشت

    • ali

      غفوری فرد تقصیری نداری تو حالا حالا باید بسوزی .کاش احمدینزاد یک پستی بهت میداد تا الان اینقدر جلز ولز نمی کردی

    • خرمشهر

      بابا چرت نگو پیر خرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش نداره او پیروز انتخابات بود ولی با تقلب امد بالا دیر فمهبدید

    • بدون نام

      اگه شده بود که زودتر بدبخت شده بودیم

    • حقگو

      نان به نرخ روز خور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا بودی...که سر وکله ات پیدا شد؟؟
        بوی کباب اسفندماه بلند شد.....ایندفعه از رای خبری نیست...

    • بدون نام

      غفوری فرد در اثر کهولت سن قاطی کرده مثل اینکه یادش رفته موسوی ملعون چه فتنه ای بپا کرد.

    • بی نام

      اگه قرار باشه با اومدن موسوی به دوران طلایی امام برگردیم، همون بهتر که........

    • بدون نام

      خدا عاقبت همه رو ختم بخیر کنه

    • بدون نام

      آقای غفوری فرد مرد بزرگ و فهیمی هستش وقتی کامنت ها رو میخونم افسوس میخورم که بعضی هنوز جهل و نادانی احمدی نژاد رو درک نکردن

      پاسخ ها

      • ali

        بعضیها هم افسوس میخورند چرا بعضیها هنوز جهل و نادانی غفوری فرد را درک نکرده اند

      • بددون نام

        بعض هم افسوس میخورند که چرا ملت جهل همشون درک نکردند؟

    • بدون نام

      احمدی نژاددوره اول بادوم زمین تاآسمون فرق کرد طاهراهمون فامیل نزدیک شعبده بازش چیزخورش کرده البته استغفراله توبه کردم سروکارشون باخدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر دو دوره یه گند بود

    • بدون نام

      کاشکی رو کاشتن به جاش درخت عرعر دراومد

    • Omid

      پیرشد مغزش خالی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج