جاباما
۹۰۷۶۷۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!

آرسن ونگر جوری از نخریدن سانچو گفته که انگار این وینگر جوان تنها ستاره‌ای بوده که به خدمت نگرفته است، در حالی که با مهره‌هایی که می‌توانست برای آرسنال به خدمت بگیرد، می‌شد یک تیم بزرگ و کهکشانی تشکیل داد.

خبرورزشی: «می‌خواستم او را از منچسترسیتی جذب کنم، وقتی هنوز بازی انجام نداده بود. تلاش کردم او را ترغیب کنم برای اینکه اهل لندن بود می‌خواستم او را به آرسنال بیاورم. او یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش است.» این صحبت‌های آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال درباره جیدن سانچو بود، بازیکن جوانی که حالا ستاره دورتموند است و با سرعت پیشرفت می‌کند، اما سانچو تنها ستاره‌ای نبوده که آرسن ونگر موفق نشده برای آرسنال به خدمت بگیرد. دیگر نام‌های بزرگ را مرور خواهیم کرد.

پل پوگبا

هافبک ۸۹ میلیون پوندی منچستریونایتد در اوایل دوران بازی‌اش می‌توانست آرسنالی شود. ونگر خودش این مسئله را فاش کرد و گفت: «اتفاقات خیلی سریع رخ داد. ما علاقه داشتیم او را به خدمت بگیریم. تلاش کردیم که او را اینجا بیاوریم، اما خیلی سریع با یوونتوس قرارداد امضا کرد.» بابت جذب نشدن پوگبا نگرانی خاصی وجود نداشت، چراکه آرسنال امانوئل فریمپونگ را در ترکیبش داشت، بازیکنی که در ۲۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد!

یحیی توره

بیش از ۱۴ سال از جدایی پاتریک ویرا از آرسنال می‌گذرد و هواداران توپچی‌ها هنوز مطمئن نیستند که بازیکنی بتواند جانشین او باشد. آن‌ها حتی برای این منظور شانس به خدمت گرفتن ستاره منچسترسیتی را داشتند. یحیی توره سال ۲۰۰۳ پیراهن آرسنال را در یک بازی دوستانه برتن کرد، اما در نهایت آرسنالی نشد. ونگر عدم جذب توره را هم این‌گونه به یاد می‌آورد: «این در صدر پشیمانی‌های من قرار می‌گیرد. او با ما توافق کرد و این‌طور نبود که نخواهیمش. با این حال به اوکراین رفت.»

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!
لوئیس سوارس

یک‌مرتبه از آرسن ونگر پرسیده بودند که آیا برایش هیجان‌انگیز خواهد بود که لوئیس سوارس را تابستان ۲۰۱۳ جذب کند؟ او هم پاسخ داده بود: «این قبلاً برای من رخ داده، اما حالا نه!» بله، باشگاه آرسنال در نظر داشت مبلغ فسخ قرارداد ۴۰ میلیون پوندی سوارس با لیورپول را بپردازد و او را به خدمت بگیرد، اما جان هنری خوشش نیامد و فسخ قرارداد مهاجم اروگوئه‌ای را لغو کرد.

ویلیان

سال ۲۰۰۶ استعدادیاب باشگاه آرسنال برای مدتی طولانی با سرمربی کورینتیانس در ارتباط بود تا شرایط ویلیان را زیر نظر بگیرد. بازیکنی که ۱۲ سال پیش در برنامه‌های طولانی‌مدت ونگر قرار داشت حالا ستاره باتجربه چلسی است! دانیل موساتی همان استعدادیاب برزیلی می‌گوید پس از انتقال دنیلسون از سائوپائولو به آرسنال قصد داشت ویلیان را هم به این باشگاه منتقل کند، اما پس از ارسال گزارش به باشگاه لندنی این بازیکن در ازای مبلغ بالایی به شاختار فروخته شد.

زلاتان ایبراهیموویچ

داستان آرسنالی نشدن زلاتان هم معروف است. او حتی پیراهن شماره ۹ توپچی‌ها را هم تحویل گرفت. قرار بود این مهاجم سوئدی از آژاکس به آرسنال بیاید و توافق هم صورت گرفته بود. عجیب بود که پس از توافق آرسن ونگر به زلاتان گفت باید تست بدهد. این مهاجم مغرور هم گفته بود برای تست دادن به لندن نیامده و انتقال او به آرسنال منتفی شد.

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!
جان لوئیجی بوفون

شام مشترک آرسن ونگر و جان لوئیجی بوفون هم باعث نشد اسطوره ایتالیایی به آرسنال ملحق شود. زمانی‌که بوفون در پارما بود برای جانشینی دیوید سیمن گزینه ونگر شد، اما پیشنهاد خوب یوونتوس باعث شد بوفون قید حضور در انگلیس را بزند. انتقال ۳۲ میلیون پوندی بوفون به یوونتوس هنوز هم یکی از گران‌ترین انتقال‌های یک دروازه‌بان محسوب می‌شود.

انگولو کانته

آرسن ونگر فوریه ۲۰۱۷ ادعا کرد قبل از اینکه باشگاه چلسی تابستان ۲۰۱۶ به‌دنبال نمایش حیرت‌انگیز هافبک فرانسوی برای جذب انگولو کانته اقدام کند، دو مرتبه برای خرید او تلاش کرده بودند. ونگر در این‌باره توضیح داد: «من سعی کردم کانته را وقتی در فرانسه بود و وقتی در لستر بازی می‌کرد به خدمت بگیرم. همه‌چیز را نمی‌توانیم توضیح بدهیم. نقل‌و‌انتقالات همین است دیگر.»

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!
لیونل مسی

اگر تا به حال به عمق فاجعه پی نبرده‌اید بدانید که آرسنال یکی دیگر از بهترین بازیکنان تاریخ را هم می‌توانست بخرد و این اتفاق رخ نداد. سسگ فابرگاس سال ۲۰۰۳ از بارسلونا به تیم شمال لندنی ملحق شد و بعد‌ها نشریه «مارکا» فاش کرد همان زمان باشگاه آرسنال می‌توانسته لیونل مسی و جرارد پیکه را هم از تیم کلاس ۸۷ آکادمی بارسلونا جذب کند. آرسن ونگر در این‌باره گفت: «هنگام خرید فابرگاس با بارسلونا درباره انتقال مسی هم در حال مذاکره بودیم، چراکه او هم کنار سسک بازی می‌کرد. شما نمی‌توانید درک کنید برخی اوقات چه بازیکنان ارزشمندی در آکادمی بارسلونا حضور دارند. پیکه و فابرگاس به انگلیس آمدند، اما مسی در اسپانیا ماند. ما علاقه داشتیم او را جذب کنیم، اما آن زمان دسترسی به مسی ممکن نبود.»

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!
دیمیتری پایت

ستاره سابق وستهم بار‌ها در لیست خرید آرسنال قرار گرفت، اما آرسن ونگر تصمیم گرفت برای استعدادی که نوسان زیاد داشته و در دوره‌هایی خوب نبوده اقدامی نکند. این منصفانه بود که ونگر قید جذب دیمیتری پایت را بزند.

دیدیه دروگبا

مردی که همیشه به آرسنال گل می‌زد. ۱۳ گل در ۱۵ بازی برابر آرسنال با پیراهن چلسی زد و آرسن ونگر از اینکه او را نخریده ابراز پشیمانی کرد. دیدیه دروگبا، مهاجمی که ۴ قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان را با پیراهن آبی به افتخاراتش افزود. «من هنگام بازی در فرانسه در تیم لومان او را دیده بودم. می‌دانستم بازیکن خوبی است. او در بازی‌های بزرگ به ما صدمه زد.»

کریستیانو رونالدو

این هم یکی دیگر از پشیمانی‌های بزرگ آرسن ونگر است. بازیکنی که در منچستریونایتد و رئال‌مادرید درخشید و تبدیل به یک فوق‌ستاره شد، ۵ توپ‌طلا را هم برد، می‌توانست آرسنالی باشد. آرسن ونگر سال ۲۰۰۸ درباره حضور رونالدو در تمرین آرسنال گفت: «محل تمرین را به او نشان دادم و یک پیراهن هم به او دادم، اما در پایان سؤال بزرگ درباره مبلغ نقل‌وانتقال بود.» فرگی بعد‌ها فاش کرد ژرژ مندس آن زمان گفته برای جذب کریستیانو رونالدو باید عجله کنند چراکه آرسنال و رئال‌مادرید هم مشتریان جدی او هستند.

کهکشانی از ستاره‌هایی که آرسنالی نشدند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      خاک بر سر ونگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمده دلیل اون بر می گرده به سیاست باشگاه که فقط دنبال خرید ارزان هستن

      • بدون نام

        مسی رو فقط جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج