جاباما
۹۰۷۷۷۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تأثیر شدید آنتی‌بیوتیک بر ایمنی‌ بیماران سرطانی

بر اساس یک تحقیق جدید مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند بر روش ایمنی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان اثر منفی شدیدی داشته باشد.

دیجیاتو: بر اساس یک تحقیق جدید مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند بر روش ایمنی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان اثر منفی شدیدی داشته باشد.

تأثیر شدید آنتی‌بیوتیک بر ایمنی‌ بیماران سرطانی

ایمنی درمانی یا ایمونو تراپی روشی درمانی برای بیماری هایی از جمله سرطان است که بر اساس تحریک یا سرکوب سیستم ایمنی بدن عمل می کند. در این روش سلول های کشنده طبیعی (سلول های قرمز در تصویر) سلول های سرطانی (رنگ آبی) را شکار می کنند. به گفته «دیوید پیناتو» که نویسنده اصلی این تحقیق می گوید: «ایمنی درمانی سرطان» می تواند روی حدود 20 درصد از بیماران جواب دهد. اما به سختی می توان پیشبینی کرد که این روش روی فرد جواب می دهد یا خیر.»

در حال حاضر ایمنوتراپی در بین مطرح ترین روش ها برای تحقیقات در زمینه سرطان است و می تواند به طور موثر تومورهای کشنده را هدف قرار داده و نابود کنند. اما بر اساس تحقیقات پژوهشگران کالج سلطنتی لندن مصرف آنتی بیوتیک ها پیش از ایمنی درمانی می تواند به شدت بر این روش درمانی اثر منفی بگذارند.

ایمنی درمانی

پژوهشگران دریافته اند افرادی که پیش از ایمنی درمانی آنتی بیوتیک مصرف کرده اند در مقایسه با بیمارانی که هیچ آنتی بیوتیکی در طول ایمونوتراپی دریافت نکرده اند یا همزمان با این دوره مصرف داشته اند احتمال بقای پایین تری دارند و حتی ممکن است سرطان در آنها پیشرفت شدیدتری داشته باشد. محققان معتقدند این مسئله به دلیل مختل شدن تعادل باکتری ها و میکروب ها در روده به دلیل مصرف آنتی بیوتیک است؛ موضوعی که بر سیستم ایمنی اثر می گذارد.

در این تحقیق 196 بیمار تحت ایمنی درمانی شرکت داشتند. این افراد به سرطان هایی از جمله گردن، سر و پوست مبتلا بوده اند. 26 بیمار پیش از شروع ایمنی درمانی، آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند و 68 نفر دیگر حین درمان آنتی بیوتیک مصرف کردند. متوسط زمان بقای کلی افراد 14.6 ماه بود. اما برای گروه اول این مقدار به 2 ماه کاهش یافت در حالی که برای گروه دوم 26 ماه بود.

به این ترتیب می توان گفت برای بیمارانی که پیش از آغاز ایمن درمانی، آنتی بیوتیک دریافت کرده اند این روش کمتر جواب می دهد و بیماری آنها دو برابر بیشتر احتمال پیشرفت دارد. بنا بر پژوهش اخیر همچنین مشخص شده که تأثیر این موضوع بر اساس کلاس آنتی بیوتیک های مورد استفاده متفاوت است.

پژوهش اخیر خبر از اهمیت زمان مصرف آنتی بیوتیک ها در افرادی می دهد که روش ایمنی درمانی را در پیش گرفته اند. البته به گفته محققان برای درک نحوه عملکرد این موضوع باید مطالعات بیشتری انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج