جاباما
۹۰۷۷۷۵
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

رپورتاژ آگهی

دیدنی‌های مشهد؛ از حرم امام رضا تا باغ‌ها و مکان‌های تفریحی

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های ایران، یکی از توریست پذیرترین شهر‌های ایران است که سالانه پذیرای هزاران نفر است. علاوه بر حرم امام رضا که در این شهر واقع شده است، مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز در این شهر بزرگ وجود دارد که برای بسیاری از گردشگران جذاب و دیدنی است.

برترین‌ها: مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های ایران، یکی از توریست پذیرترین شهر‌های ایران است که سالانه پذیرای هزاران نفر است. علاوه بر حرم امام رضا که در این شهر واقع شده است، مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز در این شهر بزرگ وجود دارد که برای بسیاری از گردشگران جذاب و دیدنی است.

دیدنی‌های مشهد؛ از حرم امام رضا تا باغ‌ها و مکان‌های تفریحی

سالانه تعداد زیادی زائر ایرانی و خارجی برای زیارت به این شهر می‌آیند؛ به همین دلیل این شهر تمام امکانات پذیرایی از توریست و زائر از جمله محل اقامت از قبیل هتل، هتل آپارتمان و آپارتمان، همچنین بازار و پاساژ‌های بزرگ برای خرید سوغات و هدیه و در نهایت رستوران‌های فراوان با غذا‌های لذیذ و سنتی مشهد را دارا می‌باشد. به دلیل وجود فراوان هتل در مشهد، کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند به راحتی می‌توانند رزرو هتل با تخفیف را انجام دهند و از سفری کم هزینه در این شهر لذت ببرند.

اما مشهد برای هر توریست و گردشگری دیدنی‌های بسیاری دارد. این شهر جایگاه غنی در فرهنگ و تاریخ ایران دارد و به همین دلیل مکان‌هایی تاریخی و فرهنگی در این شهر بزرگ فراوان است و با یک برنامه ریزی کامل می‌توان به تمام این جاذبه‌های دیدنی رسید. در ادامه به معرفی ۹ مکان دیدنی مشهد خواهیم پرداخت.

حرم امام رضا (ع)

از اصلی‌ترین دلیل مردم برای سفر به مشهد می‌توان به وجود حرم امام رضا اشاره کرد. حرم امام رضا (ع) سالانه هزاران زائر را به سمت مشهد روانه می‌کند. صحن‌های مختلف، موزه‌ها، مسجدها، کتابخانه‌ها و آرامگاه‌ها در این مکان زیارتی بزرگ از دیدنی‌های این مکان عرفانی هستند. بسیاری سفر به مشهد برای زیارت را در ایام خاص انتخاب می‌کنند و اکثر افراد ترجیح می‌دهند تا هتلی را رزرو کنند که در نزدیکی حرم باشد.

از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل کوثر اشاره کرد که فاصله بسیار کمی تا حرم دارد. با رزرو هتل کوثر مشهد هم می‌توانید رفت و آمد به حرم را راحت کنید و هم به راحتی به بازار بزرگ مشهد دسترسی داشته باشید.

بازار رضا مشهد

تمام افرادی که به مشهد رفتند حتما یک بار به بازار رضا سر زده‌اند. بازاری بزرگ که از مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهر به شمار می‌آید و برای خرید سوغات مشهد بهترین مکان است. بسیاری از افراد که برای زیارت به مشهد می‌روند سعی می‌کنند تا هتل خود را نزدیک به بازار رضا و حرم بگیرند. رزرو هتل‌های مشهد با قیمت مناسب در اطراف این بازار بسیار پرطرفدار است.

دیدنی‌های مشهد؛ از حرم امام رضا تا باغ‌ها و مکان‌های تفریحی

مقبره فردوسی

آرامگاه فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است. همانطور که گفتیم مشهد از نظر شعر و فرهنگ بسیار غنی می‌باشد و فردوسی یکی از همان فاخران شعر و ادبیات ایران است که آرامگاه آن در مشهد واقع شده است. آرامگاه فردوسی دارای معماری برگرفته از آثار هخامنشی به گونه‌ای است که در ساخت سرستون‌ها و ستون‌های بیرونی آرامگاه همگی از اشکال هخامنشی الهام گرفته شده است.

طرقبه مشهد

طرقبه در ۱۸ کیلومتری مشهد واقع شده است که دارای آب و هوای بسیار عالی است. طرقبه به عنوان یکی از محبوب‌ترین ییلاق‌های مشهد دارای انواع باغ میوه، مکان‌های تفریحی مانند پارک، رستوران، سد چالیدره و رودخانه نیز است. طرقبه به دلیل داشتن آب و هوای خنک در بهار و تابستان، بهترین مکان برای گردش و تفریح در این بازه زمانی در سال است. هنگام سفر به طرقبه دیزی و شیشلیک این شهر را حتما امتحان کنید.

سد چالیدره مشهد

همانطور که گفتیم یکی از مکان‌های دیدنی طرقبه سد چالیدره است. در این سد زیبا تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای هر گردشگری فراهم است. تفریحاتی نظیر قایق سواری و ماهیگیری در اطراف این سد بسیار پرطرفدار هستند. در اطراف این سد رستوران‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید لذت چشیدن غذا‌های محلی طرقبه را تجربه کنید.

دیدنی‌های مشهد؛ از حرم امام رضا تا باغ‌ها و مکان‌های تفریحی

همچنین در اطراف سد آلاچیق نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و ساعات خوشی را با خانواده و دوستان بگذرانید.

آرامگاه نادرشاه افشار

همانطور که گفتیم مشهد دارای تاریخ غنی است به همین دلیل مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این شهر واقع شده است. یکی از آن‌ها آرامگاه نادرشاه افشار است که در نزدیکی حرم حضرت امام رضا قرار گرفته است. در ساخت این بنا از سنگ خارای مشهد استفاده شده است که نشان دهنده عظمت و شکوه نادر شاه که در دوره افشاریه بوده است.

پارک وکیل آباد

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد می‌توان به پارک وکیل آباد اشاره کرد که در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، حسین آقای ملک، برای استفاده عموم مردم به شهرداری واگذار شد.

این پارک در جنوب غربی مشهد واقع شده است و به علت واقع شدن در دره‌ای، دارای آب و هوا و مناظر بسیار زیبایی است که با همین شرایط سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

دهکده ییلاقی شاندیز

مشهد دارای ییلاق‌های بسیاری است که یکی دیگر از آنها، منطقه ییلاقی شاندیز است که در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این منطقه خوش آب و هوا بهترین مکان برای تفریح و لذت بردن از طبیعت است. وجود رودخانه، گونه‌های مختلف درختان و همچنین آرامش که هر طبیعتی دارد برای هر گردشگری می‌تواند دیدنی و جذاب باشد. کباب‌های شاندیز نیز مانند کباب‌های طرقبه بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

دیدنی‌های مشهد؛ از حرم امام رضا تا باغ‌ها و مکان‌های تفریحی

پارک کوه‌سنگی مشهد

یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین تفرجگاه‌های مشهد کوه سنگی است که برای بسیاری از گردشگران این شهر تداعی کننده خاطرات بسیاری است. دلیل نام گذاری این منطقه که در رشته کوه‌های جنوبی مشهد واقع است، وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر است که نمایی زیبا و فراموش نشدنی رقم زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج